![kaj je optimizacija spletnih strani](https://digitalni-marketing.si/wp-content/uploads/2022/08/kaj-je-optimizacija-spletnih-strani.jpeg)
Kaj je optimizacija spletnih strani & kaj SEO?
Praktično v sako podjetje se, sočasno s tem, ko izdela spletno stran, sooči tudi z v vprašanjem optimizacije spletne strani oz. z SEO. Povečini gre za isto zgodbo:
- Podjetje postavi spletno stran,
- Pričakujejo se naročila,
- Teh pa praktično ni.
Spletna stran je namreč nova, v Googlu se ne uvršča, direktnega obiska pa sama po sebi seveda nima. Vodilni si tako postavljajo vprašanje v kaj se spustiti, kaj storiti, da se obisk strani dvigne in prodaja zraste.
Povečanje prodaje spletne strani oz. trgovine
Tako so postavljeni pred dejstvo, da je obisk treba plačati. Slednje pa je mogoče storiti na več načinov. Ti so v glavnem naslednji:
- Google oglaševanje oz. oglaševanje na iskalnikih,
- Facebook in Instagram oglaševanje oz. oglaševanje na socialnih omrežjih,
- Optimizacija spletnih strani.
Mnogi se tako sprašujejo, kje se najbolj splača oglaševati oz. kam vlagati, da se investicija v čim večji meri in čimprej povrne. Odgovori na to vprašanje so lahko različni, odvisno od niše, a v grobem velja naslednje:
- Google oglaševanje je za večino najbolj donosen način in najhitrejši način za pridobivanje novih kupcev. Prednost je v tem, da uporabnika nagovorimo v trenutku, ko se zanima za določen izdelek ali storitev. Oglasi pa so lahko objavljeni praktično v nekaj urah po dogovoru. Težava so za mnoge seveda cene, saj je konkurence v določenih nišah veliko, s tem pa so cene klikov zelo visoke.
- Facebook in Instagaram sta trenutno med bolj promoviranimi in posledično priljubljenimi platformami za oglaševanje. Čeprav, pompu navkljub, pogosto nista tako učinkovita, kot se morda zdi na prvi pogled. Z oglaševanjem na socialnih omrežjih je namreč povezano tudi komentiranje, všečkanje in deljenje objav, kar vodilnim pogosto zbuja občutek, da oglaševanje učinkuje bolje, kot v resnici. Ko namreč primerjamo številke o pridobitvah novih kupcev oz. naročil po virih prometa namreč pogosto ugotovimo, da so ta dražja v primerjavi z Google oglaševanjem. Primer oglaševanja na socialnih omrežjih so mnoge trgovine z izdelki za impulzivno nakupovanjev. Ti stanejo navadno okoli 30 € ali malo več in so všečni, navidez uporabni in moderni. Kot taki so idealni za oglaševanje na socialnih omrežjih. Nihče jih sicer ne išče, ali ne načrtuje nakupa, mnoge pa oglas v danem trenutku prepriča.
- Optimizacija spletni h strani (SEO) je dolgoročno gledano najbolj donosna in učinkovita, a je kratkoročno gledano draga, učinki pa se lahko pričakujejo šele čez nekaj mesecev.
Preberite si več o ter temi v objavi Optimizacija SEO ali Google oglaševanje?
Strankam tako najpogosteje svetujemo kombinacijo več različnih kanalov, kar pomeni:
- Google oglaševanje na mesečni ravni,
- Redno optimizacijo
- Remarketing ali ponovno trženje, ki vsebuje Google remarketing na prikaznem omrežju in YouTubeu, Facebook in Instagram remarketing.
Pogosto vključimo tudi druge platforme, kot je npr. Linkedin.
Kaj je optimizacija spletnih strani
Optimizacija spletnih strani je proces izboljševanja spletne strani, ki ima za cilj boljšo uporabniško izkušnjo in višje uvrstitve v iskalnikih.
Optimizacija UX (uporabniške izkušnje)
Optimizacija strani za uporabniško izkušnjo pomeni izvedbo tehničnih izboljšav spletne strani, ki omogočajo, da uporabnik lažje in bolj enostavno ter hitro uporablja spletno stran, da doseže cilj, ki je navadno nakup. Optimizacija uporabniške izkušnje vključuje:
- Pohitritev spletne strani
- Izboljšanje uporabnosti strani
- Izboljšanje dostopnosti strani
- Izboljšanje všečnosti strani
- Izboljšanje Kredibilnosti in povečanje vrednosti strani.
