Kaj mora o SEO optimizaciji vedeti podjetnik
Verjetno bi težko našli koga, ki se ne strinja s trditvijo, da vsako podjetje potrebuje spletno stran. A ko podjetje spletno stran naredi, pri čem je? Dejstvo je, da nova spletna stran sama po sebi nima obiskovalcev. Tako se podjetniki, ki so mislili, da bo z izdelavo spletne strani en problem rešen, soočijo s situacijo, da se je šele dobro začel. Postavljeni so pred vprašanje, kaj sedaj? Kako do obiska in povpraševanj oz. naročil? Tako so postavljeni pred več možnosti. Do obiskovalcev lahko pridejo na naslednje načine:
- Oglaševanje na Googlu, ki se plačuje po kliku,
- Oglaševanje na Facebooku in Instagramu,
- Optimizacija strani oz. SEO optimizacija
- Gradnja blagovne znamke
- Offline oglaševanje
Vsak od omenjenih načinov ima svoje prednosti, a ima tudi slabosti ali pomanjkljivosti. V nadaljevanju si bomo na kratko pogledali, katere so prednosti posameznih načinov pridobivanja obiskovalcev oz. kupcev, še podrobneje pa si bomo pogledali področje SEO optimizacije spletnih strani in ugotovili, zakaj je smiselno tudi ob ostalih načinih, hkrati vlagati v SEO.
Oglaševanje na iskalnikih (Google) in PPC
Za večino podjetij je PPC oz. oglaševanje na Googlu najbolj donosen in hkrati najučinkovitejši način pridobivanja novih kupcev. Zakaj? Novo spletno stran lahko začnejo oglaševati praktično isti dan. Še bolj pomembno pa je dejstvo, da se uporabniki Googla z iskanjem v Googlu na nek način razkrijemo. S tem, ko vpišemo iskalni izraz namreč povemo, kaj nas ta hip zanima. Noben drug način oglaševanja se v tem pogledu ne more kosati z oglaševanjem v iskalnikih. Poleg iskalnega izraza, pa ima Google o uporabnikih še mnoge druge podatke, ki jih ponuja oglaševalcem, kot so lokacija uporabnika, uporabljena naprava, starost, spol, stan, …
Oglaševalci v Googlu tako lahko ciljajo zgolj izbran profil uporabnikov, ki isti trenutek aktivno išče njihove produkte.
Google oglaševanje se plačuje po kliku po vnaprej določenem maksimalnem dnevnem proračunu. Mesečni stroški tako ne presežejo omejitve, ki jo določi oglaševalec.
Oglaševanje na socialnih omrežjih(Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, …)
Oglaševanje na socialnih omrežjih ima svoje zakonitosti.
Pomembno je izpostaviti predvsem dejstvo, da imajo oglaševalci pri oglaševanju na socialnih omrežjih po navadi občutek, da je bolj učinkovito, kot dejansko je. Razlog za to je v tem, da večina omrežij kot rezultat šteje všečke, delitve in komentarje objav, česar pa v primeru oglaševanja na Googlu in v primeru optimizacije seveda ni. Posledično se zdi, da se ne dogaja nič v primerjavi s socialnimi omrežji. Ko pa govorimo o dejanskih rezultatih, o pridobljenih strankah, pa je slika navadno ravno obratna.
Kljub temu je lahko oglaševanje na socialnih omrežjih zelo učinkovito, za nekatere morda še bolj.
Prednosti oglaševanja na socialnih omrežjih
Torej prednost oglaševanja na socialnih omrežjih je v tem ,da razpolagamo s podatki o interesih uporabnikov in njihovimi demografskimi podatki. Nimamo pa neposrednega podatka o njihovih aktualnih oz. trenutnih zanimanjih. Še posebej velja izpostaviti možnosti ciljanja na tiste, ki so se ravno preselili (opremljanje doma), na tiste, ki načrtujejo poroko, na starše dojenčkov, malčkov, … Podatke imamo tudi o tistih, ki redno oz. radi potujejo itd.
Če se produkt podjetja dobro “poklopi” s podatki, ki jih ponujajo socialna omrežja, je to dober znak, da se bo oglaševanje na izbranem omrežju izplačalo.
Optimizacija spletnih strani oz. optimizacija za iskalnike
Ko govorimo o pridobivanju novih kupcev s pomočjo spleta, kar predstavlja glavnino pridobitev danes, imajo podjetniki tako na voljo več možnosti. Ko jih med seboj primerjamo, pa ne nagovarjamo k temu, da naj bi izbrali le eno. Najbolj smiselno (dokazano) je uporabljati več različnih oglaševalskih platform oz. kanalov. Razlog za to je v tem, da so uporabniki prav tako prisotni na različnih omrežjih in straneh v različnem času in na različnih lokacijah.
