Kako izgleda učinkovito Facebook oglaševanje
Naj vas všečki ne preslepijo. Ti sami po sebi niso nič slabega, celo nasprotno, povečujejo organski doseg vaše objave, a če oglas oz. objava, ki jo sponzorirate ne vodi k doseganju ciljev, potem vaše Facebook oglaševanje ni učinkovito, ne glede na všečke.
Danes imam kar težave, saj večina mojih strank, dokler ne pojasnim, meni, da s Facebookom dosegamo boljše rezultate, kot z Google oglaševanjem. Gre za to, da je Facebook tako narejen, da daje občutek učinkovitosti, v kolikor se nekdo ne poglobi v rezultate in dosežene cilje.
Da bi Facebook oglaševanje sploh imelo potencial postati učinkovito, mora podjetje določiti, kaj so njegovi cilji na spletu. Ali je to prodaja izdelka, ali da uporabnik odda povpraševanje, ali je cilj, da uporabniki preberejo neko objavo, se registrirajo, namestijo aplikacijo, … Koliko takih ciljev sploh realno lahko dosežemo s Facebook-om?
Google oglaševanje ali Facebook oglaševanje
Google oglaševanje je v smislu prodaje bolj priročno, saj uporabnika nagovorimo v trenutku, ko nakupuje ali se izobražuje o nakupu. Zanima ga npr. nakup nepremočljive jakne in, če mu jo ponudimo, bo zanj naša ponudba verjetno zanimiva. Na Facebooku to ni možno. Scenarij je nekoliko drugačen.
Kako izbrati prave ciljne skupine za Facebook oglaševanje
Facebook oglaševalcem o uporabnikih nudi demografske podatke, lokacija, jezik, spol, …, podatke o interesih uporabnikov (ki so presenetljivo točni), podatke o stanu, o delu (položaj v podjetju, industrija) in še kaj.
Druga odlična možnost ciljanja oglasov je ponovno ciljanje oz. remarketing. Kogar smo na kakršnikoli način že pridobili k ogledu strani, ga lahko s pomočjo Facebook oglaševanja ponovno pridobimo oz. spodbudimo k zaključku dejanja oz. cilja.
Oglasi v skladu s ciljno skupino
Na Facebooku moramo zato razumeti najprej koga sploh nagovarjamo. Nič ni narobe, če nagovarjamo neznance, a potem mora biti naše sporočilo primerno. Obenem pa lahko spodbujamo tudi direktno prodajo oz. jo pospešujemo s tem, da nagovarjamo vse tiste, ki nas že poznajo. Take ciljne skupine so bolj dovzetne za pozive k dejanjem, kot so poglej ponudbo, izkoristi akcijo, …
Veliko je odvisno tudi od vrste izdelka ali storitve, saj je oglaševanje določenih dejavnosti ali izdelkov bolje podprto, kot oglaševanje drugih. Imam npr. stranke, pri katerih lahko s pomočjo interesov zelo natančno definiramo ciljno skupino in je oglaševanje “neznancem” tako nadpovprečno učinkovito. V drugih primerih so lahko interesi ali kateri drugi podatki popolnoma neuporabni za podjetje ali pa vsaj preveč splošni, da bi ta bila dovolj ozka.
Oglaševanje za polnjenje remarketing list
Danes je pogosto učinkovito, če oglaševanje razdelimo v dva segmenta, pod pogojem, da uporabljamo remarketing. Drugi del je nagovarjanje uporabnikov, ki nas že poznajo s ponudbami, ali bolj prodajno naravnanimi informacijami, medtem, ko je prvi del ustvarjanje uporabnikov, ki nas (že) poznajo. To je sicer v grobem, medtem, ko je v praksi potrebno ustvariti več skupin oz. je način bolj specifičen, odvisno od dejavnosti in tega, kakšna sredstva za trženje (vrednost za uporabnika) ima določeno podjetje.