Optimizacija uporabniške izkušnje strani v določeni meri temelji na praksah in v določeni meri na testiranju oz. meritvah. S pomočjo analitike namreč spremljamo vedenje uporabnikov na strani, zapustitve strani in ugotavljamo, kje so tiste točke in elementi, ki jih je potrebno spremeniti ali izboljšati, da se vedenje uporabnikov izboljša.
SEO oz. optimizacija za iskalnike
Optimizacija spletne strani za iskalnike ima za cilj višje uvrstitve v iskalnikih. Proces SEO optimizacije se začne z analizo iskanj in definiranjem ključnih besed, ki so za dotično podjetje najbolj donosne. Sledi izvedba strategije, katere vsebina so postopki in načini, ki se bodo uporabljali, da se doseže višje uvrstitve. Sledi merjenje in izvedba. Izvedba SEO optimizacije tako poteka po vnaprej določeni strategiji, ki pa se usklajuje z rezultati in po potrebi prilagaja.
Optimizacija spletne strani za iskalnike (SEO) je namreč precej bolj kot drugi načini pridobivanja obiska, odvisna od zunanjih dejavnikov. Ti so:
- Dejavnost konkurence,
- Spremembe algoritmov iskalnikov (v glavnem Googla)
- Spremembe pri iskalnih izrazih
Omenjeno tako lahko močno vpliva na predvideno uspešnost optimizacije. Če se to namreč izvaja na način, ki se je pred npr. enim letom izkazal za optimalnega, se lahko v danem trenutku tak način izkaže za manj učinkovitega ali celo ne-učinkovitega.
Zato je pri SEO optimizaciji izjemno pomembno, da so izvajalci v stiku z dogajanjem in, da velik del svojega časa posvečajo optimizaciji, saj tako najbolje vedo, kaj še deluje in kaj ne več.
V praksi gre sicer pri optimizaciji strani za isto stvar, a obstajajo podjetja, ki se na uvrstitve v iskalnikih ne fokusirajo, saj prodajo ustvarjajo na drugačne načine.
Tako v pojem optimizacije spletnih strani uvrščamo dve dejavnosti:
- SEO
- On site optimiazcija
- Pisanje besedil
- Gradnja povezav (Link building)
- 2.Optimizacija UX
- Optimizacija hitrosti
- Postavitev strani (slike, vrstice, gumbi, …)
- Struktura strani
- Iskanje po strani
- In drugo
S ciljem, da se spletna stran optimizira za iskalnike se tako sočasno izvede tudi on site optimizacija, ki v veliki meri vključuje procese optimizacije uporabniške izkušnje (UX), ne pa nujno vsega. Poleg tega pa se za optimizacijo spletne strani za iskalnike nujno morata izvajati pisanje SEO člankov oz. besedil in gradnja zunanjih povratnih povezav.
Kaj je optimizacija spletnih strani za iskalnike (SEO)
Cilj SEO optimizacije je povečati promet spletne strani s tem, da se zagotovi višje uvrstitve v iskalnikih – zadnje čase le na Googlu, saj ga uporablja preko 90% svetovnih uporabnikov oz. 95% Slovencev (vir).
Ni treba poudarjati, da prvi zadetki dosežejo večji delež klikov, poleg tega pa nekatera podjetja v najbolj konkurenčnih nišah kljub doseženim prvim pozicijam postavljajo več spletnih strani, da dosežejo večji delež med iskalnimi zadetki na prvih straneh in tako dosegajo več prvih pozicij naenkrat.
Področja SEO optimizacije
Kot smo na kratko omenili, so glavna področja SEO optimizacije naslednja :
On site optimizacija
Ureditev spletne strani skladno z zahtevami in najboljšimi praksami, ki jih upošteva Google. To vključuje hitrost, prilagojenost mobilnim napravam, berljivost in druge dejavnike.
