berljivost

5 preverjenih načinov, kako obdržati obiskovalce na svojem spletnem mestu

Cilj vsake spletne strani je pridobiti obiskovalce. To večinoma dosegamo tako, da zagotovimo podatke in informacije, ki uporabnike oz. naše potencialne kupce zanimajo. Pri tem pa ni dovolj le to, da te informacije zagotovimo. To moramo storiti tako, da bralci informacije lahko oz. lažje absorbirajo. Tako pridemo do t.i. berljivosti. Berljivost pomeni, kako enostavno je razumeti besedilo. Bolj berljiva besedila nas pritegnejo k branju in nam olajšajo branje. Tako nam omogočijo, da beremo z manj napora in lažje najdemo informacije, ki se nahajajo med besedilom.

Besedilo z visoko berljivostjo je tako prebrano v višji meri in bolj pogosto s strani bralcev. Poleg tega pa tudi iskalniki, predvsem Google nagrajujejo dobro berljivost. Tako se v vrhu iskalnih rezultatov nahajajo besedila, ki imajo več besed in so hkrati bolj berljiva in verodostojna od drugih.

V nadaljevanju preberite, kako izboljšati berljivost svojih besedil in olajšati uporabnikom dostop do informacij v besedilih ter jih s tem na spletni strani zadržati dlje časa.

Seveda verjamemo v ustvarjanje skrbno oblikovane vsebine. Vendar pa to ni dovolj za optimizacijo berljivosti. Berljivost dokazano vpliva ne le na

Zapletene informacije prikažite grafično

Sezname obožujejo tako bralci kot tudi iskalniki. Pogosto vidite bogate izseke seznamov, ki se pojavljajo na vrhu iskalnikov. Seznami lahko vsebujejo številke ali oznake. Seznami s številkami bralcem pomagajo hitro doumeti vsebino, ki jo predstavljate, glede na “najboljše do najslabše” ali “prvo do zadnje”. Oznake pa bralcu omogočajo pregleden povzetek, pri čemer ima možnost, da nadaljuje z branjem za več podrobnosti.

Najpomembnejše značilnosti berljivosti:

• Velike pisave

• Zadostno presledki

• Naslovi

• Tabele

• Seznami

• Grafi

• Grafikoni

Izdelava grafa ali tortnega diagrama je odličen način za poudarjanje najpomembnejših statističnih podatkov, ki jih ponuja vaša vsebina. Grafi in diagrami so ključni pri konceptualnem primerjanju ali pri primerjavi v časovnih okvirih. Uporabite barve, da izstopajo. Prav tako poskrbite, da se označite kot vir, tako da boste pri uporabi drugih spletnih mest pridobili dragocene povratne povezave.

Razbijanje vsebine na tabelo pomaga bralcem razumeti kompleksne informacije s hitrim pregledom. Pri mobilnih napravah pa so tabele precej zapletene, zato jih morda morate prilagoditi. Lahko vključite manj stolpcev (največ štiri), da se cela tabela prikaže na odzivni način, ali pa izberete vodoravno pomikanje tablične vsebine.

Ohranite berljivost na mobilnih napravah

Če redno preverjate Google Analytics ali drugo storitev za beleženje podatkov o spletnem mestu, ste nedvomno opazili, da je vedno več obiskovalcev vašega spletnega mesta le-to obiskalo s pametnega telefona. Že lani smo dejansko prejeli več prometa iz mobilnih telefonov kot iz namiznih računalnikov. Kljub temu imajo številne spletne strani še vedno resne težave pri prikazu na mobilnih napravah.

Odzivno spletno mesto bo zaznalo velikost zaslona, na katerem je prikazano, in prilagodilo slog strani temu primerno. To zagotavlja, da bo večina vašega spletnega mesta dobro izgledala na mobilnih napravah, brez potrebe po kakršnih koli prilagoditvah.

Uporabljajte odstavke in podnaslove

Brez ustrezno razdelanih oddelkov se lahko informacije zakopljejo in obiskovalce izgubite že preden preberejo več kot dve vrstici vsebine.

Ko gradite stran ali blog z veliko informacij o določeni temi, želite to informacijo razdeliti z uporabo naslovov, odmikov in oddelkov, ki zagotavljajo, da je vaša spletna stran enostavna za pregledovanje.

Naslovi so že od samega začetka pomemben dejavnik uvrščanja v organskih iskalnih rezultatih. Pomagajo tako iskalnikom kot bralcem bolje razumeti vašo vsebino.

Pravilna uporaba naslovov bo naredila spletno stran z vsako količino vsebine bolj razumljivo in lažje berljivo. Če ne uporabljate naslovov ali jih ne uporabljate pravilno, boste doživeli višje stopnje zapustitev (ko uporabniki zapustijo vašo stran kmalu po prihodu, brez kakršnega koli interakcije).

Izogibajte se vsebini, ki je podobna strokovnim člankom. Idealno bi bilo, da so odseki vsebine videti podobno kot v revijah.

Uporabljajte kratke stavke in pišite pogovorno

Uporaba kratkih stavkov preprečuje, da bi bralec med branjem izgubil nit. Omogoča mu hitro branje pri čemer se ne napreza preveč. POogovorni ton po eni strani ustvarja bližino, po drugi strani pa pomeni, da ne vključujemo zahtevnih in nenavadnih besed preveč pogosto. Le-te so namreč lahko nekaterim nerazumljive, drugim pa težje berljive.

Postavite se v vlogo obiskovalca

Pri ustvarjanju spletne vsebine se postavite v vlogo bralca. Vložite dodaten čas, da se prepričate, da je vaša vsebina berljiva in razdeljena na oddelke. Odlična vsebina odgovarja na vprašanja in izobražuje bralca, hitro. Če imate težave pri razbijanju vsebine na prebavljive kose, še naprej poskušajte. Odlična vsebina traja dolgo časa za ustvarjanje, vendar traja večno.

Vas zanima berljivost vaših besedil? Stopite v stik in pomagali vam bomo definirati stopnjo berljivosti po strokovnih kriterijih in izboljšali vašo obstoječo vsebino na področju berljivosti.

Stopite v stik
Miklavčič
Marketing d.o.o.
Učinkovite rešitve za digitalni marketing.

NASLOV

Zgornji Brnik 130H, 4210 Zgornji Brnik