Kako Oglaševati na Facebooku
Oglaševanje na Facebooku lahko razdelimo v tri segmente, glede na zrelost vaših potencialnih kupcev. Najprej morate doseči zavedanje oz. splošno prepoznavnost. Gre za to, da ne morete kar napasti s prodajo v smislu “kupi tole”, saj vas uporabniki niti ne poznajo. Uporabnike morate najprej seznaniti s tem, kdo ste, kaj počnete in zakaj ste boljši oz. dovolj dobri, da bi izdelek oz. storitev kupili pri vas. Potem pa postopoma s posameznimi kampanjami peljete uporabnike do ogledov izdelkov in na koncu do spodbujanja k nakupu.
Kako na Facebooku segmentirati kupce glede na zrelost njihove odločitve
Treba je iti po vrsti. Najprej vas poznajo, potem ste jim všeč, nato od vas tudi kupijo.
Awareness > Consideration > Conversion
Pri vsem skupaj je potrebno vedeti, do katere stopnje imate zbrane podatke in na kateri stopnji “zrelosti” so uporabniki ciljnih skupin, ki jih imate na voljo. Vse ni za vse.
Awareness | Naj slišijo za vas
Za gradnjo prepoznavnosti povečini najbolje delujejo sponzorirane objave. Nekaj napišete, posnamete ali poslikate in dodate na svojo časovnico. Nato v urejevalniku oglasov (ali v powereditor-ju) izdelate kampanjo za “sponzoriranje objave”, ki ji v naslednjem koraku določite ciljno publiko. Naslednji korak je, upoštevanje (consideration), da vas uporabniki, ko se odločajo o nakupu, pri odločitvi resno upoštevajo.
Consideration | Naj vas upoštevajo pri odločitvi
Tu je čas, da pokažete svoje izdelke in storitve, da uporabnike seznanite s prednostmi, ki jih ti predstavljajo in jih umestite v tem smislu. Najbolje delujejo akcije za obisk spletne strani, namestitev aplikacije in pa dogodki, razna predavanja ipd.
Na tej točki ne ciljate več uporabnikov glede na njihove interese, temveč glede na njihove pretekle aktivnosti. Odvisno od celostnega sistema, kam ste jih zbrali prej, tukaj izberete take, za katere veste, da so z vami že seznanjeni. Obnese se ponovno ciljanje obiskovalcev spletne strani, ciljanje oboževalcev vaše strani (čeprav so nekateri že zreli za več), če imate e-poštni marketing sistematično zgrajen (z autoresponderji ipd.) lahko dodate primerne e-poštne sezname ipd.
Conversion | Naj kupijo pri vas
Na tej točki lahko nekaj prodamo. Uporabniki, ki vas poznajo, ki poznajo vaše izdelke ali storitve ter vedo, katere prednosti imajo, so zreli za prodajno usmerjena sporočila. Dobro se obnesejo časovno omejene akcije s primernim popustom, … Akcije za klike spletnega mesta, ali namestitev aplikacije so sicer primerne in se tudi obnesejo, vendar Facebook v tem primeru predlaga obliko “Več konverzij na spletnem mestu”, ki se optimizira za ceno / konverzijo, ne za ceno klika. V nekaterih primerih imajo namreč dovolj podatkov, da lahko to dejansko storijo in ceno / nakup res znižajo. Podobno je pri Google Adwords. Če pa pričakujete manj konverzij (če imate dražji ali bolj kompleksen izdelek), pa je morda vseeno bolje vztrajati na cilju”kliki na spletno mesto”. Sem sodijo uporabniki, ki so videli in slišali največ, ki so najbolj aktivni itd.
Če ste v preteklih akcijah stvari dobro zasnovali, ste dodali tudi cilj “canvas” ali pa cilj “leads”. V obeh primerih ste v bazo Facebooka dobili uporabnike, ki so se zanimali za oglas in bi jih zanimala tudi ponudba. Na to ciljno skupino je sedaj idealno ciljati, saj imate v njej točno take uporabnike, ki so pokazali “prvovrstno” zanimanje.
Kako izbrati pravo ciljno skupino na Facebooku
Kako širiti ciljno skupino
Pri določanju ciljne publike je pomembno, da ni niti preširoka, niti preozka. Za začetek (Awareness) dobro deluje, če ciljate na podlagi interesov uporabnikov. Ciljate lahko na njihova zanimanja v preteklosti, tudi na stan, spol, starost, na delovno mesto, položaj v podjetju, ipd. Dobro lahko v nekaterih primerih deluje tudi ciljanje na prijatelje tistih, ki so z vašo stranjo povezani. Druga možnost je tudi “look a like audience”. Na podlagi obiskovalcev vaše spletne strani, ali pa na podlagi oboževalcev vaše FB strani, lahko izdelate podobno občinstvo. V procentih določite, kako velika naj bo ta ciljna skupina, glede na tisto, na podlagi katere jo oblikujete.
