
Optimizacija Spletne Trgovine / E-commerce SEO – Kako Optimizirati Spletno Trgovino
Optimizacija spletne trgovine je eden izmed ključnih dejavnikov, ne le pri uvrstitvi spletne trgovine v Googlu, temveč tudi pri stopnji konverzije, to je stopnji prodaje spletne trgovine. Spletna trgovina, ki je dobro optimizirana tako prodaja v večjem deležu, hkrati pa dosega več ciljnih uporabnikov na iskalnikih oz s pomočjo google optimizacije.
Zakaj je optimizacija spletne trgovine ključnega pomena?
44% uporabnikov spleta svoje spletno nakupovanje začne z Google iskanjem. (vir)
37,5 % vseh obiskovalcev spletnih trgovin pride iz iskalnikov (vir)
23,6% vseh naročil spletnih trgovin je direktno povezanih z organskim prometom (vir)
Ena izmed zadnjih Googlovih študij je razkrila, da je v zadnjih 7-ih dneh kar 81% uporabnikov kupovalo v 7-ih različnih kategorija (vir)
Kaj vpliva na odločitev uporabnikov o nakupu v spletni trgovini
Poleg omenjenih podatkov je vredno omeniti še raziskavo, ki jo je Google izvedel na območju Velike Britanije. V njej razrkiva, kaj so najbolj pomembni dejavniki, ki vplivajo na odločitefv kupcev o nakupu različnih izdelkov:
Soft goods (elektronika, aparati, športna oprema, igrače, orodja, …)
Med najbolj pomembnimi dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu so:
- Najnižja cena za izdelek
- brezplačna dostava
- izbira barv in velikosti
- akcijska cena
- dostopnost izdelka
- hitra dostava
Hard goods (obleke, obutev, dekor, nakit, ure, …=
Med najbolj pomembnimi dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu so:
- Najnižja cena za izdelek
- brezplačna dostava
- akcijska cena
- lastnosti izdelka (npr. zmogljiovost baterije)
- dostopnost
- hitra dostava
Everyday essentials (izdelki za zdravje in lepoto, hrana, hrana za hišne ljubljenčke, čistila in pisarniški material)
- Najnižja cena za izdelek
- brezplačna dostava
- akcijska cena
- dostopnost
- ocenjen čas dostave
- cena na enoto
Glede na pomembnost posameznik dejavnikov za kupce je torej smiselno prilagoditi splošne pogoje poslovanja in ostale dejavnike (dostava), saj očitno poleg nizke cene igrajo odločilno vlogo pri spletni prodaji.
Kako optimizirati spletno trgovino
Raziskava ključnih besed
Večina navodil za analizo ključnih besed se nanaša na t.i. informativne ključne besede. To so ključne besede, kot je npr. “kako shujšati”. Te besede sicer so pomembne pri optimizaciji, a je na področju optimizacije spletne trgovine bolj pomemben drug tip besed. To so t.i. “product searches” oz iskanja izdelčkov. To so ključne besede kot je npr. “CBD kapljice 10”, “mitsubishi MSZ LN” in podobne variante.
To pomeni, da moramo pri analizi ključnih besed za spletno trgovino imeti v mislih izdelke, ki jih prodajamo in zanje poiskati različne variante iskanj.
V kolikor iščete ključne besede v angleščini imate za ta namen na voljo cel kup orodij s katerimi si lahko pomagate (Amazon Suggest, Ahrefs, …). Za iskanje slovenskih različic ključnih besed pa imate pravzaprav na voljo le dve: Google Keyword Planner in Google iskalnik s predlogi iskanj.
Najprej je najbolje, da “na pamet” poiščete ključne besede, ki so primerne in manj pogoste. Tistih glavnih besed namreč ni težko najti, prav tako lahko hitro najdete podatke o volumnih iskanj. T.i. “long tail” besede, pa morate ročno poiskati po nekem sistemu.
Najlažje je uporabiti funkcijo Google samo-dokončanje (glej sliko)
… Te besede, ki se prikazujejo nato vnesete v Google Keyword Planner. Ta vam bo prikazal mesečna iskanj, stopnjo konkurence in podobne besede, ki jih prej morda niste našli.

