Optimizacija WordPress spletnih strani – Kako optimizirati WordPress spletno stran?

Optimizacija spletnih strani je ena od najbolj pomembnih dejavnosti, ki jo mora podjetje izvajati, da lahko uspešno posluje “online”. S pomočjo optimizacije namreč doseže uporabnike, ko se zanimajo za izdelke in storitve, ki jih nudi. Hkrati velja omeniti, da več kot tretjino spletnih strani na svetu “ponosno poganja platforma WordPress”. Zato bomo v tem članku govorili le o tem, kako optimizirati spletno stran, ki jo poganja WordPress. Pogledali bomo, kateri so najbolj enostavni in učinkoviti vtičniki za različna področja optimizacije spletne strani, in kako jih nastaviti, da bodo rezultati zadovoljivi.

WordPress Vtičniki za optimizacijo strani

Za optimizacijo bomo uporabili najbolj splošno razširjen vtičnik, ki je sicer zelo dober in dovolj enostaven, hkrati pa ponuja tudi naprednejše možnosti. Gre za vtičnik Yoast SEO, s katerim bomo uredili del tehničnih aspektov, kot je sitemap.xml in datoteko robots.txt ter uredili meta naslove in alt opise strani.

V kombinaciji z njim bomo za optimizacijo hitrosti uporabili vtičnik W3 Total Cache, ki je kompatibilen in dovolj obsežen, da bomo z njim pokrili vse aspekte hitrosti. Za optimizacijo slik pa bomo uporabili WebP Express.

Mimogrede, v kolikor še razmišljate o gostovanju vam priporočamo rešitev z vtičnikom Litespeed, ki jo v okiru t.i. hiper gostovanja trenutno nudi domenca. To je glede na ceno in učinek najboljša rešitev za optimizacijo hitrosti. Stane od 17,50 € dalje, strani pa delujejo izjemno hitro. V tem primeru imate predpomnjenje strani najbolje urejeno. 

Področja WordPress optimizacije strani

Optimizacija hitrosti

Hitrost spletne strani je dejavnik, ki neposredno vpliva na uvrstitev spletne strani na Googlu. Po besedah Google Webmaster ekipe, niso toliko pomembne številke, smislu, ali stran dosega rezultat 65 ali 68, temveč dojema hitrost zgolj v smislu hitro-počasno.Ker je Google preklopil na “mobile-first indexing” je bistvena hitrost na mobilnih napravah.

Merjenje hitrosti strani

Za merjenje hitrosti strani je na voljo več orodij. Čeprav ni najboljši, se bomo osredotočili na Googlov Pagespeed in na na orodje Lighthouse (Google Chrome), kajti stran optimiziramo za Google in uporabnike (ne le za uporabnike), sicer bi gledali orodja kot je GTmetrics in Pingdom, …

Najbolje je, da preden storite karkoli, pregledate hitrost svoje spletne strani v tih dveh orodjih in si shranite rezultat. Določene WordPress predloge so dokaj dobro optimizirane že same po sebi. Zato boste določene dele v tej objavi lahko preskočili.

Kako optimizirati hitrost spletne strani WordPress

1. Optimizacija slik

Začnite z optimizacijo slik. Slike so daleč najbolj potraten element strani, kjer boste z najmanj truda dosegli največ. V pagespeed orodju boste tako videli opozorilo, da slike nalagajte v sodobnih “nextgen” formatih. Namestite vtičnik WebP express in sledite navodilom. Nekatere strani bodo zaradi funkcionalnosti gostovanja lahko samostojno obdelale slike v WebP formate, medtem, ko bodo druge imele edino možnost “plačljive” konverzije. V slednjem primeru nas kontaktirajte za ureditev, lahko pa samostojno uredite to s pomočjo EWWW Cloud converter-ja. T ostorite tako, da zakupite “licenco” za toliko slik, kot jih potrebujete  in nastavite načlin pretvorbe v vtičniku Webp na EWWW cloud.

analiza hitrosti spletne strani wordpress

2. Predpomnjenje

PRedpomnjenje za WordPress uredite s pomočjo zgoraj omenjenega W3TC vtičnika. Tukaj se v tehnične podrobnosti in optimizacijo ne bomo poglabljali, zato ga bomo nastavili le osnovno. Pri naprednejši optimizaciji prihaja do napak in nepravilnega delovanja strani, zato je potrebnega veliko preizkušanja in odpravljanja napak do katerih pride pri t.i. minifikaciji JS in CSS.

Pojdite na vtičnik “Performance” in izberite “General settings”. Potem pa kljukajte:

  • Page cache: Da
  • Minify: Da, Auto
  • Object cache: Da
  • Browser cache: Da

… To je vse.

Sedaj je osnovna optimizacija hitrosti narejena. Ponovno testirajte stran v Page speed in primerjajte rezultate.

Lahko da bodo nekatere strani dosegle enake rezultate. V tem primeru je potrebna dodatna optimizacija oz vpogled v spletno stran.

