Kaj je Remarketing?
Razmišljate o tem, zakaj bi z oglasi ciljali na obiskovalce, ki so že zapustili vaše spletno mesto? Ta strategija, znana kot remarketing, omogoča ponovno pritegnitev potencialnih strank, ki morda še niso bile pripravljene na nakup. V nadaljevanju razložimo, zakaj in kako.
In zakaj bi z oglasi nagovarjali tiste, ki so zapustili vaše spletno mesto?
Zakaj ne pijemo kave s celimi zrni? Zrna kave vsebujejo prave snovi, ki nam pomagajo, da dan začnemo z boljšim razpoloženjem in kot pravijo, z več energije. Kava dodatno napolni življenje mnogih, popestri jutro in polepša dan. Včasih je skodelica kave ednini smisel v dnevu. A če želimo dobro kavo spiti nemoteno in z užitkom, moramo zrna zmleti in nato preliti z vrelo vodo ter spustiti skozi filter.
Izraz espresso izhaja iz italijanščine, pomeni pa “izraz”. Tako naročimo bolj izrazito kavo. Espresso, kot način priprave kave, pa je bil razvit z namenom, da bi zaposleni na jutranji kavi preživeli manj časa in prej prišli k delu. Preberite si več.
Podobno je z remarketingom. Na trgu nam je kot podjetju vedno na voljo več ciljnih skupin uporabnikov. A so neprečiščene, grobe. Vsebujejo naše potencialne kupce, a do njih ne moremo, dokler teh ciljnih skupin ne razstavimo dovolj, dokler jih ne prečistimo.
Ko se kavna zrna prečistijo, zmeljejo in prefiltrirajo, pa dobimo izraženi okus kave. Enako je s ciljnimi skupinami. Ponovno trženje oz. remarketing nam z deffinicijo ciljnih skupin omogoča, da z oglasi nagovarjamo najbolj prečiščene uporabnike našega spletnega mesta.
Remarketing je sredstvo za prečiščevanje ciljne publike.
Remarketing je ponovno ciljanje uporabnikov vašega spletnega mesta. S pomočjo spletnega ID-ja uporabnika nam Google in Facebook ter drugi omogočajo, da nagovorimo uporabnike v omrežjih, ko ti naredijo nego dejanje. Ni vprašanje zakaj bi nagovarjali tiste, ki so našo spletno stran zapustili. Bolj gre zato, kdaj jih nagovarjamo.
Remarketing je ključno orodje za ciljanje in prečiščevanje vaše ciljne publike. Omogoča vam, da posebej nagovarjate uporabnike, ki so že izkazali zanimanje za vaše izdelke ali storitve, a še niso izvedli nakupa. To je strateški način za povečanje možnosti konverzije, tako da se osredotočite na posameznike, ki so že na poti odločanja.
Uporabniki preden se odločimo o nakupu nekega izdelka pregledamo preko 10 različnih virov informacij (spletnih strani), pregledamo mnenja uporabnikov, primerjamo cene, medtem pa preteče med 6 in 12 mesecev. Torej uporabnik, ki je prejšnji teden obiskal vašo spletno stran, pa ni kupil, se kljub temu zanima za nakup, le čas še ni pravi, ker odločitev še ni dozorela. Več o tem si preberite v objavi “Zakaj po spletu ne prodate več? ali pa v Mikro Trenutki & Pot Potrošnika, ali pa morda v Facebook oglaševanje & pot potrošnika”.
Kaj vemo o svojih obiskovalcih? Vemo, da so se nekoč vsaj malo zanimali za “podjetje kot je naše”. Vemo, da so obiskali našo spletno stran. Vemo tudi koliko in katere dele spletne strani so pogledali. Vemo lahko tudi, po kakšnem viru so prišli na našo spletno stran.
Google Adwords Remarketing
Z remarketing pa jih lahko glede na zgoraj navedeno, ponovno nagovorimo, ko ponovno iščejo naše izdelke. V Google Adwords lahko namreč zakupimo (kot običajno) ključne besede, ki kažejo na zanimanje po naših izdelkih ali storitvah in vodimo “klike” na našo spletno stran, na izdelke, storitve, aplikacije, … Z remarketing pa lahko določimo, da bomo nagovarjali le pretekle obiskovalce, ki npr. niso kupili, ko ti ponovno iščejo naše izdelke.
Nekdo, ki je v določenem preteklem obdobju obiskal našo spletno stran in danes ponovno išče izdelke, ki jih je takrat videl na njej, je lahko izpostavljen našemu oglasu v trenutku, ko v Google iskanje vpiše ključno besedo, ki kaže na zanimanje po tem izdelku.
Facebook Remarketing
Remarketing na Facebook-u deluje nekoliko drugače. Razlika pri Facebook oglaševanju je v tem, da uporabnika ne nagovarjamo v trenutku, ko išče naš izdelek. Facebook sicer nudi vnaprej pripravljene skupine uporabnikov, glede na njihova zanimanja vendar s tem ponavadi nagoarjamo relativno širok trg, kar pa lahko precej stane. Remarketing na Facebook omrežju v glavnem poteka tako, da se s pomočjo Facebook pixel kode za sledenje z oglasi cilja na uporabnike, ki so obiskali našo spletno stran. Dodatno lahko ustvarimo “look a like” občinstvo, torej občinstvo podobno našim obiskovalcem, vnesemo e-poštne naslove iz naši baz itd. Pomembni pa so tudi cilji oglasov s katerimi nagovarjamo omenjeno ciljno publiko tj. kaj se zgodi, ko ti kliknejo oz. kaj sploh lahko kliknejo. Za cilje lahko izberemo “page like”, “post like”, obisk spletne strani, ipd.
Kdor ne uporablja remarketinga v svojem oglaševanju, pušča denar na mizi.
V večini primerov je remarketing tisto, kar se ta hip najbolj splača. Omogoča nam torej, da ciljamo najbolj definirano, najbolj prefinjeno ciljno publiko. Tako stane najmanj, da z oglaševanjem nekaj prodamo in prinese največ glede na to, kar smo vanj vložili.
Zanemarjanje možnosti remarketinga v vaših marketinških strategijah pomeni izgubo potencialnih prihodkov. S pravilno implementacijo remarketinga lahko svoje oglase usmerite točno tja, kjer bodo imeli največji učinek, s tem pa zmanjšate stroške in povečate ROI vaših oglaševalskih kampanj.