Od neznanca do oboževalca
Da vas upoštevajo (Consideration), morate nekaj pokazati. Dobro se morate zavedati svojih prednosti in jih dokazati uporabniku. So tudi druge moižnosti, seveda a je odvisno od podjetja, kaj in kako prodajate. Dobro je, da zdaj obiščejo vašo spletno stran in si ogledajo predstavitve izdelkov ter njihove prednosti. Kateri problem jim bodo rešili?
Lahko obiščejo vaš dogodek, si ogledajo video, ali pa naložijo aplikacijo. Kaj so izvedeli, kaj pridobili, zakaj bi šli dlje?
Od pripadnika do kupca
Kdor je videl vašo ponudbo na spletni strani, preizkusil aplikacijo ali obiskal dogodek, ki ste ga organizirali, vas kar dobro pozna. Če ustreza dvema pogojema, prvemu, da vas spremlja (FB fan, Email subscriber, ipd) ter drugemu, da (glej od neznanca do oboževalca), je zrel, za akcijsko ponudbo, ki s katero bo stopil v sodelovanje oz nakup.
Kako oglaševati na Facebooku
Postavitev Facebook oglaševalske akcije v grobem sestoji iz treh delov:
- Izbira oglaševalskih ciljev,
- postavitev ciljne skupine,
- postavitev oglasov.
Kako zasnovati Facebook oglaševalske akcije za testiranje
Potrebno je zasnovati več ciljnih skupin in več oglasov. Nato izločamo ciljne skupine, glede na to, kako dobro se nanje uporabniki odzivajo in jih prilagajamo, glede na to, kar skozi statistične podatke spoznamo. Enako velja za oglase. Nekatera besedila bolje nagovorijo določeno skupino. Dobre oglase lahko še izboljšamo, če smo akcijo v osnovi načrtovali pravilno.
Dodamo vsaj tri oglaševalske akcije, za vsako področje (Awareness > Consideration > Conversion) npr. po eno. Vanje stlačimo (sistematično ciljen skupine), ki jih po nekem ključu razvrstimo. Lahko za Awareness poskusimo narediti dve skupini z različnimi interesi (A – imajo radi čokolado, B- imajo radi sladkarije) in izdelamo oglase, ki so za te skupine relevantni. Poskusimo npr. dva tipa besedil (A1- Imaš rada čokolado, A2 Preveri najboljšo čokolado, A3 – Bio čokolada…) v kombinaciji z različnimi fotografijami (ko testiramo fotografije, je najbolje imeti enako besedilo ob različnih fotografijah).
Gre od točke, ko oglaševanje zastavimo dovolj široko in v kamanje dodamo vse, kar mislimo, da bo delovalo. Vse skupaj mora biti sestavljeno dovolj sistematično, da kasneje vemo, v katero smer se splača in v katero ne. Da tisto kar ne deluje izločimo in s tem ne poskušamo ter obratno, da delamo več na tistem, kar deluje.
Ali Facebook oglaševanje deluje?
Saj boste rekli, da le prodajam svoje storitve, pa bom vseeno povedal, kar mislim. Če se z oglaševanjem ne ukvarjate resno, potem je bolje, da stvari prepustite nekomu, ki to obvlada. Nekdo, ki se dnevno ne ukvarja z oglaševanjem ne more oglaševati, lahko le zapravlja. Imam stranke, ki (še) vztrajajo na tem, da bodo Facebook oglaševanje vodile same. Kar opažam je, da:
- nihče od njih ne oglašuje sistematično. Po vloženih 1000 € sredstev še vedno npr. ne vedo, katera ciljna publika se na njihove oglase najbolje odziva, kar pomeni, da zapravljajo v nedogled na področjih, kjer nič ne dosežejo,
- nihče od njih ne uporablja najbolj donosnih pristopov Facebook oglaševanja. Npr. remarketing, lead ads, ipd.,
- nihče ne pridobiva potencialnih kupcev, dobijo všeček seveda in gradijo prepoznavnost, a brez nadaljnjega procesa od tega ne bodo imeli nič,
- in nihče še ni s Facebook oglaševanjem pridobil ene same prodaje.
So Facebook všečki vaš poslovni cilj?
Kaj pa so pridobili? Pridobili so všečke strani ali objav in s tem so očitno zadovoljni. Če vas zanima kako uspešno oglaševati na Facebook-u, tega ne boste izvedeli v eni sami objavi, niti v treh, niti v desetih. Bom pa okvirno pojasnil, kako sistem oglaševanja, od nagovarjanja neznancev, do pretvorbe le teh v kupce, poteka. Neizkušenost in neznanje pa sta (sploh v kombinaciji) lahko zelo draga.