seo-pravila

SEO pravila – 7 pravil, ki jih morate upoštevati pri optimizaciji

Če želimo spletno stran uvrstiti višje v Google iskalniku in doseči najvišje položaje, potem pač moramo izvajati optimizacijo spletnih strani (SEO). Google pri razvrščanju spletnih strani upošteva več kot 200 različnih dejavnikov. Ti zajemajo praktično vse aspekte spletne strani in vse kar je povezano s spletno stranjo.

Če boste pri optimizaciji strani upoštevali najboljše prakse in ustvarjali kakovostno vsebino, boste nagrajeni. V kolikor ne, se bo zgodilo nasprotno.

Mnogo spletnih strani je bilo sankcioniranih s strani Google iskalnika zaradi slabe oz. umetne vsebine in “black hat” tehnik. Te se ne obrestujejo oz. mogoče le kratkoročno. Potrebno se je zavedati, da mnoge spletne strani, ki so bile deležne sankcij, morda v določenem obdobju niso kršile “pravil”. Kaj to pomeni? Te spletne strani so lahko le izkoriščale pomanjkljivosti in napake Google iskalnika. V določenem (kratkem) obdobju se je spletna stran uvrstila višje, že če je večkrat vsebovala določeno ključno besedo. Stran, ki je ključno besedo vsebovala 3-krat je bila uvrščena npr. na 4. mesto, medtem ko je tista, ki je besedo vsebovala 10-krat dosegla 1. položaj.

Poglejmo si 7 SEO pravil, ki jih morate upoštevati, da bo vaš SEO proces ne le “white hat”, temveč tudi učinkovit.

1. Ne zlorabljajte ključnih besed

… In ne izkoriščajte napak ali pomanjkljivosti.

Kot smo že povedali, je bila pogostost uporabe ključne besede včasih dejavnik. Prav tako je obstajalo mnogo drugih dejavnikov, s pomočjo katerih se je dalo doseči visoke položaje. Vse to pa je imelo učinek, kot vedno, do “naslednje posodobitve algoritma”. Google namreč pogosto spremeni oz. posodobi algoritem. Včasih so spremembe neopazne, včasih pa kakšna posodobitev močno “pretrese” in “premeša” položaje. Zavedajte se torej, da četudi neka taktika v določenem trenutku deluje, morda ob naslednji posodobitvi ne bo več delovala.

Ne obremenjujte se torej s tem, kolikokrat v določenem besedilu uporabite ključno besedo. To ni več pomembno. Tisto, kar danes šteje, je kakovost vsebine. S tem mislimo popolnoma vse, kar vpliva na zadovoljstvo bralca spletne strani. Pomembno je, da o določeni temi poveste več, bolje, … Ključna beseda pri tem ni tako pomembna, bolj pomembna je tema o kateri pišete.

Zavedajte se, da je čas uporabnika na strani tudi dejavnik, ki ga Google upošteva pri uvrstitvi. Prvi dejavnik povezan z vedenjem uporabnika na spletni strani je CTR v rezultatih iskanj. Drugi pa je čas na strani oz. “bounce rate”. Tretji dejavnik s tega vidika pa je, ali je uporabnik po obisku vaše strani še vedno iskal isto ključno besedo.

Ne ukvarjajte se z Googlom, ukvarjajte se z uporabniki.

2. Ne ciljajte na ključne besede z visoko stopnjo konkurence

To se mogoče sliši čudno, a se morate zavedati, da se nanje ne boste uvrstili. Vsaj ne brez prave SEO strategije. Ne pišite torej člankov s katerimi bi se nameravali uvrstiti na kratke besede z visoko stopnjo konkurence. Da bi vam to uspelo, boste morali izdelati dobro strategijo in jo dlje časa izvajati.

seo pravila - stopnja konkurence

Stopnja konkurence na različnih ključnih besedah

Kaj torej storiti? Napišite zanimiv članek o določeni temi. Ne obremenjujte se s ključno besedo, uporabite daljši naslov in ustvarite vsebino, ki bo v pomoč vašim bralcem in bo unikatna. Google uporabniku ne potrebuje in ne želi posredovati 10 enakih vsebin. Če 10 strani govori o isti temi na enak način, bo Google raje umaknil 7 teh strani in jih zamenjal z rezultati, ki so na nek način posebni, drugačni, a govorijo o isti temi.

3. Ustvarjajte unikatno, edinstveno vsebino

Izhajamo iz prejšnjega odstavka. Ne ustvarjajte unikatne a konkurenci enake vsebine. To še posebej velja za najbolj konkurenčna področja. Če imate opravka s konkurenti, ki redno izvajajo optimizacijo, potem ne bo dovolj, da ste enako dobri. Morali boste biti boljši. Na področjih, kjer ni take konkurence, še vedno deluje, da napišete npr podobno vsebino bolje.

Unikatna vsebina ni le kakovostna in ne-kopirana. Unikatna vsebina pomeni, da ponudite nekaj novega, na nov način.

