
Kdaj (in ali) je res smiselno odpreti spletno trgovino
Pogosto se zgodi, da podjetja hitijo v odprtje spletne trgovine, ne da bi si pri tem odgovorila na osnovno vprašanje, kakšno prednost bo spletna trgovina predstavljala njihovim strankam ali njim samim. Vendar nekateri poslovni modeli zelo dobro, mogoče celo bolje delujejo brez spletne trgovine. Zakaj?
Zato ker imajo vzpostavljen model, ki je za njihove stranke prepričljiv. Namreč, stranke nedvomno potrebujejo pomoč pri izbiri določenih izdelkov. Spletne trgovine tega elementa ne postavljajo ravno v ospredje. Po drugi strani pa lahko nek prizadeven komercialist izjemno uspešno rešuje ta izziv.
Obstaja namreč veliko področij, kjer stranke želijo najprej posvet in mogoče bolj osebno priporočilo glede tega, kateri izdelek je pravi za njih. To je še posebej opaziti pri tehničnih izdelkih (B2B trgovine), pri izdelkih povezanih z zdravjem (izrazit primer so na primer CBD kapljice), pri dražjih kremah, pri gradbenih materialih, še posebej ko so ti vezani na DIY projekte itd.
Razvoj ideje o spletni trgovini je torej proces, ki mora temeljiti na globokem razumevanju potreb kupcev, obstoječega poslovnega modela in možnosti optimizacije procesov.
Podjetja začnejo razmišljati o spletni trgovini iz dveh glavnih razlogov: prvi je potreba po avtomatizaciji procesov, drugi pa je želja po širitvi dostopa do kupcev. Vendar pa je ključno, da podjetje pred vzpostavitvijo spletne trgovine analizira, ali ta korak res ustreza njihovemu poslovnemu modelu in ali bo doprinesel resnično vrednost.
Še boljše vprašanje je morda, kako zagotoviti rešitev, ki bo hkrati predstavljala konkurenčno prednost. Vsekakor odgovor na vprašanje ni, da umaknemo podporo strankam, ki je trenutno mogoče edina stvar, ki jo kupci res cenijo.
Spletna trgovina bi lahko prinesla prednosti sama po sebi (dostopnost, hitrost, preglednost, …), a ta prednost je pomembna v določenih primerih, ne pa v vseh. Treba je premisliti, kje digitalne rešitve res prinašajo prednosti in kje je morda potrebna bolj tradicionalna podpora za dolgoročni uspeh.
Spletna trgovina kot odgovor na potrebe kupcev
Preden se podjetje odloči za vzpostavitev spletne trgovine, je pomembno, da se vpraša: Kaj kupci pričakujejo? V današnjem času je pričakovanje strank, da lahko opravijo nakup hitro, enostavno in brez zapletov. Digitalna prisotnost omogoča podjetjem, da se povežejo s strankami na drugačen način – omogoča jim dostop do ponudbe kadarkoli in kjerkoli. A to ne pomeni, da je vsaka panoga primerna za spletno prodajo.
Razmislek o kupcih: Velikokrat se zgodi, da stranke ne iščejo samo izdelkov, temveč tudi celotno izkušnjo in podporo. Pri tehničnih izdelkih, kot so električna orodja, avtomobilski deli, ali pri storitvah, kot so natančni zdravstveni izdelki, lahko osebna izkušnja in strokovni nasveti predstavljajo pomemben del vrednosti. Tukaj je smiselno oceniti, ali bi spletna trgovina lahko ustrezno nadomestila te storitve ali bi morda oslabila odnos s strankami, ki je osnovan na osebnem pristopu.
Spletna trgovina kot avtomatizacija procesov
Avtomatizacija je eden ključnih motivatorjev za razvoj spletnih trgovin. Ko število naročil naraste do točke, ko jih ni mogoče več učinkovito obdelovati ročno, postane spletna trgovina naraven naslednji korak. Digitalna platforma lahko samodejno obdeluje naročila, generira račune in obvešča stranke o statusu naročil, kar podjetju omogoča, da se osredotoči na druge dejavnosti, kot so trženje, izboljšava izdelkov in storitev ter širjenje poslovanja.
Avtomatizacija naročil: V podjetjih, kjer je vsakodnevna obdelava naročil zahteven proces, spletna trgovina omogoča avtomatizacijo teh korakov, s čimer se zmanjša potreba po ročnem delu. To ni pomembno le z vidika stroškovne učinkovitosti, ampak tudi izboljšuje natančnost in zmanjšuje možnost napak, kar povečuje zadovoljstvo strank.
Spletna trgovina kot orodje za večji doseg
Spletne trgovine omogočajo podjetjem, da razširijo svoj doseg izven omejitev fizične lokacije. Ne glede na to, ali podjetje deluje v lokalnem okolju ali na nacionalni ravni, spletna trgovina omogoča dostop do širše baze strank. To je še posebej pomembno za podjetja, ki prodajajo izdelke ali storitve, ki so lahko dostavljivi ali digitalno dostopni.
Geografska širitev: Z odprtjem spletne trgovine lahko podjetje doseže kupce po vsej državi ali celo mednarodno, kar prej morda ni bilo izvedljivo brez fizične prisotnosti na različnih lokacijah. To pa od podjetja zahteva, da razmisli o logistiki, dostavnih možnostih in ustreznosti izdelkov za širši trg.
Integracija spletne trgovine s tradicionalnimi prodajnimi kanali
Za mnoga podjetja ni dovolj, da preprosto uvedejo spletno trgovino in zanemarijo svoje obstoječe prodajne kanale. Uspešno podjetje bo spletno trgovino integriralo z obstoječimi procesi, kar bo omogočilo nemoten prehod med fizičnimi prodajnimi točkami in digitalno platformo.
Omnikanalna strategija: Prava dodana vrednost spletne trgovine pride do izraza, ko podjetje uspešno združi tradicionalne prodajne kanale z digitalnimi. To pomeni, da stranke lahko začnejo svojo nakupno pot na spletu, pridobijo več informacij ali naročijo izdelke prek spletne trgovine, a imajo še vedno možnost osebnega prevzema ali storitev svetovanja v fizični trgovini. Takšen model strankam ponuja najboljše iz obeh svetov.
Prilagodljivost in rast v digitalnem okolju
Spletna trgovina omogoča podjetju, da se hitreje prilagaja spremembam v povpraševanju in vedenju strank. Z digitalnim pristopom lahko podjetje hitro testira nove izdelke, marketinške kampanje in optimizacije procesov brez večjih stroškov, ki bi jih zahtevala fizična infrastruktura.
Hitro testiranje in prilagoditve: Spletna trgovina omogoča podjetju, da testira različne modele cen, marketinške pristope ali postavitve izdelkov brez večjih tveganj. Spremljanje metrik, kot so stopnja konverzije, povprečna vrednost naročila in obiski spletne strani, ponuja vpogled v uspešnost trgovine in omogoča hitre prilagoditve.