Ker se uporabniki za nakup (še posebej dražjih produktov) odločajo dlje časa je za podjetje ključnega pomena, da je prisotno skozi celotno obdobje nakupnega procesa in odločanja uporabnika. Večini zato svetujemo kombinacijo Google oglaševanja in remarketing-a (ponovnega trženja) na platformah kot so Facebook, Instagram in Google prikazno omrežje ter Youtube. Remarketing namreč pomeni prikazovanje oglasov tistim, ki so našo spletno stran že obiskali, a trenutno brskajo po drugih spletnih mestih oz. uporabljajo druge aplikacije. Še posebej pomembno pri tem pa je, da gre navadno za manjše baze uporabnikov in posledično ne pomeni visokega stroška.
Vsebina ključno vpliva na odločitev uporabnikov
Ko pa govorimo o odločanju uporabnikov pa na vsak način pridemo do vsebine. Zakaj je vsebina pomembna. Uporabniki pri odločanju o nakupu gledajo, berejo, komunicirajo, … Ključnega pomena za podjetja je, da so prisotni v teh trenutkih in uporabnike nagovorijo že v fazi, ko se še odločajo. Ustvarjanje take vsebine, ki je hkrati v pomoč uporabnikom pri izbiri izdelka in hkrati v pomoč podjetjem pri pridobivanju novih kupcev pa je na nek način optimizacija spletnih strani. Zakaj?
Iskalniki nagrajujejo relevantnost
Ker iskalniki (predvsem Google) nagrajujejo relevantnost. Višje v rezultatih iskanja uvrščajo strani, ki so za uporabnike bolj relevantne. Relevantne pa so tiste spletne strani (ali video posnetki na Youtube), ki jim posredujejo kakovostne informacije, ki jih tisti trenutek zanimajo.
Kdo zna bolje razložiti nek izdelek in pomagati pri izbiri izdelka, kot prodajalec oz. ponudnik sam? Zato imajo podjetniki tukaj odločilno prednost pred ostalimi (ki to niso), da predstavijo svoje izdelke, vodijo pri izbiri na bolj uporabniku prijazen način. Hkrati pa s tem dosežejo višje pozicije na iskalnikih.
Ko govorimo o SEO optimizaciji jo lahko tako glede na procese razdelimo v tri skupine:
- Pisanje besedil (vsebinski marketing)
- Digitalni PR (vsebinski marketing)
- Tehnična optimizacija
Komunikacija s potencialnimi kupci
Prva dva procesa tako temeljita na vsebini, na pisanju oz. snemanju. Razlikujeta se v tem, da se pisanje besedil izvaja oz., objavlja na strani podjetja samega, medtem ko digitalni PR pomeni komuniciranje s kupci preko “tujih” oz. ne lastnih spletnih strani in portalov, kot so npr. rtvslo.si, siol.net, 24ur.com in drugi. S tem podjetje “zajema” naključne uporabnike, ki dnevno obiskujejo dotične portale in jih (lahko) “izobražuje” oz. nagovarja k izbiri svojih izdelkov, ki imajo take in drugačne prednosti pred ostalimi.
Kakovostna vsebina je osnova za SEO
Omenjeno pa spada na področje optimizacije strani zato, ker se vsa ta vsebina (članki) uvrstijo v Googlu in tam (lahko) ostanejo več mesecev ali let. To pomeni, da z enim objavljenim člankom podjetje komunicira s kupci še v prihodnosti. Ko namreč ti iščejo v Googlu njegove izdelke in o njih prebirajo, naletijo na večje portale, ki pišejo o dotični temi z neko avtoriteto, ki ji uporabniki seveda zaupajo.
Omenjeno (v kombinaciji s tehnično optimizacijo) tako močno vpliva na uvrstitve v Googlu.
Povzetek
Lahko bi torej zaključili, da je uspešna optimizacija spletnih strani proces dobre komunikacije z uporabniki preko različnih spletnih mest. Podjetje, ki komunicira z uporanbiki na tak ali drugačen način dosega prepoznavnost in uživa več zaupanja, posledično pa je še nagrajeno s strani Googla (in socialnih omrežij) z višjimi uvrstitvami, saj ga uporabniki izberejo (kliknejo) pogosteje kot konkurenco. Z (redno in trajno) optimizacijo spletne strani podjetje tako doseže precej več kot le uvrstitve v iskalnikih. Ustvarjeno vsebino namreč deli v socialnih omrežjih, jo promovira v oglasih, na portalih in z njo gradi odnos s kupci, ki ustvarja zaupanje. To pa je v fazi odločitve o nakupu ključnega pomena.