Kaj je influencer marketing, kako poteka in katere so prednosti influencer marketinga
Influencer marketing je v zadnjih letih postal eden izmed najbolj priljubljenih načinov trženja, pri nas pa vsaj eden izmed najhitreje rastočih.
Influencer marketing je sodelovanje blagovne znamke oz. podjetij s t.i. influencerji.
Influencerji so posamezniki (v osnovi fizične osebe), ki imajo veliko oz. več sledilcev na družbenih omrežjih. Zato imajo možnost ali sposobnost, da vplivajo na mnenje ali vedenje teh sledilcev.
O influencer marketingu govorimo, ko posameznik v zameno za objavo na svojih kanalih prejme plačilo podjetja. Vprašanje za posameznika kot za podjetja pa je, kako peljati ta proces dolgoročno, da bo učinkovit za podjetja in vzdržen oz. trajen za posameznika.
V tem članku bomo razložili, kaj je influencer marketing, kakšen poteka in katere so prednosti uporabe influencer marketinga v trženju.
Kaj je influencer marketing?
Influencer marketing je marketinška strategija, ki temelji na sodelovanju blagovne znamke in influencerja oziroma vplivne osebnosti na družbenih omrežjih. Influencerji so ponavadi ljudje z velikim številom sledilcev in velikim vplivom na njihovo mnenje.
V Sloveniji je kriterij, da je nekdo influencer, precej nižji kot na primer v ZDA. A nič zato. Glavna prednost influencerja ni v količini sledilcev, temveč v tem, da te sledilce združuje nek skupen interes ali druga podobnost, katere skupni imenovalec je influencer. Ta je hkrati sposoben vplivati na njihove poglede in odločitve.
Vprašanje je, kakšno podporo bi imele nutrije, brez influenserske podpore? Najbrž bi celotna tema šla mimo brez polemik. Ne glede na razplet cele zgodbe je v tem primeru, da je posameznica (no, sicer “prva dama”) zgolj s pomočjo Instagram profila dosegla pozornost večjih medijev, debato in pridobila več tisoč podpisov…
Blagovne znamke za sodelovanje s influencerji pogosto ponujajo izdelke ali storitve in influencerji v zameno zanje ustvarijo vsebine (npr. fotografije, videoposnetke, objave na družbenih omrežjih), s katerimi oglašujejo blagovne znamke.
Kako poteka influencer marketing?
Influencer marketing običajno poteka v nekaj korakih:
- Najprej blagovna znamka izbere relevantne influencerje, ki ustrezajo njenemu ciljnemu občinstvu.
- Nato se z njimi dogovori za sodelovanje, določi se vrsta in oblika objav, ki se pričakujejo, in blagovna znamka čim bolj jasno opredeli, kaj se pričakuje od influencerjev.
- Sledijo ustvarjanje in objavljanje vsebin, ki so običajno ustvarjene s strani influencerjev in ki vključujejo promocijo blagovne znamke.
- Nazadnje (sproti) se izmeri in analizira uspeh kampanje.
Katere so prednosti influencer marketinga?
Influencer marketing ima več prednosti pred drugimi marketinškimi pristopi.
Prvič, omogoča bolj ciljno usmerjeno oglaševanje, saj influencerji imajo specifične sledilce, ki pripadajo določenim ciljnim skupinam. Drugič, poveča prepoznavnost blagovne znamke, saj je influencer že sam po sebi viden kot avtoriteta na določenem področju. Tretjič, influencer marketing omogoča osebno interakcijo s sledilci, kar vpliva na čustveno vez med sledilci in blagovno znamko. Nazadnje, influencer marketing lahko tudi zmanjša stroške marketinga, saj je ceneje sodelovati z influencerjem kot z vsemi posameznimi sledilci.
Kaj moramo vedeti pred izvedbo kampanje influencer marketinga?
Da bi bila kampanja influencer marketinga uspešna, je pomembno upoštevati nekaj stvari.
Najprej je odločitev, katerega influencerja izbrati, ključnega pomena. Pomembno je izbrati influencerja, ki je relevanten za ciljno občinstvo in se nahaja na pravem družbenem omrežju. Pri izbiri influencerja ne gre le za skladnost starosti in spola ciljen skupine, temveč iščemo nekaj več, neko točko, ki povezuje ciljno skupino, vsebino influencerja in ponudbo podjetja.
Drugič, oblikovanje učinkovite kampanje je pomembno, saj mora biti vsebina, ki jo ustvarjajo influencerji, privlačna in v skladu z identiteto blagovne znamke. Po eni strani želimo doseči, da je tisto, kar influencer za podjetje objavi “naravno”, sorodno njegovi siceršnji vsebini, po drugi strani pa mora tudi podjetje s svojo zgodbo pustiti sporočilo.
Tretjič, vedno želimo, da kampanja, čeprav je uspešna že sama po sebi, odmeva tudi drugod. V ta namen objavo vključimo v medije, ki jo čimbolj naravno povzamejo.
Vmes je analiza uspešnosti nepogrešljiva. Merjenje učinka kampanje je pomembno, saj je na ta način mogoče prepoznati, kaj bolje deluje in kaj ne deluje, in izkoristiti to znanje pri prihodnjih kampanjah.
Zaključek
Influencer marketing je vse bolj priljubljen način trženja, ki omogoča bolj specifično ciljno usmerjeno oglaševanje in povečuje prepoznavnost blagovnih znamk. Uporaba influencer marketinga ima več prednosti, kot so osebna interakcija s sledilci, manjši stroški in večja verodostojnost, a je pred izvedbo kampanje pomembno preučiti, kako sodelovanje s influencerji deluje, katere influencerje izbrati in kako učinkovito oblikovati kampanjo. Kljub temu da se lahko zdi influencer marketing preprosta marketinška strategija, večkrat zahteva več pozornosti in priprave, da pride do uporabnih rezultatov.