kaj je optimizacija spletnih strani

Kaj je optimizacija spletnih strani in kako optimizirati spletno stran

Ko podjetje naroči izdelavo spletne strani, se z vrašanjem obiskanosti navadno še ne ukvarja. Šele sčasoma ugotovi, da je oglaševanje lahko zelo drago in da je smiselno doseči visoke uvrstitve na iskalnikih (Googlu), da tako pridobi več obiskovalcev zastonj. Da pa se stran v iskalnikih uvršča višje, pa je potrebno delo na spletni strani, ki vključuje redno pisanje izboljšave strani in tehnične ter vsebinske izboljšave. To delo se imenuje optimizacija spletnih strani.

Optimizacija spletnih strani je torej prilagajanje spletne strani iskalnikom z namenom, da jo ti uvrstijo višje zato, ker jo zaznajo kot (bolj) relevantno (pomembno za določen iskalni izraz). Optimizacija spletnih strani (SEO – Search Engine Optimization) se izvaja predvsem z namenom, da spletna stran z višjimi položaji v iskalnikih (Googlu) doseže več prikazov in več klikov.

Kaj pomeni optimizacija? Optimizacija po SSKJ pomeni, “narediti, da postane kaj glede na dane možnosti najugodnejše, najboljše”. K optimizaciji spletnih strani prištevamo procese, ki se izvajajo z namenom izboljševanja uporabniške izkušnje spletne strani in z namenom izboljševanja uvrstitev v Google iskalniku in drugih.

Kako se izvaja optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani se izvaja na različne načine in na različnih ravneh. Najbolj osnovni procesi optimizacije spletne strani so:

  • Hitrost spletne strani
  • Optimiziranost oz. prilagojenost mobilnim napravam in drugim zaslonom,
  • Vsebinska optimizacija (besedila, meta opisi, slike, …)

Poleg teh treh dejavnikov Google za določanje uvrstitve spletne strani upošteva še več kot 200 različnih dejavnikov, od domene in WHOIS zapisov, uporabe CDN omrežij, pogostosti posodobitev idr.

Za optimizacijo spletnih strani, se uporabljajo orodja, ki nam omogočajo vpoglede,  napake in prednosti naše spletne strani, predvsem pa nam kažejo priložnosti, ki jih ne smemo zamuditi.

Optimizacija za boljšo uporabniško izkušnjo

Optimizacija spletne strani pa se ne konča pri prijaznosti Googlu in njegovim parametrom, temveč pri končnemu uporabniku, to je obiskovalcu spletne strani. Že Google (vsaj med vrsticami) večkrat navaja v različnih virih, da je položaj spletne strani odvisen od tega, koliko je spletna stran primerna za določeno iskanje.

Dobra uporabniška izkušnja je tisto, kar Google želi posredovati svojim uporabnikom. To počne s tem, da vrne čimbolj relevanten rezultat. Torej je vse, kar bi lastnike spletnih mest moralo skrbeti glede optimizacije spletne strani to, da bodo uporabniki na njej našli tisto, kar so v prvi vrsti iskali. In ne le to. Da bodo tako vsebino našli in uporabljali brez težav in zapletov, torej nemoteno in kar se da hitro. Zato je pomembna hitrost spletne strani in prilagojenost za različne zaslone.

Glavni razlog, da uporabniki zapustijo spletno stran je nizka hitrost

Uporabniki vede in nevede zapuščamo spletne strani iz takih in drugačnih razlogov. Glavni razlog pa je seveda hitrost. Torej hitrost ni faktor zaradi tega, ker Google tako zahteva, temveč zato, ker so končni rezultati vedenja uporabnikov na spletni strani slabši, če je stran počasnejša, in obratno.

Preberite več o optimizaciji uporabniške izkušnje.

Področja optimizacije spletnih strani

V grobem lahko optimizacijo spletnih strani razdelimo na tisto, ki se izvaja na spletni strani sami (on site) in tisto, ki se izvaja izven strani, ki se optimizira (off site). Slednja vključuje gradnjo povratnih povezav oz. digitalni PR, gradnja ugleda na družbenih omrežjih in gradnjo prepoznavnosti blagovne znamke.

Optimizacija, ki se izvaja na strani (on site) pa vključuje področja v nadaljevanju.

On site optimizacija

Prilagojenost napravi, ki jo uporabljamo za brskanje je čisto osnovna stvar, ki jo pričakujemo. V kolikor spletna stran ni prilagojena mobilnim idr. napravam, je pač neuporabna.

