Email Marketing – Kaj je email marketing, kako deluje & orodja
Email marketing seveda ni mrtev. Je odličen način za pridobivanje in komuniciranje s kupci, omogoča zelo direktno komunikacijo s kupcem, je tudi eden izmed najbolj učinkovitih načinov za povečevanje oz. pospeševanje prodaje.
Povrnitev investicije (ROI) v email marketing znaša približno 4300%(vir: DMA), kar pomeni, da za vsak evro, ki ga vložite v email, pridobite 44 evrov. Čeprav je učinkovit in eden izmed najboljših načinov za povečanje prodaje, pa vsekakor ni edini. Remarketing (kaj je remarketing?) v kombinaciji z naprednimi načini ciljanja uporabnikov, “look a like” občinstva in ciljanje uporabnikov glede na zanimanja (npr. Facebook oglaševanje ali Google Prikazno Omrežje), ima večji doseg uporabnikov, po boljši ceni, kot email marketing vsaj dokler vaše email liste niso prečiščene.
Kaj je email marketing
Trženje po e-pošti je oblika neposrednega trženja, ki za komuniciranje s potencialnimi in obstoječimi strankami uporablja e-pošto. Uporablja se lahko za vzpostavljanje odnosov, pospeševanje prodaje ali obveščanje strank o novostih v podjetju. Če je e-poštno trženje pravilno izvedeno, je lahko izjemno učinkovit način za doseganje ciljne skupine. Tukaj je nekaj nasvetov za uspešno kampanjo e-poštnega trženja.
Opredelitev e-poštnega trženja in njegovega namena
Trženje prek e-pošte je vrsta spletnega trženja, ki podjetjem omogoča, da prek e-poštnih sporočil dosežejo potencialne stranke. S to inovativno obliko komunikacije lahko podjetja lažje kot kdaj koli prej gradijo odnose s ciljnim občinstvom in ustvarjajo večjo prodajo. S pravimi orodji, kot sta ciljno segmentiranje in sprožena avtomatizacija, lahko podjetja povečajo število konverzij s pošiljanjem e-poštnih sporočil, ki so posebej prilagojena interesom vsake stranke. Z uporabo e-poštnega trženja lahko podjetja strankam zagotavljajo vrednost, hkrati pa spodbujajo promet in konverzije. Na splošno bi moralo biti trženje e-pošte sestavni del vsake strategije digitalnega trženja, če želijo podjetja povečati svojo uspešnost.
Prednosti email marketinga
Trženje prek e-pošte je izjemno učinkovito orodje, s katerim lahko podjetja razširijo svoj doseg in se povežejo s strankami. Z možnostjo prilagajanja sporočil različnim demografskim skupinam in doseganja več tisoč uporabnikov z enim samim pošiljanjem lahko e-poštno trženje zagotavlja neposreden stik z obstoječimi in potencialnimi strankami v realnem času. Trženje prek e-pošte podjetjem omogoča tudi stalno razvijanje odnosov s strankami, tako da jim posredujejo posodobitve o novih izdelkih ali ponudbah. Gre za cenovno dostopno možnost, ki v primerjavi z družabnimi mediji prinaša boljše stopnje klikov, kar posledično pomeni večje število potencialnih strank in večjo prodajo. Navsezadnje trženje prek e-pošte podjetjem vseh velikosti ponuja odličen način za čim večjo prepoznavnost in večjo vključenost strank.
Trženje prek e-pošte je odličen način povezovanja s potencialnimi in sedanjimi strankami. Če ostanete v stiku s svojim občinstvom, lahko ustvarite zvestobo in zgradite odnose, ki vodijo do konverzij. Če še ne uporabljate e-poštnega trženja, je zdaj čas, da začnete!