Vsebina in pisanje besedil
Z-a visoke uvrstitve je vsebina ključnega pomena. Pomembno je, da je spletna stran usklajena z izrazi na katere jo želimo uvrstiti. O čem govori spletna stran oz. kaj vsebuje, govori struktura strani, naslovi strani, besedilo in opisi, slike in njihovo poimenovanje, … Z ustrezno ureditvijo vsebine lahko močno in hitro izboljšamo uvrstitve.
Redno pisanje novih besedil kaže na to, da je stvar ažurna in podjetje aktivno. Nove objave prinašajo nove uvrstitve na nove ključne besede v niši, hkrati pa prinašajo tudi obisk iz socialnih omrežij in drugod. Spletne strani z več nove vsebine se uvrščajo višje.
Gradnja povezav
Nekatere spletne strani imajo v pogledu obiskovalca več avtoritete kot druge. Pri tem gre za več dejavnikov, ki vplivajo na to. Povezave, ki iz avtoritativnih strani kažejo na določeno spletno stran tako so dejavnik, ki vpliva na pozicije. Pri nas tako sodelujemo z najbolj avtoritativnimi stranmi kot so rtvslo.si, siol.net, 24ur.com in drugi. Na takih spletnih straneh za na še stranke objavljamo torej članke s povezavo ali več na njihovo spletno stran. Omenjeno vodi v dvig pozicij na Googlu.
Kaj vključuje proces optimizacije spletnih strani oz. SEO
Dober SEO vključuje veliko različnih dejavnosti, kot so:
- Prepoznavanje ustreznih ključnih besed z dobrim potencialom iskalnega prometa
- Ustvarjanje kakovostnih, uporabnih vsebin in njihovo optimiziranje za iskalnike in uporabnike
- Vključno z ustreznimi povezavami iz visokokakovostnih spletnih mest
- Merjenje rezultatov
Mimogrede, dandanes se SEO šteje za ključno marketinško dejavnost.
Razlike med plačanim in organskim iskanjem
Že od samega začetka je pomembno, da razumete razlike med organskim, naravnim iskanjem, ki je sinonim za SEO, in plačanim iskanjem. Obstaja pet ključnih razlik:
Položaj – Prva razlika je, da se plačani rezultati iskanja prikažejo na vrhu strani z rezultati iskalnika, organski rezultati pa pod njimi.
Čas – Druga ključna razlika med plačanim in organskim iskanjem je čas. S plačanim iskanjem dobite skoraj takojšnje rezultate, včasih v nekaj minutah; medtem ko pri organskem iskanju rezultati potrebujejo več časa – pogosto tedne, mesece in celo leta. Torej morate igrati srednje- do dolgoročno igro z organskim iskanjem.
Plačilo – Kar zadeva plačilo, je, kot že ime pove, promet s plačanim iskanjem plačljiv. Plačate na klik (PPC) na podlagi cene na klik (CPC). To pomeni, da plačate vsakič, ko uporabnik klikne vaš oglas. Torej, namesto da bi se zanašali na organski promet na vašem spletnem mestu, kupite promet za svojo stran tako, da plačate Googlu, da prikaže vaš oglas, ko vaš obiskovalec išče vašo ključno besedo. Pri organskem iskanju je promet brezplačen, čeprav zahteva naložbo sredstev in časa.
ROI – V smislu donosnosti naložbe ali donosnosti naložbe je dejansko veliko lažje meriti s plačanim iskanjem. To je delno zato, ker Google ponuja več podatkov o ključnih besedah, ki jih lahko zajamete v Google Analytics. Vendar pa lahko pri plačanem iskanju donosnost naložbe sčasoma stagnira ali upade. Pri organskem iskanju je donosnost naložbe nekoliko težje izmeriti, vendar se sčasoma pogosto izboljša. Dolgoročno lahko organsko iskanje ponudi zelo dobro donosnost naložbe.
Delež prometa – Kar zadeva delež prometa, približno 20 % do 30 % iskalcev klikne plačane rezultate, 70 % do 80 % iskalcev pa klikne rezultate SEO. Torej je levji delež klikov dejansko na organskih rezultatih.
Kaj je SEO in kako deluje?
Kako delujejo iskalniki?