raziskava ključnih besed za optimizacijo spletne trgovine
Pri iskanju si lahko pomagate tudi z orodjem Semrush. Ta vam bo npr. pokazal tudi ključne besede na katere se uvrščajo vaši konkurenti skupaj z volumni iskanj in drugimi podatki. Volumni sicer niso vedno najbolj točni, a dovolj, da si ustvarite neko sliko vašega spletnega trga.
SEMrush lahko preizkusite brezplačno 7 dni. Potem je cena od 99 $ na mesec dalje. Za mnoge je smiselno, da zakupijo orodje npr. za en mesec, dokler se ukvarjajo z optimizacijo in tako lahko dostopajo do vseh podatkov. Preizkusite in uporabite SEMrush brezplačno.
Pridobljene ključne besede morate sedaj razvrstiti. Združiti jih je treba s ciljnimi stranmi, kategortijami in izdelki. Nekatere od besed bodo namreč združene z izdelki (npr. mitsubishi msz ln luxury), nekatere s kategorijami (npr. mitsubishi msz), nekatere pa bodo vodile na “landing page” (kot je npr. stran /mistubishi-klimatske-naprave).
Struktura spletne strani
Struktura spletne strani je način, kako so podstrani na spletni strani razvrščene oz. organizirane.
Struktura spletne strani je pomembna pri optimizaciji spletnih strani, ker iskalnikom sporoča, katere strani so (bolj) pomembne in to, o čem spletna stran sploh govori.
Zakaj je struktura spletne strani pomembna?
Ker odseva vsebino spletne strani in “težo” določene teme. Iskalniki razumejo, da je spletna stran za sikalni izraz “tulipan”, ki vsebuje 5 različnih kategorij tulipanov bolj relevantna od tiste, ki vsebuje eno, poleg vrtnic in narcis.
Večji razpon izdelkov znotraj določenega področja namreč pomeni, da bo uporabnik našel več izdelkov v kategoriji, ki jo išče.
Struktura strani po eni strani omogoča lažje in bolj jasno indeksiranje iskalnikom. Po drugi strani uporabniku omogoča boljšo uporabo strani in bolj jasno kaže, kje se nekaj nahaja.
Struktura spletne trgovine mora biti zamišljen a v začetku, kategorije morajo biti vnaprej postavljene in jasno mora biti, katere kategorije bodo in kaj bo vnjih. Smiselno je tudi načrtovati strukturo strani glede na ključne besede, saj se pogosto namesto izdelkov v iskalnikih bolje uvrščajo kategorije.
Kakšna je dobra struktura strani
Pri strukturi spletne strani je pomembno, da je preprosta in logična, a hkrati ne pre-globoka. Pri izdelavi ali optimizaciji strukture spletne strani morate upoštevati dve pravili:
- Ohranite stvari preproste,
- vsaka podstran naj bo oddaljena največ tri klike od domače strani.
Pomembno: V kolikor ste ugotovili, da vaša struktura ni v redu, le-te ne spreminjajte, saj boste s tem izgubili uvrstitve nekaterih strani.

Primer dobre strukture spletne strani
Pri strukturi spletne strani je smiselno upoštevati tudi to, da ima več avtoritete za iskalnike stran, ki je uvrščena višje v strukturi. Največjo težo ima tako domača stran, sledijo pa ji strani v naslednji vrsti. V povezavi s ključnimi besedami morate to upoštevati, saj se spodnja vrsta strani oz. izdelkov ne bo uvrščala na glavne “short tail” ključne besede. Spodnja vrsta strani se bo lahko uvrstila na konkreten izdelek ali daljšo varianto, kot je npr. “Lowa Renegade moški pohodni čevlji”, medtem, ko se bo kategorija oz. zgornja vrsta strani lahko uvrsti na težje in bolj zahtevne ključne besede, kot so “pohodni čevlji”.

Primer dobre strukture spletne trgovine
Zgornja slika prikazuje primer dobro strukturirane strani. Pod domačo stranjo se tako nahajajo glavne kategorije. Če predpostavljamo, da gre za trgovino s pohodnimi čevlji, bi v to vrsto umestili kategorije kot so “moški pohodni čevlji”, “ženski pohodni čevlji”, “otroški pohodni čevlji”.
Eno vrsto nižje v razdelek s podkategorijami bi umestili podkategorije kot so “visoki pohodni čevlji”, “”nizki pohodni čevlji”, “alpinistični čevlji”, … Nato pa pridejo na vrsto izdelki.