Preverite prilagojenost z orodjem Google Search Console – Mobile Friendly

Nemotena uporabniška izkušnja pa je odvisna tudi od navigacije spletne strani, od vidnosti menijev, razporeditve, od logičnosti kategorij, razporeditve vsebine in od načina, v kakšnem vrstnem redu so podane informacije. Nobenih posebnosti, le brezhibnost.

Hitrost spletne strani je dejavnik, ki močno vpliva na položaje v Googlu in na vedenje uporabnikov. Uporabniki od Googla pričakujemo , da bo posredoval informacije, ki jih iščemo, hitro in na kratek in jedrnat (strnjen) način. Rezultati morajo biti relevantni in med med štirimi poskusi (rezultati) se mora najti informacija, ki jo zahtevamo. To je osnova. Čeprav bi na spletni strani bile prave informacije, bi bile nedostopne, če bi se stran nalagala počasi.

73 % uporabnikov mobilnega interneta trdi, da so naleteli na stran, ki je bila prepočasna, da bi se naložila.

Ko iščemo, se nam navadno tudi mudi oz. vsaj želimo delo opraviti hitro. Omenjeno še bolj velja za mobilne naprave, saj brskamo med hojo, med pogovorom, medtem, ko stojimo v vrsti, …

47% potrošnikov pričakuje, da se spletna stran naloži v manj kot dveh sekundah.

Uporabniki vedno bolj razumemo, da spletna stran, ki se ne naloži hitro, verjetno ni urejena. Torej je ponudnik neresen, sklepamo, da gre za mesto, ki je nekoliko zapuščeno, s katerim se nihče več ne ukvarja. Poleg tega pa je na voljo še 10 drugih primernih rezultatov od katerih se bo večina naložila v primernem času. Zakaj bi čakali eno stran, ko pa podatke na drugi spletni strani dobimo takoj.

40% uporabnikov zapusti spletno stran, ki za nalaganje potrebuje več kot 3 sekunde.

Uporabnik tudi na spletu sprejemamo hitre odločitve, ki jih spodbudijo čustva, občutki, ki pač niso razumsko premišljeni. Hitrost spletne strani nam pri tem lahko omogoči, da kupimo takoj, dokler se “tako počutimo”, medtem, ko nizka hitrost lahko spodbuja k boljšemu razmisleku o nakupu.

1 sekunda zamude pri odzivnost spletne strani povzroči 7% padec konverzij.

Optimizacija spletne strani je torej nenehno prilagajanje spletne stani uporabnikom. Medtem, ko se osnovni postopki optimizacije lahko izvedejo takoj (govorim o hitrosti, prijaznosti mobilnim napravam in vsebini), pa je za optimizacijo uporabniške izkušnje dolgoročno treba spremljati rezultate, kako se uporabniki vedejo, kam klikajo in kje spletno stran zapuščajo.

Vedenje uporabnikov lahko vidite s pomočjo namestitve Google Analytics sledenja na spletno stran (če potrebujete pomoč pri namestitvi stopite v stik) in razširitve Page Analytics. Orodje vam omogoča, da med brskanjem svoje spletne strani vidite podatke o klikih uporabnikov in druge metrike.

optimizacija spletnih strani - page analytics

Kaj je optimizacija Black hat in white hat

V začetku interneta in spletnih strani, je bilo možno s pomočjo različnih nedovoljenih postopkov pripeljati stran na vrh Googla in drugih iskalnikov. Take načine danes močno odsvetujem, saj je večja verjetnost, da z njimi pridobite sankcije, kot pa dosežete pozitivne rezultate. Pri tem je treba povedati, da taki načini včasih niso bili nedovoljeni niti neetični, temveč logični.

Več v objavi Kaj je white hat in kaj black hat optimizacija.

Back-linki in optimizacija spletnih strani

Do nedavnega je bilo kupovanje povezav do spletnega mesta razširjeno in tudi učinkovita rešitev. Danes velja le to, da linki, ki nimajo klikov ne štejejo. Pomembni so le tisti linki, po katerih obiskovalci dejansko zahajajo na spletno stran. Zato neke baze nesmiselnih objav in back-linkov skorajda nimajo več efekta, še bolj pa bo to veljalo v prihodnosti.

Katere povezave kažejo na vaše spletno stran si lahko pogledate v orodju Google Search Console:

optimizacija google-povezave

Dobre in relevantne povezave je težko najti, še posebej v Sloveniji. Za to je potrebno najprej prepoznati, katere povezave bi lahko bile dobre in katere ne. Pri tem si pomagamo z metrikami, ki nam jih zagotavljajo najboljša SEO orodja, kot so Ahrefs, Moz, Majestic, Semrush in drugi. Preberite več o tem, kako najti in pridobiti dobre povratne povezave.