Iskalnike uporabljajo ljudje, ko imajo poizvedbo in na internetu iščejo odgovor. Algoritmi iskalnikov so računalniški programi, ki iščejo namige, da bi iskalcem dali natančne rezultate, ki jih iščejo. Iskalniki se zanašajo na algoritme, da najdejo spletne strani in se odločijo, katere bodo uvrstili višje za določeno ključno besedo. Iskalniki delujejo v treh korakih: »crawling«, ki je faza odkrivanja; indeksiranje , ki je faza arhiviranja; in razvrstitev na stopnji iskanja.
1. korak: plazenje
Prvi korak je »plazenje«. Iskalniki pošljejo spletne pajke, da najdejo nove strani in zabeležijo informacije o njih. Te spletne pajke včasih imenujemo “pajki” ali “boti”. Njihov namen je odkrivanje novih spletnih strani, ki obstajajo, in tudi občasno preverjanje nove vsebine na straneh, ki so jih že obiskali, da bi ugotovili spremembe in posodobitve.
Iskalniki iščejo po spletnih straneh tako, da sledijo povezavam, ki so jih že odkrili. Torej, če imate objavo v spletnem dnevniku in je povezava na vašo domačo stran, bo iskalnik, ko preišče vašo domačo stran, poiskal drugo povezavo, ki ji bo sledil, in lahko sledi povezavi do vaše nove objave v spletnem dnevniku. Indeksiranje se lahko izvaja tudi na zahtevo.
2. korak: Indeksiranje
Drugi korak je indeksiranje. Indeksiranje je, ko se iskalnik odloči, ali bo uporabil vsebino, ki jo je preiskal ali ne. Če iskalnik meni, da je preiskana spletna stran vredna, bo dodana v njegov indeks. Ta indeks se uporablja pri končni stopnji razvrščanja. Ko je spletna stran ali del vsebine indeksiran, se shrani in shrani v zbirko podatkov, kjer jo je mogoče pozneje pridobiti. Večina spletnih strani, ki ponujajo edinstveno in dragoceno vsebino, so uvrščene v indeks. Spletna stran morda ne bo uvrščena v indeks, če:
- Se vsebina šteje za podvojeno
- vsebina nima vrednosti
- spletne strani ni mogoče pregledati
- stran nima vhodnih / zunanjih povezav
3. korak: razvrščanje
Tretji korak je res najpomembnejši korak, in to je uvrstitev. Razvrščanje se lahko izvede šele po zaključku korakov pajkanja in indeksiranja. Torej, ko iskalnik preišče in indeksira vaše spletno mesto, se lahko vaše spletno mesto uvrsti.
Obstaja več kot 200 signalov za razvrščanje, ki jih iskalniki uporabljajo za razvrščanje in rangiranje vsebine, in vse pokriva SEO:
- tehnično optimizacijo,
- optimizacijo na strani in
- optimizacijo zunaj strani.
Nekaj primerov signalov, ki jih iskalniki uporabljajo za razvrščanje spletnih strani:
- Prisotnost ključne besede v besedilu, naslovih, slikah – Ali je bila ključna beseda in sinonim omenjena na strani in znotraj naslovne oznake
- Hitrost nalaganja spletne strani – ali se spletna stran naloži hitro in je prijazna do mobilnih naprav
- Ugled spletnega mesta – ali se spletna stran in spletno mesto štejeta za ugledna glede na temo, ki jo iščete
Kaj je SEO in kako deluje?
Razvrščanje rezultatov
Googlov glavni iskalni algoritem se imenuje Google Hummingbird in je odgovoren za odločanje o tem, kako razvrstiti in razvrstiti rezultate iskalnika.
Google ima tudi podalgoritem iskalnika s strojnim učenjem, imenovan RankBrain :
- Če RankBrain vidi besedo ali besedno zvezo, ki je ne pozna, uporabi umetno inteligenco, da jo bolje razume, tako da jo poveže s podobnimi iskalnimi poizvedbami.
- Googlu omogoča razumevanje teh poizvedb s pretvorbo ključnih besed v znane teme in koncepte, kar pomeni, da lahko zagotovi boljše rezultate iskalnikov – tudi če so poizvedbe nenavadne.
- Namesto da bi poskušal biti najboljši rezultat, optimiziran za ključne besede, RankBrain nagrajuje spletna mesta, ki zagotavljajo zadovoljstvo uporabnikov in vračajo rezultat, ki ga uporabnik pričakuje.