Vsaka kategorija in izdelek ima v tem primeru svoje mesto tudi za “target keyword” oz. ciljno ključno besedo. To imamo potem v mislih, ko gradimo notranje in zunanje povezave do strani.
E-commerce on-page SEO (on site optimizacija spletne trgovine)
On-site optimizacija spletne trgovine se nanaša na “tag”oznake spletne trgovine, kot so oznake naslovov in opisov ter slik. Naslednje področje on.site optimizacije je količina ključnih besed in variant ključnih besed, URL-ji, interne povezave ter “product schema” za obogatene rezultate v Google iskalniku.
Oznake (tags) strani in izdelkov v spletni trgovini
Oznake naslovov so tista besedila, ki se izpišejo v Google iskalniku, ko se uporabniku kot rezultat iskanja prikaže vaša stran. Pomembno je, da so te oznake usmerjene v ključne besede, na katere določena stran cilja. Te oznake so pomembne za Google, saj sporočajo o čem govori določena stran, hkrati pa so najbolj pomemben dejavnik, ki vpliva na CTR, ki je ključen podatek za uvrstitev določene strani. Visok CTR vas bo namreč močno dvignil v rezultatih iskanja.
Kako dvigniti CTR z dobrimi naslovnimi in opisnimi tag-i?
Najboljša praksa na tem področju je sledeeča: Naslove in opise testirate z Google Ads. Tiste kombinacije, ki imajo največji CTR kot oglasi pa se potem vnesejo v oznake strani. Ponavadi najbolje deluje, če uporabimo številke v kombinaciji s pozivi k dejanjem ali prednostmi (20% cenejši, 1,5X hitrejši, Odprema že danes, brezplačna dopstava, …)
V opisih se najbolje obnesejo kombinacija ciljne ključne besede in poziv k koriščenju prednosti ponudbe.
Optimizacija opisov izdelkov in kategorij spletne trgovine
Pri opisih je pomembnih več stvari:
Kakovost (informativnost) opisa ima veliko vrednost za uporabnika. Na podlagi opisa se lahko namreč odloči za nakup, ali premisli, hkrati pa pomanjkljiv opis lahko vodi v to, da bo uporabnik informacijo iskal drugje.
Naslednja stvar je dolžina opisa. Ta je sicer bolj pomembna za iskalnike in hkrati postavlja izziv, da kljub količini besed, ohranite visoko berljivost. Brez berljivosti namreč tudi dolžina ne bo imela pravega efekta. Idealno je, da opisi vsebujejo 1000 ali več besed. Pri tem pa imejte v mislih, da ne pretiravate z vključevanjem ključnih besed, temveč pišete naravno, pogovorno in uporabljate sinonime in sorodne fraze (npr. pohodni čevlji – pohodna obutev – čevlji za hribe). To je bolj pomembno, kot ponavljanje ene in iste ključne besede. Smiselno pa je, da se ključna beseda pšojavi v začetku in na koncu opisa (v prvih 100 in v zadnjih 100 besedah).
URL-ji spletne trgovine
Kratki URL-ji so uvrščeni višje, kot dolgi. Po različnih statistikah namreč prva mesta zasedajo krajši URL-ji. Sploh če imamo v mislih stran v 3.vrsti, potem je to nekako logično, saj bi se nabralo kar nekaj besedila:
npr. spletnatrgovina.si/kategorija1/podkategorija2/izdelek
Smiselno je, da uporabljate ključne besede, a stremite k temu, da ohranite čimkrajše URLje.
Optimizacija slik spletne trgovine
Pri slikah je pomembno naslednje:
- uporabljajte sodobne formate zapisa slik nextgen
- ohranjajte slike čim manjših velikosti
- k opisom izdelkov dodajte več kakovostnih slik
- skladno s ključnimi besedami poimenujte slike
Slike imajo visoko vrednost pri posredovanju sporočila. V primeru spletne prodaje pa na nek način predstavljajo izdelek kot tak. Na spletu namreč kupujemo slike, saj izdelka pač ne moremo prijeti. Kakovost slik je zato izredno pomembna. Hkrati pa ne smemo dovoliti, da bi količina ali velikost slik prekomerno upočasnila nalaganje strani, saj imamo na drugi stani čas nalaganja strani, ki lahko močno zniža stopnjo konverzij e-trgovine. Poimenovanje slik služi Google iskalniku, medtem ko količina slik pomaga pri prodaji, hkrati pa tudi iskalnikom sporoča, da je opis izdelka na določeni strani bolj bogat. Slednje je eden izmed dejavnikov pri uvrščanju strani.