Optimizacija besedil strani in člankov

Če želite, da se vaše strani in članki uvrščajo v Google iskalniku, potem morate storiti dve stvari:

  • Poiskati ključne besede, na katere se želite uvrstiti in imajo dovolj volumna iskanj, da se splača,
  • Vsako stran ali objavo ciljati na določeno izbrano ključno besedo

Da to storite, morate narediti analizo iskanj. Za to lahko uporabite orodja kot je Google Ads Keyword Planner, Google Search console (v kolikor imate nameščenega), na voljo pa so tudi orodja, kot je npr. Ahrefs, a za Slovenijo ni najbolj natančen.

Ko imate ključne besede, morate strani in objave povezati z iskalnimi izrazi. Pri tem je pomembno, da s stranmi ciljate na glave, kratke ključne besede, ki imajo največ iskanj. Tako naj bodo glavne strani usmerjene na najtežje in najbolj konkurenčne besede. Te strani naj se nahajajo v zgornji vrsti menija. Z blog objavami pa boste ciljali t.i. “long-tail” ključne besede.

Pri besedilih so pomembne tri  stvari:

  • berljivost,
  • dolžina,
  • vrednost za uporabnika.

Vsako besedilo, ki ga boste napisali mora na nek način pomagati uporabniku, ki išče informacijo, izdelek ali storitev. Dolžina besedil mora znašati vsaj 300 besed, optimalno je 1000 besed. Statistično gledano, pa se na prve strani Googla uvrščajo strani, ki imajo več kot 2000 besed.

yoast optimizacija besedila

S pomočjo vtičnika Yoast nato vsaki strani dodatne meta naslov in opis. Pri tem je pomembno, da v naslovu in opisu zagotovite že čim več informacij, ki uporabnika zanimajo. Za glavne strani izberite tudi “cornerstone” content. Tako poveste, katera stran je bolj pomembna oz. središče vsebine in katere strnai ali objave so bolj “obstranske”. T.i. “cornerstone” članki so tisti, ki širše povzemajo neko tematiko in nudijo obsežne informacije o njej.

Na kaj morate biti najbolj pozorni pri optimizaciji WordPress strani

Optimizacijo WordPress strani lahko povzamemo tudi na kratko. Poglejmo si kaj je pomembno na različnih področjih:

Optimizacija hitrosti WordPress strani

Kar se tiče hitrosti je pomembno, da  izberete optimizirano temo, ki je “responsive” oz. odzivna in hkrati hitra. To lahko preverite z orodji še preden kupite predlogo. Pomembno je, da TTFB oz odzivni čas strežnika ni predolg. Na to močno vpliva število vtičnikov in tema. Določene teme so pač počasne. Prav tako morate karseda zmanjšati število vtičnikov. Uporabljati morate predpomnjenje in nalagati slike v sodobnem zapisu, tako da so njihove velikosti čim manjše.

Optimizacije vsebine WordPress strani

Ko pišete ali urejate vsebino (besedila) strani imejte v mislih, kako boste bralcu, ki v iskalnik vpiše določeno frazo, čimbolj pomagali in dali čimveč odgovorov. Pomembno ni le to, kaj pišete temveč tudi kako pišete. Čeprav morda ponujate dobro informacijo, le-ta mogoče ni berljiva.

V tem članku najdete kar nekaj pravil, ki vam bodo pomagala pri izboljšanju berljivosti strani in objav. Iskalniki kot je Google namreč upoštevajo tudi ta vidik pri uvrščanju vsebine.

Tehnična optimizacija WordPress strani

Pri tehnični optimizaciji strani imamo v mislih predvsem dostopnost spletne strani za iskalnike in “pajke”. Urediti morate datoteko sitemap.xml (ustvari vam jo yoast), ki jo vnesete v Search Console, ki je eno izmed najbolj nujnih orodij.

sitemap optimizacija spletnih strani WordPress

Bodite pozorni na delovanje https. Včasih imajo spletne strani sicer nameščen certifikat, a se del vsebine nalaga preko http protokola, kar je napaka, ki jo imenujemo mixed content. V kolikor opazite to težavo boste najlažje rešili z namestitvijo vtičnika “really simple SSL“.

Smiselno je, da v tem primeru začasno zakupite kakšno dobro SEO orodje, s katerim lahko naredite pregled tehničnih SEO vidikov spletnih strani in tako prepoznate napake, ki so morda prisotne.  V ta namen lahko npr. izberete MOZ in naredite t.i. “On-Demand Crawl”. V poročilu boste našli celoten pregled vaše strani in dobre oz. upoštevane predloge ter napake.

Za lažjo predstavo si prenesite primer SEO analize z MOZ pro (.pdf)

Povzetek

Čeprav ta članek ni ravno kratek, pa je to še vedno zelo površno obdelana tema optimizacije WordPress strani. Zato smo vam na voljo za dodatna vprašanja ali pomoč, ki jo morda potrebujete pri optimizaciji vaše spletne strani. Stopite v stik in svetovali vam bomo pri optimizaciji in dolgoročnih procesih, ki lahko izboljšajo vaše uvrstitve na Googlu.

Stopite v stik
Miklavčič
Marketing d.o.o.
Učinkovite rešitve za digitalni marketing.

NASLOV

Zgornji Brnik 130H, 4210 Zgornji Brnik