Kako optimizirati spletno stran

Optimizacija spletnih strani je zelo obsežen proces. Čeprav vsebuje mnogo tehničnih vidikov, ki so zahtevnejši, pa obstaja mnogo področij optimizacije spletnih strani, ki jih lahko vsak administrator spletne strani izvede samostojno in torej brezplačno optimizira spletno stran. Področje, kjer lahko optimizacijo izvaja vsakdo zajema optimizacijo slik in optimizacijo besedil. Slike morajo biti pravilnih velikosti in optimizirane za splet. Besedila pa morajo biti predvsem usmerjena na ključne besede, na katere strani ciljajo.

Na vprašanje, kako optimizirati spletno stran ni niti kratkega, niti enostavnega odgovora. Dela z optimizacijo spletne strani je veliko, zato kar začnimo.

Optimizacija spletne strani naj vedno temelji na analizi spletne strani.

Za analizo spletne strani potrebujete vrhunsko SEO orodje, brez tega bodo tudi iztočnice slabe. Katero?

Pri nas smo preizkusili praktično vsa zastonj in plačljiva orodja za optimizacijo spletnih strani.

Začnimo pri zastonj orodjih, ki jih obvezno potrebujete:

Brezplačna orodja za optimizacijo spletnih strani

GOOGLE SEARCH CONSOLE
Optimizacija spletnih strani - Google Search Console

Google Search Console je orodje, ki vam omogoča spremljanje zdravja spletne strani in sledenje uvrstitvam na Google iskalniku. S pomočjo tega orodja lahko tudi indeksirate spletno stran na zahtevo.

PAGESPEED INSIGHTS
orodja za digitalni marketing - pagespeed

Pagespeed insights sicer ni samostojno orodje, je del zgoraj omenjenega Google search console, a je nekoliko skrito. Pomembno pri tem orodju je, da vam pokaže, kako hitra je vaša spletna stran in kaj lahko storite, da izboljšate hitrost.

GOOGLE ANALYTICS

Google Analytics je poznan skoraj vsem, zato ne bomo posebej razlagali. V grobem vam omogoča spremljanje obiska in vedenja obiskovalcev.

GOOGLE OPTIMIZE

Orodje, ki omogoča tudi A/B testiranje pristajalnih strani in prilagajanje vsebine, glede na profile uporabnikov.

Najboljša orodja za optimizacijo spletnih strani

Ali res potrebujete plačljiva orodja za optimizacijo spletnih strani?

Da.

Orodja za optimizacijo spletnih strani vam sporočajo, kako optimizirati spletno stran. Skozi čas, so ta orodja tako dodelali, da vas vodijo pri optimizaciji spletne strani, po korakih. Kažejo vam podatke vaših konkurentov in hkrati predlagajo dejanja.

Katera orodja izbrati?

Priporočamo dve, to sta:

SEMRush

in

SEO MOZ

Obe sta vrhunski in ne bomo komentirali prednosti in slabosti. Mi smo se odločili za MOZ.

Ko ste namestili vsa omenjena orodja, je čas, da jih začnete uporabljati.

Optimizacijo spletnih strani delimo na on site in off site optimizacijo. Predlagamo, da začnete z on site optimizacijo, saj imate verjetno precej napak in pomanjkljivosti na spletni strani.

On-site optimizacija strani na strani

Ta del optimizacije lahko razdelimo na tehnični del, ki obsega popravke kot so https preusmeritve, težave z nalaganjem, prilagoditev mobilnim napravam, hitrost, upodabljanje, fonti …

To so nujni popravki, ki onemogočajo bodisi pravilno prikazovanje uporabnikov, indeksiranje ipd. Brez odprave teh težav ostalo delo nima pomena.

KAKO OPTIMIZIRATI VSEBINO SPLETNE STRANI

Naslednja težava je verjetno premalo vsebine na spletni strani. TO boste morali dodati. Vsebina, ki jo dodajate mora biti tehnično, oblikovno in vsebinsko dovršena. Razmerje ključnih besede mora biti pravo, ciljati morate dobre in dosegljive ključne besede in strani in objave opremiti s h1 in h2 tagi, alt opisi in povezavami.

Predlagamo, da si poiščete orodje za SEO optimizacijo vsebine, preberite si, katera so najboljša orodja za optimizacijo vsebine spletne strani

Off site optimizacija spletnih strani

Off site optimizacija spletnih strani danes obsega pravzaprav le nekaj dobrih in pravih področij. Ta zadevajo gradnjo povezav (backlinks).

