Kaj je marketing – 10 definicij (digitalnega) marketinga
S tem, ko je marketing postal (tudi) digitalen se je število vrst in definicij tega, kaj je marketing, hitro in močno povečalo. V nadaljevanju najdete definicije skoraj vseh vrst sodobnega (digitalnega) marketing oz. trženja.
V nadaljevanju si preberite definicije, razlage in primere različnih vrst marketinga.
Kaj je marketing
Izraz marketing oz. trženje se nanaša na dejavnosti, ki jih podjetje izvaja za spodbujanje nakupa ali prodaje izdelka ali storitve. Trženje vključuje oglaševanje, prodajo in dostavo izdelkov potrošnikom ali drugim podjetjem. Nekatera trženja izvajajo podružnice v imenu podjetja .
Strokovnjaki, ki delajo v oddelkih za marketing oz. trženje in promocijo korporacije, želijo z oglaševanjem pritegniti pozornost ključnih potencialnih ciljnih skupin. Promocije so ciljno usmerjene na določeno ciljno skupino in lahko vključujejo podporo slavnim osebam , privlačne fraze ali slogane, nepozabno embalažo ali grafično oblikovanje in splošno medijsko izpostavljenost.
Kaj je digitalni / spletni / online / internetni marketing
Digitalni marketing je oglaševanje izdelkov preko digitalnih (elektronskih) medijev. Od tradicionalnega marketinga se razlikuje v tem, da vključuje uporabo kanalov, ki omogočajo analizo kampanj, z namenom razumevanja, kaj deluje in kaj ne.
Podjetja za digitalni marketing v glavnem uporabljajo platforme in orodja kot so Google oglaševanje, Facebook oglaševanje, E-poštni marketing, spletne strani itd. z namenom, da se povezujejo in komunicirajo s (potencialnimi) kupci in uporabniki.
Prednosti digitalnega marketinga v primerjavi s klasičnim:
- Merljiv (vsi rezultati so merljivi s pomočjo spletne analitike)
- Usmerjen (oglasi so usmerjeni demografsko in interesno ter še kako drugače določene ciljne skupine)
- Donosen (z merljivimi rezultati in usmerjenim ciljanjem je digitalni marketing (lahko) dokazano donosen)
Preberi več o digitalnem marketingu.
Kaj je inbound / vhodni marketing
Inbound marketing je pristop v marketingu, ki je osredotočen na pridobivanje strank s pomočjo vsebine in interakcij, ki je za te stranke koristna in relevantna (pomembna) in nemoteča.
S pomočjo inbound marketinga stranke najdejo vaše podjetje preko vaših blog objav, iskalnikov in socialnih omrežij.
V tej objavi boste spoznali, kaj je bistvo inbound marketinga in kako poteka inbound marketing. Preberite si tudi objavo Kaj je inbound marketing, kjer boste izvedeli v čem se razlikuje od vsebinskega marketinga in več o tem, kako je nastal v povezavi s Hubspotom.
Inbound marketing za razliko od outbound marketinga ne zahteva od podjetja, da se to bori za pozornost strank.
S tem, ko podjetje ustvarja vsebino, ki je za potencialne stranke zanimiva in uporabna, inbound marketing pritegne pozornost potencialnih strank in jih ravno s pomočjo izobraževalne narave te vsebine pomaga pretvoriti v kupce, obenem pa podjetje postane zanje bolj vredno zaupanja in bolj kredibilno.
Preberi več o inbound / vhodnem marketingu.
Kaj je content / vsebinski marketing
Dobra vsebina je plod razumevanja zanimanj uporabnika. Vsebinski marketing uporabnika razume in mu pomaga.
Zaupanje je rezultat interakcije uporabnika z vsebino. Prihodki pa so sad zaupanja.
