Mikro Trenutki (MicroMoments) & Pot Potrošnika
Mobile je naša pričakovanja od blagovnih znamk dobesedno razbil. Če smo včasih ves dan ali ves teden čakali na dostop do interneta, torej na namizni računalnik, lahko danes neštetokrat v dnevu poiščemo in pogledamo, kar nas isti trenutek zanima. Lahko pogledamo recept, poiščemo pomen besede, pogledamo kako deluje neka naprava in kako jo popraviti, ali preprosto in hitro naročimo novo.
People pursue big goals in small moments
Za oglaševalce je to nevarnost in priložnost obenem. Nevarnost, ker te trenutke, ki odločajo o odločitvi potrošnika, o prodaji in ne-prodaji, zlahka zamudimo. In priložnost, ker jih lahko ujamemo in unovčimo. Če to storimo, stopimo korak pred našo konkurenco, vsaj kar se Balkana tiče. V ZDA bi s tem stopili le v korak s konkurenco. Primer je oglaševanje odvetniških storitev s “click to call” , kjer je cena na klik tudi nad 30 €. Ta podatek obenem pojasnjuje, da mikro-momenti ne le obstajajo, temveč tudi so donosna strategija. Da bi jih ujeli in unovčili, pa jih moramo najprej razumeti.
Kako razumeti mikro trenutke
Gre torej za trenutke, ki jih niti potrošniki ne predvidevamo. Ko se nam kaj pokvari, ko se zgodi nekaj nepredvidljivega, ko napredujemo, ko se spremenimo, ko smo osamljeni, ali pijani … (Več na Think With Google)
62% uporabnikov pametnih telefonov bo bolj verjetno reagiralo (nekaj storilo)takoj, da bi rešili nepričakovan zaplet.
91% uporabnikov pametnih telefonov uporablja telefon za ideje in nasvetemed opravljanjem dela ali naloge
90% uporabnikov pametnih telefonov je uporabljalo telefon, da binapredovali proti nekemu dolgoročnemu cilju ali v več-stopenjskem procesu.
Pravzaprav je vprašanje, kako zaslužiti z “mobile”. Kako se vriniti v napravo uporabnika tako, da bo kaj od tega. Kako svoj produkt plasirati na pravo mesto, ob pravem času. To je “mobile”.
Kako unovčiti mikro trenutke
Naprava ob našem boku, naš služabnik, naša življenjska linija, naprava brez katere bi se počutili gole nedvomno spreminja način življenja. Zato lahko oglaševalci bolj kot kdajkoli, vplivamo na razplet odločitev posameznikov. Gre za zelo čustvene za zelo labilne trenutke, ki jih lahko spremenimo tako, da smo prisotni, uporabni in hitri.
82% uporabnikov se pri nakupovanju (pred polico) posvetuje s telefonom.
Bodite prisotni
Prisotnost podjetja v teh trenutkih je nujna. Pomislite, od vseh možnih načinov, ko bi uporabniki iskali vaš produkt, kako pogosto ste prisotni?
51% uporabnikov je odkrilo novo podjetje med Google iskanjem.
Postavite se v kožo uporabnika, ki bi ga zanimali, ali bi vas našel?
Bodite uporabni
Da vas ljudje najdejo pa ni dovolj. Pravijo, da je vsak 1. rezultat iskanja v Google, najboljša rešitev za določen problem/vprašanje uporabnika. Ali ste rešitev za ta problem?
73% uporabnikov, ki od oglaševalca redno pridobiva uporabne informacije, pravi, da je to najpomembnejši dejavnik pri odločitvi.
Ali je vaš produkt najboljša rešitev za problem uporabnika?
Bodite hitri
Uporabniki ne bodo čakali, da se vaša spletna stran naloži. Ne bodo se lovili z okorno aplikacijo. Pričakujejo tekoče delovanje 100 na uro. Torej ne zapravljajte časa vaših obiskovalcev, ker bodo zapustili vas oz. vaše spletno mesto.
Pomembno je, da jim prihranite čas z gladkim delovanjem spletnega mesta in s tem, da umaknete vse nepotrebno. Vse sekundarno naj gre v drugi plan, skrito v menijih, izpostavljeni pa naj bodo le glavni klici k dejanju.
Prihranite čas svojim uporabnikom tako da:
- zmanjšate št. klikov na strani z uporabo “drop down” menijev in zmanjšate potrebo po tipkanju,
- poskrbite za hiter “sign in” proces,
- uporabite “click to call” gumbe na straneh.
Hitrost spletnega mesta je ključnega pomena, preverite jo tule. Orodje vam bo predlagalo vse popravke, ki jih lahko le posredujete svojemu “webmasterju”.
60% uporabnikov je s pomočjo “mobile” iskanja svoj nakup opravilo hitreje.
40% jih na “retail” & “travel” strani ne bo čakalo dlje kot 3 sekunde.
Ne “mobile”, ne “desktop”
Kupci se ne delijo v “mobile” in “dekstop” kupce. Gre za ene in iste ljudi, čeprav prihajajo z različnih naprav. So torej le kupci, ki uporabljajo oboje, desktop in mobilno. Naše vprašanje je torej le, kako dobro naši kanali sodelujejo.
Ali vemo da je obiskovalec, ki nas je našel s pametnim telefonom, nakup opravil preko namiznega računalnika?
Ameriški retailerji opažajo 16% več konverzij iz naslova oglasov, ko vključijo in združijo analitične podatke različnih naprav. Torej bolje spoznavajo, da vsi kanali skupaj (desktop, mobile, tablet) prodajajo bolje, kot en sam.
Povzeto po thinkwithgoogle.com/micromoments
Infografika: 4 trenutki, ki jih mora poznati vsak marketer