Optimizacija hitrosti spletne trgovine
Hitrost je pomembna še bolj zaradi konverzij in ohranitve uporabnikov na strani, kot pa zaradi iskalnikov. Že majhen padec hitrosti namreč močno zniža stopnjo konverzij e-trgovine. Hitrost pa je pri vedno večji uporabni pametnih telefonov še toliko bolj odločilna. Optimizacija hitrosti spletne trgovine je tehničen proces, ki se v določeni meri lahko izvede na strežniku (povprašajte skrbnike) drugi del pa zadeva spletno trgovino kot tako. Ta je sicer nekoliko pogojena v osnovi (izdelava), nekoliko pa se da izboljšati z uporabo predpomnjenja, optimizacijo slik, minifikacijo skript in z drugimi procesi. Optimizacija hitrosti trgovine je bolj zahteven proces, zato se vanjo v tej temi ne bomo dodatno poglabljali.
Tehnična optimizacija spletne trgovine
Spletne trgovine imajo praviloma mnogo več strani kot navadne spletne strani. To pomeni, da se kaj hitro najde mnogo več napak in URLjev, ki potrebujejo tako ali drugačno ureditev. Mnogo več je možnosti 404 napak, podvojene vsebine in drugih splošnih napak, ki zahtevajo ureditev.
Da bi našli te napake in naredili tehnične popravke, boste potrebovali dobro SEO orodje. Ker smo vam prej predlagali SEMrush za iskanje ključnih besed, vam tudi v tem primeru svetujemo, da zaradi stroškov in enostavnosti uporabite isto orodje za pregled strani. Pojdite na razdelek “projects” in izberite “site audit” (ali kliknite tukaj).
Z rezultati, ki jih boste prejeli, po nekaj trenutkih, si boste lahko pomagali. Pokazali vam bodo katere strani vsebujejo napake, katera vsebina je podvojena in druge splošne tehnične zadeve, ki jih boste v veliki meri lahko odpravili sami.
Pogosta vprašanja o optimizaciji spletne trgovine
Ali lahko samostojno optimiziram spletno trgovino?
Delno. Velika večina skrbnikov spletnih trgovin lahko poskrbi, da so slike urejene, da so besedila dovolj dolga in informativno bogata. Prav tako lahko nekateri poskrbijo za meta oznake in podobne zadeve.
Katera so področja optimizacije spletne trgovine?
Optimizacija spletne trgovine temelji na analizi ključnih besed. Nadaljuje se z optimizacijo strukture spletne trgovine. Temu sledi optimizacija kategorij in izdelkov, ki je v glavnem optimizacija vsebine in meta oznak. Zatem ima močno vlogo optimizacija hitrosti spletne trgovine, ki pa je bolj zahtevna. Zadnja je še tehnična optimizacija s katero odpravljamo napake povezane z optimizacijo trgovine.
Kateri dejavnik je najpomembnejši pri optimizaciji spletne trgovine?
Kakšna je cena optimizacije spletne trgovine?
Če nameravate v celoti prepustiti optimizacijo trgovine zunanjim izvajalcem, bo cena odvisna od količine izdelkov v trgovini. Področja optimizacije trgovine se lahko prilagodi proračunu oz. se postopoma (mesečno) izvaja optimizacija. Cena je zelo odvisna od platforme trgovine in obsega, zato je niti približno ne moremo navesti. Posredujte nam spletno trgovino in pripravili vam bomo ponudbo.
Ali potrebujem optimizacijo spletne trgovine?
Vsaka spletna trgovina bi lahko delovala in prodajala še bolje. Praktično povsod so prostori za izboljšave različnih področij. Vprašanje je, ali je investicija v optimizacijo določenega področja smiselna in kako hitro se bo povrnila.
Koga naj izberem za optimizacijo spletne trgovine?
Odvisno od stanja vaše spletne trgovine, platforme in drugih dejavnikov, lahko določeni izvajalci delo opravijo bolje oz. ceneje. Najbolje, da pridobite več ponudb in izberete tisto, ki je najbolj primerna v vseh pogledih.