Ste že kdaj naleteli na članek, ki vas je razumel? Besedilo, ki vas je prepričalo v trenutku, ko ste nekaj iskali? Besedilo, ki je razumelo vašo situacijo in vam zagotovilo vse informacije in vam jih hkrati posredovalo jasno in berljivo. Vsebinski marketing se mora z namenom, da odgovori na vprašanja uporabnikov, poglobiti v njihovo situacijo, v namen, ki je v ozadju iskalne fraze. Uporabnike mora prepričati že v trenutku, ko ti izbirajo med različnimi informacijami. Dobra besedila namreč nimajo pomena, če niso dosegljiva bralcu v trenutku in krajo, ko in kjer jih ta išče.
Težava tradicionalnega marketinškega pristopa je v tem, da se bori za pozornost uporabnikov. Uporabniki pa so siti oglasov, saj jih ti ovirajo pri tistem, kar delajo in za kar se zanimajo. Vsebinski marketing pa se ne bori za pozornost ampak čaka, da bo uporabnik iskal njegovo vsebino. Podjetja, ki izvajajo vsebinski marketing pridobivajo pozornost uporabnikov, njihovo zanimanje, hkrati pa z uporabniki gradijo zaupanje, saj jih nudijo koristno vsebino.
Prednosti vsebinskega marketinga:
- Vreden zaupanja – 78% uporabnikov verjame, da podjetja, ki zagotavljajo kakovostno vsebino, želijo graditi dobre odnose.
- Cenejši – Vsebinski marketing stane 62% manj in ustvarja 3X več “lead-ov“
- Avtentičen – 91% uporabnikov je pripravljenih nagraditi podjetja zaradi njihove avtentičnosti.
Preberi več o vsebinskem marketingu.
Kaj je e-poštni (email) marketing
E-mail marketing seveda ni mrtev. Je odličen način za pridobivanje in komuniciranje s kupci, omogoča zelo direktno komunikacijo s kupcem, je tudi eden izmed najbolj učinkovitih načinov za povečevanje oz. pospeševanje prodaje.
Povrnitev investicije (ROI) v e-mail marketing znaša približno 4300%(vir: DMA), kar pomeni, da za vsak evro, ki ga vložite v e-mail, pridobite 44 evrov. Čeprav je učinkovit in eden izmed najboljših načinov za povečanje prodaje, pa vsekakor ni edini. Remarketing (kaj je remarketing?) v kombinaciji z naprednimi načini ciljanja uporabnikov, “look a like” občinstva in ciljanje uporabnikov glede na zanimanja (npr. Facebook oglaševanje ali Google Prikazno Omrežje), ima večji doseg uporabnikov, po boljši ceni, kot e-mail marketing vsaj dokler vaše e-mail liste niso prečiščene.
Preberi več o e-poštnem marketingu.
Kaj je mobilni marketing
Izraz mobilni marketing se nanaša na trženje izdelkov ali storitev preko mobilnih naprav. To so pametni telefoni in tablice. Ti se vedno bolj uporabljajo pri vsakdanjih procesih, med drugim tudi za nakupovanje. Oglaševalci tako v trženjske procese umeščajo tudi komunikacijo preko teh naprav, ki poleg klasičnih pristopov, ki jih poznamo v okviru digitalnega marketinga zajema tudi specifične pristope, glede na nišo oglaševalca. Ti so SMS oglaševanje in oglaševanje v aplikacijah kot so Viber, Snapchat in Whatsapp ter drugih (Messenger).
Več o mobilnem marketingu:
Mobilni marketing – moderni marketing (mladipodjetnik.si)
Mobilni marketing: Kako ohraniti visoko stopnjo zadržanja uporabnikov? (iprom.si)
Kaj je direktni marketing
Direktni marketing ali neposredno trženje je sestavljeno iz kakršnega koli trženja, ki temelji na neposredni komunikaciji ali distribuciji posameznim potrošnikom, ki ne poteka preko tretje osebe, kot so množični mediji ali oglaševalske platforme. Med uporabljenimi sistemi dostave oglasnih sporočil v direktnem marketingu so:
- pošta,
- e-pošta,
- družbeni mediji
- sporočilne SMS ali chat kampanje
Direktni marketing oz. neposredno trženje na splošno odpravlja posrednike, kot so oglaševalski mediji, od tod izraz direkten ali neposreden.