“Ustvarjajte” pa ne pomeni “ustvarite. Poudarek je na konstantnosti. Na konkurenčnih področjih ena objava na mesec ni dovolj. Mi imamo preko 100 različnih strani z Moz avtoritetami višje od 20. Za vse te strani redno ustvarjamo vsebino, a če jo objavljamo enkrat mesečno, promet ne raste, kot raste v primeru, da vsebino objavljamo tedensko.

4. Izogibajte se slabih povratnih povezav

V resnici slabe povratne povezave niso tako škodljive kot mnogi pravijo. Med domenami, ki smo jih kupili, so tudi domene, ki imajo relativno visok “spam score”, a se kljub temu dobro uvrščajo. Ne da slabe povezave niso škodljive, so škodljive. Metrike, ki jih nudijo SEO orodja pač niso najbolj uspešna pri napovedovanju. Lahko si z njimi pomagamo, a vsekakor jih ne gre jemati dobesedno. Kaj torej storiti? Bolje je imeti manj povezav, ki so dobre, kakovostne in relevantne. Kaj to pomeni? Dobre povezave so tiste, ki uporabnika pripeljejo na pravo mesto. Vaša povezava mora biti tam, kjer uporabniki iščejo informacijo ali storitev, ki jo nudite. Dobre povezave so tudi s strani, ki so na vašo ciljno ključno besedo uvrščene visoko v Google iskalniku.

seo pravila in spam score

Spam score – prikazuje kakšna je verjetnost, da bo ali je stran sankcionirana s strani Google iskalnika

5. Redno posodabljajte spletno stran

Redno posodabljanje spletne strani je nujno že zaradi varnosti spletne strani. Tako preprečite vdore v spletno stran, viruse ipd. Drugi razlog zakaj je redno posodabljanje nujno je ta, da je spletna stran združljiva s tehnologijo, ki hitro napreduje. Posodobitve tako omogočajo, da se vaša stran pravilno prikazuje v brskalniku.

Pred enim letom sem začel s projektom. Izziv je bil spletno stran spraviti v vrh Googla za ključne besede z visoko stopnjo konkurence, v čim krajšem času. Spletno stran nam je uspelo uvrstiti v vrh, v manj kot pol leta. Pred nekaj meseci sem projekt prepustil  drugim in prenehal z delom. Tudi lastniki zatem niso več dodajali vsebine in posodabljali strani. Poglejte si rezultate:

seo pravila - padec položajev

Slika prikazuje organske klike spletne strani v Googlu in padec položajev s prenehanjem aktivnosti.

Padec položajev ni izključno posledica ne-nalaganja posodobitev. Posodabljati je namreč potrebno tudi vsebino. Članek, ki govori o nečem v letu 2018, je leta 2019 potrebno posodobiti in prilagoditi novemu letu.

6. Upoštevajte Google-ove smernice optimizacije strani

Google nenehno posodablja smernice, kaj so najboljše prakse. Zato morate le-te nenehno spremljati. Tehnologija napreduje, merila se spreminjajo. Zato je spletne strani potrebno nenehno prilagajati tem spremembam.

Smernice najdete na tej povezavi.

7. Spremljajte hitrost na mobilnih napravah

Hitrost spletne strani na mobilnih napravah je pomemben faktor iz več razlogov. Najpomembnejši je seveda uporabniška izkušnja s spletno stranjo. Uporabniki na mobilnih napravah vas pač ne bodo čakali. S katerimi orodji lahko merite hitrost spletne strani si poglejte v tej objavi.

Kako meriti splošno stanje spletne strani

To pa se nanaša na upoštevanje smernic, SEO pravila in tudi hitrosti spletne strani. Lighthouse je Googlova storitev, ki vam bo dala vse podatke o upoštevanih in  neupoštevanih smernicah. Na povezavi najdete dostop do Chrome trgovine, kjer si lahko prenesete razširitev, ki vam bo v veliko pomoč pri optimizaciji strani.

SEO pravila na kratko

Pri izvajanju optimizacije strani je pomembno, da delamo tisto, kar je v skladu z željami in zahtevami uporabnika. Cilj vsake “white hat” optimizacije je, da prilagodimo svoje spletno mesto in oblikujemo zunanje povezave in članke tako, da mu pomagamo pri njegovem namenu. To vodilo moramo tako imeti pred očmi takrat, ko urejamo spletno stran in njeno vsebino, kot tudi takrat, ko kupujemo oz. pišemo članke in gradimo zunanje povezave. Tako bo naše delo ostalo dolgoročno učinkovito in nekaznovano, hkrati pa uporabniku v pomoč pri doseganju njegovih ciljev na spletu.

Stopite v stik
Miklavčič
Marketing d.o.o.
Učinkovite rešitve za digitalni marketing.

NASLOV

Zgornji Brnik 130H, 4210 Zgornji Brnik