Kako povečati email bazo naslovov
Pri email marketingu se vedno začne z vprašanjem, kako do email naslovov? Poziv obiskovalcu, “naroči naše brezlplačne e-novice,” seveda ne deluje. Uporabniku moramo dati razlog, da se malo potrudi in pusti svojo email. Nato potrebujemo še sistem, ki avtomatizirano pošilja, dodaja in odstranjuje e-poštne naslove, poglejte si katera so najboljša orodja za email marketing. Najbolj uveljavljen način za pridobivanje email naslovov, ki tudi deluje, je ta, da uporabniku brezplačno ponudimo neko vrednost v obliki, ki se jo posreduje na email naslov.
Kaj je email autoresponder
V trenutku, ko uporabniki začnejo iskati in raziskovati nek izdelek, na nakup še niso pripravljeni, čeprav jim je vaša ponudba morda všeč. Odločitev ni zrela v hipu, ko začnejo nekaj iskati. Dozorela bo čez čas, zato pa potrebujemo nekaj, kar ohrani stik med podjetjem in potencialnim kupcem. Ena od rešitev je autoresponder.
Zakaj vaši obiskovalci ne kupijo
Še preden se zavemo, smo pustili svoj email naslov, nanj pa bomo prejemali “autoresponder”, tj. vsebino, ki smo jo naročili v intervalih, po eno poglavje na teden. Vodič nas spremlja od dne, ko smo se za nakup nečesa začeli zanimati, pa skozi celotno obdobje odločanja o nakupu. Na koncu bomo izbrali bolj verjetno tisto podjetje, s katerim smo bili več v kontaktu, saj mu tudi bolj zaupamo.
Preberite si tudi o vedenju potrošnika na spletu in oblikovanju odločitve o nakupu in o odločanju o nakupu na Facebooku.
Vsebina, ki jo uporabnik dovolj močno želi je osnova zato, da pridobivamo email naslove. Poznavanje naših kupcev nam omogoča, da najdemo in ustvarimo pravo vsebino zanje. Poznavanje nakupnega procesa za naše izdelke pa nam omogoča, da to vsebino postavimo na pravo mesto tj. na pravo točko procesa nakupa pri uporabniku. Tako lahko pridemo do sistema, ki dela, ko mi spimo, ki samodejno vozi uporabnike z lokacije “obiskovalci” do lokacije “kupci”.
Katera orodja za email marketing uporabljati
Orodja za emailmarketing se razlikujejo po funkcionalnostih, prav tako pa po stopnji dostavnosti sporočil. Preberite si o tem, katera so najboljša orodja za email marketing. Trenutno je naše najbolj priljubljen ponudnik AWeber, saj nudi nadpovprečno visoko stopnjo dostavnosti, hkrati pa je strogo usmerjen v avtomatizacijo in zato tudi bolj učinkovit v tem pogledu. PReizkusite ga brezplačno s prijavo spodaj:
E-poštni marketing je odličen način za povečevanje prodaje. Po podatkih DMA, povrnitev investicije (ROI) v email marketing znaša približno 4300%, kar pomeni, da za vsak evro, ki ga vložite v email, pridobite 44 evrov. Vsekakor pa pri email marketingu ni dovolj, da svoje baze le obveščate o popustih in novih izdelkih. Zgodba o tem, kar deluje pri email marketingu je popolnoma drugačna. Gre namreč za vsebino, poznavanje potreb svojih obiskovalcev in kupcev in sistem, ki tem uporabnikom pomaga s tem, da jim nudi tiste informacije, ki jih potrebujejo, iščejo ali želijo.
Sam uporabljam skoraj vsa spodaj našteta orodja za email marketing. Odvisno od podjetja, spletne strani, zahtev in drugih dejavnikov izberem tisto, ki je bolj primerno. Nekje so baze email naslovov večje in posledično manj kakovostne, zato tam uporabljam cenejša orodja, ki še vedno nudijo dovolj (npr. Sendinblue). V drugih primerih, kjer so baze email naslovov res vrhunske (s tem pa rezultati) pa npr. Mailchimp in AWeber, pogosto pa tudi Intercom. Vse je bolj odvisno od posameznega primera in ostalih dejavnikov. Najbolj pomembno ni to, da izberete tisto orodje za email marketing, ki je najboljše, najbolje ocenjeno ali največkrat priporočeno, temveč tisto, ki je dovolj dobro.
