orodja za SEO optimizacijo strani

Kaj vsebuje dobra spletna stran?

O tem, kakšna je dobra spletna stran, kaj mora vsebovati spletna stran oz. kaj vsebuje dobra spletna stran?

Mnoga podjetja pogosto zanemarijo uporabnost spletne strani. Uporabnost spletne strani pa je ključnega pomena za uspeh katerega koli spletnega mesta in je nikoli ne smemo spregledati. Dobra uporabnost lahko izboljša delovanje vašega spletnega mesta in poveča možnosti za uspeh. Prav tako lahko poveča prodajo in posledično prihodek za vaše podjetje.

Da bi bilo vaše spletno mesto uspešno,  pa mora ne le izgledati dobro, ampak tudi zagotoviti nemoteno uporabniško izkušnjo. Pomembna je dobra uporabnost. Če je ta dobra ali nadpovprečna, uporabniku zbudi boljši vtis o po0djetju.

Dobra uporabnost spletne strani pomeni, da stran obiskovalcem olajša iskanje informacij oz. zagotavlja hitro in enostavno iskanje informacij, ki jih potrebujejo. Preberite si, kaj vsebuje dobra spletna stran

Kako izboljšati uporabnost spletne strani

Uporabnost vašega spletnega mesta lahko izboljšate na veliko načinov. V tem članku je predstavljenih nekaj bistvenih značilnosti uporabniku prijaznega spletnega mesta. Ta preprosta priporočila za uporabnost lahko vaše spletno mesto naredijo bolj privlačno za stranke in izboljšajo možnosti za uspeh v spletu.

Tu je 12 bistvenih značilnosti dobre spletne strani.

Uporabnost za mobilne naprave

Vedno več uporabnikov za dostop do spleta uporablja mobilne telefone, kot namizne računalnike. Spletna stran mora  za mobilne naprave

Prvi korak je da preverite, kako je vaša obstoječa spletna stran videti v mobilni napravi. To lahko uporabite z Googlovim preizkuševalnikom spletnih strani za mobilne naprave. Če do vašega spletnega mesta trenutno ni mogoče dostopati prek mobilnih naprav, ali je se ta ne prikazuje pravilno, se obrnite na skrbnike spletne strani, da vam napake odpravijo.

Dobra arhitektura

Način organiziranja in predstavitve informacij na vašem spletnem mestu je ključnega pomena za dobro uporabnost. Vendar je pogosto zanemarjen. Danes je postalo še bolj pomembno, da spletna mesta ponujajo široko paleto informacij in virov, da bi privabila obiskovalce. To po drugi strani predstavlja izziv, kako te informacije organizirati v navigaciji in hierarhiji, da uporabnik brez težav v le nekaj klikih najde, kar ga zanima. Pri tem vedno razmišljajte z vidika svojih uporabnikov.

Dobro oblikovana vsebina, ki jo je enostavno pregledati

Povprečni uporabnik interneta preleti vsebino na spletni strani, namesto da bi prebral vsako besedo od zgoraj navzdol. Uporabniki običajno hitro pregledajo ključne dele strani, da ugotovijo, ali je to ustrezno njihovim potrebam.

Pomembno je, da svojo vsebino oblikujete z mislijo na to. Pravilna uporaba naslovov, podnaslovov, odstavkov, oznak ali seznamov pomaga razbiti besedilo in bralcem olajša skeniranje.

Čas nalaganja strani

Za obiskovalce spletnega mesta ni nič bolj sitnega kot spletno mesto, ki se dolgo nalaga. Redko so uporabniki pripravljeni čakati na stran, da se naloži, izjemoma v primeru, da je vsebina res dobra. Pravzaprav je počasnost strani eden glavnih razlogov, zakaj obiskovalci zapustijo spletno stran. Za dobro uporabnost je pomembno, da se vaše spletno mesto naloži v 4 do 6 sekundah. To vpliva tudi na uvrstitve v Google.

Za test hitrosti lahko uporabite orodja Google Pagespeed, WebPageTest (ga priporoča Google), GTMetrics (ga priporočamo mi) in Pingdom. S temi testi boste tudi ugotovili, kako lahko optimizirate svojo hitrost.

Slaba hitrost strani je tudi eden glavnih razlogov, da obiskovalci zapustijo spletno mesto. Pričakovanja uporabnikov so se v zadnjih letih bistveno spremenila. Običajna stranka bo počakala le nekaj sekund, da se vaša stran naloži, nato pa se bo najverjetneje odpravila na stran konkurenta.