Vaša stran mora dobiti zunanje povezave, ki kažejo nanjo. A ne katerekoli. Povezave morajo biti kakovostne. TO pomeni, da morajo biti domene s katerih povezave kažejo na vašo stran, dobre. Hkrati pa morate najti povezave, ki dejansko prinašajo obiskovalce.

V kolikor imate spletno trgovino pa si preberite več o tem, kako optimizirati spletno trgovino

Koliko stane optimizacija spletnih strani

Cena SEO optimizacije spletnih strani za iskalnike, v primeru, da najamete strokovnjake, je lahko kar visoka. Z razlogom. SEO optimizacija je zahtevna in časovno ter finančno požrešna. Za izvajanje SEO optimizacije potrebujemo orodja za optimizacijo spletnih strani, ki niso poceni. Poleg tega optimizacija spletnih strani deluje v povezavi s pisanjem člankov oz. z vsebinskim marketingom. To pomeni, da je za izvajanje optimizacije potrebno pisati besedila, ki so kakovostna in koristna poleg tega pa tudi zelo natančno zasnovana. Cena optimizacije spletnih strani varira tudi glede na to koga najamete za seo optimizacijo in na kakšen način to izvaja. Pri nas imate npr. tudi možnost “najema” prvi mest na Google. To pomeni, da plačujete na položaj. V tem primeru je SEO optimizacija cena nižja, saj imate položaje dokler plačujete. Poglejte si tudi naš cenik optimizacije spletnih strani na tej povezavi.

Take in drugačne bližnjice za optimizacijo spletnih strani ne obstajajo. Če že, imajo zelo kratek rok trajanja. Vse, kar je potrebno narediti za visoke položaje, je zadovoljiti uporabnika in mu postreči s tistim, kar išče. Rezultati pri optimizaciji spletnih strani pa pridejo sčasoma. Preberite si tudi, kako spremljati napredek SEO optimizacije

Posvetujte se s strokovnjaki

Za uspešno izvajanje SEO optimizacije spletne strani je potrebno veliko znanja, izkušenj poleg tega pa so potrebna tudi orodja, ki niso poceni. To velja še posebej za to, ker je za razumevanje podatkov potrebno imeti in razumeti več različnih SEO orodij hkrati. Le tako lahko namreč razumemo, katere so specifike določenih orodij (vsako namreč ima svoje pomanjkljivosti in svoje prednosti). Zato vam svetujemo, da se v primeru, da se lotevate optimizacije svoje strani, obrnete na nas in dogovorite za posvet. Če ne drugo, vam bomo zagotovili podatke, ki so vam potrebni, da boste lahko učinkovito izvajali optimizacijo. 

Pogosta vprašanja

Kaj je optimizacija spletnih strani?

Optimizacija spletnih strani je proces, katerega cilj je izboljšanje spletne strani bodisi za boljšo uporabniško izkušnjo, bodisi za dosego višjih pozicij v iskalnikih.

Kaj je SEO oz. optimizacija spletnih strani za iskalnike?

SEO pomeni “search engine optimization” oz. optimizacija spletnih strani za iskalnike. Glavni cilj izvajanja SEO optimizacije je doseg višjih uvrstitev v iskalnikih. SEO vključuje optimizacijo na strani (on site), ki vključuje tudi pisanje oz. zagotavljanje relevantne vsebine za uporabnike in optimizacijo izven same strani, ki jo s tujko imenujemo “off site” optimizacija. Glavni del off site optimizacije predstavljajo gradnja povratnih povezav, gradnja “social” prometa in branding oz. gradnja prepoznavnosti blagovne znamke.

Kakšna je cena optimizacije spletne strani?

Podjetje, ki želi prtehiteti konkurenco mora na SEO področju narediti več od nje. To pogosto pomeni vsaj enak ali višji strošek, kot ga ima konkurenca. V praksi se cene optimizacije strani za ioskalnike začnejo pri 220 € mesečno, na področjih, kjer je stopnja konkurenčnosti srednja pa pri okoli 500 € mesečno. Najbolj konkurenčna področja lahko pomenijo precej višje stroške.

Kako optimizirati spletno stran?

Samostojna optimizacija spletne strani s strani laika je mogoča v neki meri. Optimizacija namreč vsebuje mnogo področij, ki jih lahko posamezniki izvedejo sami. Ta vključujejo predvsem on site optimizacijo uporabniške izkušnje. Večina preostalih procesov zahteva najprej jasno strategijo, nato pa strokoven pristop. V nasprotnem primeru je veliko tveganje, da trud ne bo obrodil sadov.

Stopite v stik
Miklavčič
Marketing d.o.o.
Učinkovite rešitve za digitalni marketing.

NASLOV

Zgornji Brnik 130H, 4210 Zgornji Brnik