Email marketing torej ne deluje kot enostransko sporočanje v stilu jumbo plakatov, kjer oglaševalec napiše sporočilo, potencialen kupec pa ga prebere. Deluje kot sistem, ki se odziva na dejanja uporabnika.
Kar morate imeti v mislih, preden izvajate email marketing je, da uporabnik rabi čas, da o nakupu sprejme odločitev. Za to potrebuje tudi preko 10 različnih virov informacij (vir: Odločanje Potrošnika: Nakup v poslovalnici, odločitev na spletu). Glede na omenjeno, lahko verjamete, da od dne, ko bo videl vaš izdelek, do dne, ko ga bo morda tudi kupil, preteče kar nekaj časa. Na končno odločitev pa odločilno vpliva tisto, kar se zgodi vmes, med prvim iskanjem in nakupom. To je email marketing.
Email marketing ima lahko tudi negativen
Email marketing bo negativno vplival na poslovanje podjetja in odnose s kupci, če jih boste nadlegovali z vedno novimi popusti. Zbil bo vrednost vaših izdelkov in dolgoročno znižal zanimanje za vaša sporočila. Zato je potrebno, da k email marketingu pristopite z obratne smeri, si iz glave izbijete misel na takojšen rezultat in razmišljate o tem, kako lahko še dodatno pomagate svojim kupcem. To bo zgradilo tisti odnos, ki bo odločilno vplival na kupca v času, ko raziskuje izdelke in se o njih odloča, saj boste v očeh kupca postali vredni zaupanja in tisti, ki ste mu pomagali in mu dali informacije, s pomočjo katerih je lahko sprejel bolj informirano odločitev.
Avtomatizacija email marketinga
Email marketing namreč vam kot podjetju in oglaševalcu omogoči, da se s kupcem povežete in zgradite “globlji” odnos z njim, kot ga uspe zgraditi vaši konkurenci. Zato potrebujete naslednje:
- Razumeti, katere so tiste informacije, ki ključno vplivajo na to, kako uporabnik gleda na izdelke. Če bi vi kupovali ta izdelek, kateri so dejavniki, ki bi jih upoštevali, kaj je tisto, kar vi veste in kupci ne, kako bi se odločili vi in katere informacije bi vplivale na to.
- Pojasniti, razlike, prednosti, slabosti in povedati tisto, kar se večini kucev ne pove. Predstavljajte si, da prodajate najbolj firbčnemu kupcu, ki je popolnoma zainteresiran za vse, kar rečete.
- Orodja za email marketing, ki vam bodo omogočila nemoteno komunikacijo, neprekinjeno storitev in 100% dostavnost skupaj s funkcijami za avtomatizacijo email marketinga in integracijo s Facebookom in Googlom.
Orodja za email marketing
Ključ do uspešnega email marketinga je torej razumevanje kupca in njegovega vedenja ter vsebina, ki jo lahko vaše podjetje pripravi. Brez vsebine tudi orodja za email marketing delujejo slabo in celo škodujejo.
Ko pa je vsebina in prav tako razumevanje, takrat je dobro orodje za email marketing ključnega pomena, saj omogoča več načinov kako, kaj in kdaj se sprožajo sporočila.
Email marketing se začne s pridobivanjem email naslovov
Če izhajamo iz tega, da ste pripravili kakovostno vsebino, ki bo kupcu pomagala, se postavita dve vprašanji:
- Kje dobiti email naslove?
- Kako jo posredovati?
Kje in kako dobiti email naslove
Email naslove dobite tako, da oglašujete to vsebino, ki ste jo pripravili. Želite nagovoriti le tiste, ki so ravnokar začeli raziskovati vaše izdelke in so vašo spletno stran potemtakem prvič obiskali. V tem primeru je najbolje povezavo oz. sign-up form umestiti na splošno stran kategorije izdelkov (saj kupec pregleduje ponudbo).