Bolj podrobno si o direktnem marketingu lahko preberite v tem članku.
Kaj je b2b marketing
Kot že ime pove, se trženje med podjetji (business to business) nanaša na trženje izdelkov ali storitev drugim podjetjem in organizacijam. Ima več ključnih razlik v primerjavi z B2C marketingom, ki je usmerjeno k potrošnikom (business to consumer).
V širšem smislu je tržna vsebina B2B bolj informativna in enostavna kot B2C. To je zato, ker poslovne odločitve o nakupu v primerjavi s tistimi, ki jih sprejemajo potrošniki bolj temeljijo na končnem vplivu na prihodke. Donosnost naložbe (ROI) je redko premislek za vsakdanjo osebo – vsaj v finančnem smislu –, a je primarni cilj za tiste, ki odločajo v podjetjih.
V sodobnem okolju tržniki B2B pogosto prodajajo nakupovalnim odborom z različnimi ključnimi deležniki. To ustvarja zapleteno in včasih zahtevno področje, a ko viri podatkov postajajo robustnejši in natančnejši, se je sposobnost tržnikov B2B, da načrtujejo odbore in dosežejo kupce z ustreznimi, prilagojenimi informacijami, močno izboljšala.
Komu je namenjen B2B marketing?
Vsako podjetje, ki prodaja drugim podjetjem. B2B je lahko v različnih oblikah: naročnine na programsko opremo kot storitev (SaaS), varnostne rešitve, orodja, dodatki, pisarniški material, če želite. Številne organizacije sodijo tako pod okrilje B2B kot B2C.
B2B marketinške kampanje so namenjene vsem posameznikom, ki imajo nadzor ali vpliv na nakupne odločitve v podjetjih. To lahko zajema široko paleto naslovov in funkcij, od začetnih končnih uporabnikov pa vse do C-suite.
Kaj je gverila marketing
Gverilski marketing je marketinška taktika, pri kateri podjetje uporablja presenečenja in/ali nekonvencionalne interakcije za promocijo izdelka ali storitve. Gverilsko trženje se od tradicionalnega trženja razlikuje po tem, da se pogosto zanaša na osebno interakcijo, ima manjši proračun in se osredotoča na manjše skupine promotorjev, ki so odgovorni za širjenje besede na določeni lokaciji in ne prek široko razširjenih medijskih kampanj.
Bistveni elementi gverilskega marketinga:
- Gverilsko trženje je ustvarjanje z uporabo novih ali nekonvencionalnih metod, da bi povečali prodajo ali pritegnili zanimanje za blagovno znamko ali podjetje.
- Te metode so pogosto poceni ali brezplačne in vključujejo široko uporabo bolj osebnih interakcij ali prek virusnih sporočil v družbenih medijih.
- Priljubljenost te metode trženja se je povečala z vzponom vseprisotnih mobilnih in povezanih tehnologij, ki lahko razširijo sporočila in se osredotočijo na ciljne skupine potrošnikov.
Razlaga gverilskega trženja
Podjetja, ki uporabljajo gverilsko trženje, se zanašajo na svoje neposredne promocije , ki se širijo prek virusnega trženja ali od ust do ust, s čimer brezplačno doseže je širše občinstvo.
Povezava s čustvi potrošnika je ključna za gverilski marketing. Uporaba te taktike ni zasnovana za vse vrste blaga in storitev, pogosto pa se uporablja za bolj “ostre” izdelke in za ciljanje na mlajše potrošnike, za katere je verjetneje, da se bodo pozitivno odzvali.
Gverilsko trženje poteka na javnih mestih, ki ponujajo čim večje občinstvo, kot so ulice, koncerti, javni parki, športni dogodki, festivali, plaže in nakupovalna središča.
Eden ključnih elementov gverilskega trženja je izbira pravega časa in kraja za izvedbo kampanje, da se izognete morebitnim pravnim težavam.
Gverilsko trženje je lahko v zaprtih prostorih, na prostem, “zaseda na dogodku” ali izkustveno, namenjeno pridobivanju javnosti v interakciji z blagovno znamko.