Kako kar najbolje izkoristiti RankBrain
Dobra strategija SEO je optimizirati vaše spletno mesto za izboljšanje uporabniške izkušnje in zadovoljstva ter poskušati kar najbolje izkoristiti faktor razvrščanja RankBrain.
Trije najučinkovitejši načini za to so:
- Optimizirajte za srednje dolge ključne besede (ključni izrazi, sestavljeni iz dveh do treh besed).
- Optimizirajte naslove strani in opise za klike, tako da je večja verjetnost, da bo vaš vnos kliknil, ko nekdo išče. Razmerje med prikazi in kliki je odstotek ljudi, ki vas vidijo na Googlu in nato kliknejo na vaše spletno mesto.
- Optimizirajte vsebino, da povečate čas zadrževanja (čas, ko ljudje ostanejo na strani) in zmanjšate stopnjo obiskov ene strani (odstotek obiskovalcev, ki zapustijo stran po ogledu samo ene strani).
Upošteevajte, da so Googlovi prvi trije dejavniki razvrščanja:
- Povezave
- Vsebina
- RankBrain
Določanje ciljev SEO
Določanje ciljev SEO je pomemben del vsake strategije SEO. Pomembno je, da določite cilje SEO – in jih uskladite s svojimi splošnimi poslovnimi cilji –, ker:
- Spodbujajo nakup ključnih deležnikov.
- Pomagajo vam oblikovati strategijo SEO.
- Zagotavljajo izpolnitev ciljev.
Kaj morate meriti?
Čeprav se lahko zdi, da je postavljanje ciljev naporna naloga, vam lahko njihovo merjenje dolgoročno resnično pomaga napredovati pri SEO. Katere vrste stvari bi torej morali meriti?
Razmislite o merjenju:
- Ključne besede
- Promet
- Tržni delež
- Prepoznavnost blagovne znamke
- Lead generacija
- Ugled
- E-poslovanje
Za omenjene meritve priporočamo uporabo naslednjih SEO orodij:
- Google Search Console
- Google Analytics
- Ahrefs, Moz, Majestic ali SemRush
Primeri ciljev SEO
Tu so trije primeri ciljev SEO, ki jih lahko uporabite kot vodilo pri postavljanju ustreznih ciljev za vaše podjetje ali spletno mesto. Pri SEO namreč ni najbolj smiseln cilj strmeti za prvimi pozicijami:
- “V devetih mesecih premaknite 50 % 20 najboljših ključnih besed na prvo stran Googla.” Ta cilj se osredotoča na uvrstitev ključnih besed.
- “Izboljšajte naš medletni organski promet za 20 % v tretjem četrtletju in 25 % v četrtem četrtletju.” Ta cilj se osredotoča na povečanje organskega prometa na spletnem mestu.
- “Povečajte tržni delež SEO s 3 % na 5 % v naslednjem poslovnem letu.” Ta cilj se osredotoča na rast tržnega deleža.
Določanje SEO ciljev za različne vrste podjetij
Osredotočenost vaših ciljev se bo razlikovala glede na to, ali je vaše podjetje transakcijsko ali informacijsko.
Če je vaše podjetje transakcijsko in imate element e-trgovine, boste želeli nastaviti svoje cilje okoli sledenja prodaji in konverzijam potencialnih strank. Če pa ste komercialno spletno mesto, ki ni namenjeno e-trgovini, se boste želeli osredotočiti na generacije potencialnih strank.
Če je vaše podjetje informativno, je večja verjetnost, da boste cilje postavili s poudarkom na prepoznavnosti blagovne znamke ali prometu na spletnem mestu.
Ne pozabite, tudi ko ste v celoti implementirali svojo strategijo SEO, SEO ni nikoli končan. Pri SEO boste morda morali na sredini spremeniti taktiko, igrati dolgo igro in počakati, da vidite končne rezultate. Toda z vzpostavljenimi trdnimi temelji SEO – in malo potrpežljivosti – bi morale postati očitne prednosti vaše strategije SEO, kar vodi do boljše uporabniške izkušnje za stranke in več konverzij za vaše podjetje.
2 Comments
Comments are closed.
Pingback: Koliko Stane Izdelava Spletnih Strani? Od 300 € + 30 € / leto ...