Drugo mesto kamor je vsebino smiselno umestiti je remarketing. Google Adwords in Facebook Ads odlično delujeta s tem namenom. Z oglasi, ki promovirajo vaš email marketing (npr. Vse o tem, kako izbrati pravi izdelek pri nas) tako ciljate le tiste uporabnike, ki so v zadnjih 30-ih dneh obiskali vašo spletno stran prvič.
Tretje mesto so organski rezultati v Google, npr. vaše objave, ki ste jih pisali z namenom, da bi kupca bolje informirali. S pomočjo orodij za pridobivanje podatkov iskanjih na Google (Google Adwords keyword tool) in Orodij za Digitalni Marketing lahko “neboleče” najdete podatke o tem, katere iskalne izraze uporabljajo kupci na začetku nakupnega procesa.
Optimizacija spletnih strani na te izraze vam kasneje omogoča, da brezplačno zajemate email naslove potencialnih kupcev, ki so stopili na pot odločanja o nakupu vašega izdelka.
Kako posredovati email kampanje
Avtmatizacija email marketinga in “autoresponder”ter “automation” so izrazi, ki jih morate poznati, če uporabljate email marketing. Gre za to, da morajo biti sporočila, ki ste jih napisali (tista vsebina, ki pomaga kupcu, da se bolj informirano odloči) zapakirana v sekvenco email sporočil, katerih pošiljanje se sproža avtomatsko, glede na “trigger”, ki ga nastavite. Ko se v vašo bazo prijavi nov uporabnik, se avtomatsko sproži pošiljanje (prvega) sporočila, ko odpre to sporočilo, ga prebere in klikne povezavo, se sproži drugo sporočilo, … Tisto, kar sproži, da se uporabnikov pošlje sporočilo je “trigger”.
Ključno je, da uporabnika skozi celoten cikel odločanja spremlja vaš “autoresponder” (sekvenca email kampanj, ki mu posredujejo informacije in se pošiljajo avtomatsko). Zato je včasih najbolje nastaviti, da se vsak naslednji segment pošlje npr 3 dni zatem, ko je bil poslan prejšnji.
Dodatna prednost kakovostnih orodij za email marketing je “abandoned cart automation workflow” ipd. To je, ko doda izdelke v košarico in brez nakupa zapusti stran, prejme “opomnik” v stilu “smo shranili izdelke v vaši košarici”.
Poleg omenjenih je pomemben faktor tudi možnost integracije z orodjem “Zapier”. Ta vam omogoča, da podatke, ki jih črpate iz Facebook oglaševanja (npr email naslove) avtomatsko posredujte v orodje za email marketing (npr. Mailchimp). Tako lahko klik oglasa na Facebooku vodi do prijave na vaš autoresponder in končno v 10-20% stopnjo nakupov (realni podatki) za omenjeni kanal.
Klike strank morate kupiti vsaj 3-krat
Prvič plačate za pridobitev stranke, ki je kliknila vaš oglas na Google, ko je začela iskati izdelek. Drugič plačate remarketing display oglas na Google, da ste jo spomnili nase in je ponovno pregledala vašo ponudbo. Tretjič ste plačali za klik remarketing oglasa na Facebooku, ko ste ji ponudili svoj “email autoreponder”. Potem ste končno prejeli brezplačen obisk iz linka v vaši email kampanji in zatem celo direkten obisk (vpiše vašo domeno v brskalnik).
Tako nekako zgleda realnost digitalnega marketingu, ki je donosen (če verjamete ali ne). Le strategija mora biti prilagojena temu, da boste plačali vsaj 3 klike in ne le enega, poleg tega pa investirali v vsebino in email marketing.
Torej orodje za email marketing, ki ga boste izbrali, naj omogoča vse od tega, kar smo omenili, to je:
- Avtomatizacija
- Zapier integracija
- Abandoned cart automation
Poleg omenjenega je fino, če so na voljo tudi kakšni “landing page & campaign template-i”, če cena za bazo, ki jo pričakujete (npr. 10000 naslovov) ni previsoka in je zajamčena visoka dostavnost poslanih sporočil.