Dober opis gverilskega marketinga iz prakse najdete v viru naslednjega citata, ki je povzet iz opisa diplomske naloge z naslovom Gverilski marketing na primeru podjetja Hit d.d.:
… čim bolj inovativne in presenetljive pristope marketinškemu komuniciranju, kar je nedvomno bistvena sestavina gverilskega marketinga. Gverilski marketing temelji, namesto na ogromnih finančnih sredstvih, na vloženem trudu, času in predvsem na dobršni meri domišljije oz. inovativnosti. Se pa gverilski marketing od klasičnega razlikuje še v nečem; pri komuniciranju ne gre več nujno za nagovor čim večje množice, ampak kako poiskati vse bolj učinkovite poti do tistih redkih ljudi, ki dejansko želijo sprejeti sporočilo. (vir)
Kaj je mrežni marketing in kaj piramidni sistem
Mrežni marketing je poslovni model, ki je odvisen od osebne prodaje neodvisnih »agentov«, ki pogosto delajo od doma. Podjetje mrežnega marketinga navadno zahteva, da posameznik zgradi mrežo poslovnih partnerjev ali prodajalcev, ki mu pomagajo pri pridobivanju potencialnih strank in zaključevanju prodaje (tako, da to sami postanejo).
Obstaja veliko uglednih dejavnosti mrežnega trženja, pogosto pa so nekatere označene kot (in tudi so) piramidne sheme. Slednji se morda manj osredotoča na prodajo potrošnikom kot na zaposlovanje prodajalcev, ki bodo morda morali plačati vnaprej blago ali sredstva, ki jim bodo omogočale trženje.
Razlika med piramidno shemo in zakonitim mrežnim marketingom je v tem, da v piramidni shemi ni nobenega pravega izdelka, ki bi se prodajal. Udeleženci poskušajo zaslužiti izključno z novačenjem novih udeležencev v program.
Piramidne sheme so nezakonite in temeljijo na izkoriščanju ljudi. Da nekdo dejansko zasluži denar v piramidni shemi, mora nekdo drug izgubiti denar. V mrežnem marketingu pa lahko vsaka oseba pomnoži svoja prizadevanja, spretnosti in talente tako, da drugim pomaga do uspeha.
Kaj je affiliate marketing
Affiliate marketing je oglaševalski model, pri katerem podjetje plača izdajateljem tretjih oseb za ustvarjanje prometa ali vodi do izdelkov in storitev podjetja. Založniki tretjih oseb so podružnice in provizija jih spodbuja, da najdejo načine za promocijo podjetja.
Bistvo affiliate marketinga:
- Affiliate marketing je tržna shema, v kateri podjetje kompenzira partnerje za posle, ustvarjene s trženjsko taktiko pridruženega podjetja.
- Zaradi digitalnega trženja, analitike in piškotkov je affiliate marketing postalo industrija, vredna milijard …
- Podjetja običajno plačujejo podružnicam na ustvarjeno prodajo in redkeje na klike ali prikaze.
- Tri glavne vrste pridruženega trženja so nevezano affiliate marketing, vključeno affiliate marketing in povezano affiliate marketing.
Razumevanje affiliate marketinga
Internet je povečal pomen affiliate marketinga.
Amazon ( AMZN ) je to prakso populariziral tako, da je ustvaril program, pri katerem spletna mesta in blogerji postavijo povezave do strani Amazon za določen izdelek ali izdelek, o katerem se razpravlja in tako prejmejo provizije za oglaševanje ob opravljenem nakupu. V tem smislu je affiliate marketing v bistvu trženjski program s plačilom za uspešnost, pri katerem se dejanje prodaje odda zunanjemu izvajalcu v široki mreži.
Afifliate marketing v samem bistvu je obstajal že pred internetom. V v svetu digitalnega marketinga pa so ga analitika in piškotki povečali v industrijo vredno milijard. Podjetje, ki izvaja program affiliate marketinga, lahko sedaj sledi povezavam, ki prinašajo potencialne stranke, in z notranjo analitiko vidi, koliko se jih dejansko pretvori v prodajo.