Najboljša orodja za email marketing
AWeber – orodje za email marketing
Verjetno najbolj vrhunsko in dodelano orodje za email marketing je AWeber. AWeber je namreč nastal kot odgovor na situacijo in strategijo, ki je zgoraj opisana in pojasnjena. To je verjetno št. 1 orodje za avtomatizacijo e-potšnega marketinga in vam nudi vse, kar je zgoraj napisano, da se pričakuje od orodja za email marketing:
- Integracija z Zapier
- Visoka dostavnost
- Napredna avtomatizacija sporočil
- + izobraževalna vsebina in prvovrsten support
V spodnjem videu je pomen avtomatizacije nekoliko pojasnjen. Orodje AWeber stane nekoliko več od ostalih orodij, a je za podjetja, ki z email markeitngom mislijo resno, zagotovo vreden denarja.
Mailchimp – orodje za email marketing
Mailchimp je verjetno med najbolj poznanimi orodji za email marketing. Omogoča vam popolnoma vse, kar potrebujete od orodja za email marketing, od avtomatizacije, abandoned cart automation-a, integracij z Magentm in Zapier itd.
Je nekoliko cenejši od AWeber, poleg tega pa lahko do 2500 naslovov uporabljate orodje brezplačno (avtomatizacija ni v brezplačnem paketu oz. le občasno)
Sendinblue – orodje za email marketing
Sendinblue je najcenejša rešitev za velike baze email naslovov, ki obenem nudi tako avtomatizacijo, kot integracije, ki smo jih omenili. Glavno prednost vidimo v tem, da lahko do 40 000 naslovov nagovarjate za le 30 € na mesec.
Več na sendinblue.com
Intercom
Intercom v prvi vrsti ni orodje za email marketing oz. vsaj ne tako, kot smo jih vajeni. Gre za “website live chat” storitev, ki vam omogoča, da vas stranke v živo kontaktirajo s pomočjo sporočil preko spletne strani. Poleg tega nudi zelo dobro vodenje baze strank in vam omogoča, da prilagajate avtomatska sporočila, ki se pojavijo strankam ob obisku, glede na to, v kateri skupini se stranka nahaja in kaj gleda. Pogosto je ovira visoka cena tega orodja, sploh v primeru, da želite uvoziti večjo količino email naslovov.
Omogoča tudi avtomatizacijo email marketinga in še mnogo drugih funckij.
Torej storitev je res 100% vrhunska in definitivno deluje, priporočal pa bi jo vsem, ki imate res dobre baze email naslovov in se zelo resno ukvarjate z digitalnim marketingom in spletom.
Več na intercom.com
Ostala orodja za email marketing
Poleg izbranih orodij za email marketing je na voljo še mnogo drugih, ki jih podrobno ne bomo opisovali. Spodaj izbrana so iz awwards.com, 10 najboljših orodij za email marketing (prvi je po njihovem Mailchimp)0
- ww.campaignmonitor.com
- www.emailbrain.comwww.streamsend.com
- www.madmimi.com
- www.benchmarkemail.com
- www.getresponse.com
- www.constantcontact.com
- www.graphicmail.com
- boomerang.com
Ostala orodja za email marketing
Omenili smo še Zapier, ki je storitev, ki povezuje vsa orodja in med njimi prenaša informacije. Lahko npr. povežete svoj Gmail račun in nastavite, da se vaša povpraševanja prenašajo v bazo v Mailchimpu. To je le en primer od mnogih možnih rešitev in načinov uporabe. Preglejte si več o integracijah, ki jih omogoča Zapier
Med drugim smo omenili tudi Facebook lead ads oglase za pridobivanje podatkov strank (email naslovov). Več o tem si lahko preberete na Linkedin v objavi Facebook Lead Ads.
Preberite si tudi, kako poteka Ciljanje na Email Naslove z Google Adwords.