Združljivost z brskalniki

Združljivost z brskalniki je enostavno spregledati. Tudi spletna mesta nekaterih najuglednejših podjetij trpijo zaradi zanemarjanja brskalnikov, ki niso Chrome. V Sloveniji po podatkih Statcounter-ja Chrome uporablja 67% uporabnikov. To pomeni, da delež ostalih ni zanemarljiv.

Source: StatCounter Global Stats – Browser Market Share

Čeprav so se sodobni brskalniki razvili in postali učinkovitejši, še vedno obstajajo neskladja pri interpetaciji spletnega mesta v različnih brskalnikih. Pomembno je zagotoviti, da se vaše spletno mesto pojavlja in se obnaša dosledno v vseh glavnih brskalnikih, kot so Chrome, Internet Explorer, Firefox, Safari in Opera. Preproste stvari, kot je ta, ločujejo profesionalno oblikovano spletno stran od ostalih.

Učinkovita navigacija

Dobra navigacija je eden najpomembnejših vidikov uporabnosti spletnih strani. Preprosti meniji HTML ali JavaScript ponavadi najbolje delujejo in so videti dosledni v vseh brskalnikih in platformah.

Za navigacijo je prav tako pomembno, da ni razmetana. Poskusite čim bolj omejiti število elementov menija. Spustni meni ali pod-navigacija bo morda bolje delovala na obsežnem spletnem mestu z veliko odseki in stranmi.

Primer dobre prakse je Mashable, ki ima res ogromno vsebine in pa npr. Britannica. Eno izmed pravil je, da mora biti vsaka podstran oz. stran uporabniku dosegljiva v največ treh klikih.

Navigacija je seveda več kot zgolj meni. Tu je še nekaj drugih vidikov, povezanih z navigacijo:

  • funkcija iskanja vsebine
  • Več načinov za raziskovanje vsebine, npr. Top 10, najbolj priljubljena itd.
  • Stran 404 po meri
  • Dobre notranje povezave
  • Informativna glava in noga
  • Dobro ravnanje z napakami

Dobro upravljanje napak in opis sporočil na zaslonu sta zelo pomembna za dobro uporabnost. Vendar je pogosto spregledano. Pravilno ravnanje z napakami na ravni kode zagotavlja, da je spletno mesto zanesljivo in brez napak. Prikaz pravega sporočila o napaki izboljša uporabniško izkušnjo in splošno uporabnost.

Napake lahko najdete s pomočjo orodij za razvijalce (ctrl + shift + i v Chrome). V razdelku “console” se vam izpišejo napake, ki se pojavljajo.

Upoštevanje najboljših praks

Spletno mesto, ki upošteva ustrezne najboljše prakse in standarde za spletno oblikovanje, je pogosto bolj zanesljivo in zanesljivo. Zagotavlja tudi, da se bo spletno mesto hitreje nalagalo in bo videti dosledno v brskalnikih in napravah. Omogoča tudi lažje iskanje težav in odpravljanje težav, če se pojavi potreba.

Več informacij in orodij za preverjanje pribitkov lahko najdete na spletnem mestu W3C.

Berljivost spletne strani

Pravi kontrast med ozadjem spletnega mesta in vsebino je eno najbolj osnovnih, a najpomembnejših načel spletnega oblikovanja, ki ga nikoli ne smemo spregledati. Dober kontrast med ozadjem in besedilom, npr. Črno besedilo na belem ozadju, naredi vašo vsebino čitljivo in enostavno za branje. Po drugi strani pa pomanjkanje kontrasta zelo otežuje branje vaše vsebine. PRav tako je pri tem pomembna velikost pisave, dolžina stavkov in odstavkov, presledek med vrsticami in drugo. Pomembno je tudi, da “gumbi, ki jih je mogoče klikniti”, niso preblizu skupaj.

Uporabni obrazci

Obrazci so zelo pomemben element na poslovnih spletnih mestih. Uporabnikom omogočajo interakcijo s spletno stranjo. Obrazci so zelo koristni tudi za ustvarjanje potencialnih strank za podjetje.

Če želite kar najbolje izkoristiti svojo spletno stran, je pomembno zagotoviti, da so obrazci enostavni za uporabo in dostopni vsem.

Tu je nekaj nasvetov:

  • Uporabite pravilne oznake za vsa polja
  • Upoštevajte načela dobre oblike
  • Poskusite omejiti število polj na minimum
  • Ponudite namigi in predloge
  • Po zaključku prikaže sporočilo na zaslonu
  • Uporabite pravilno validacijo

Zaključek

Dobra spletna stran ima ključno vlogo pri uspešnosti. Dobra uporabnost pomaga obiskovalcem zagotoviti nemoteno izkušnjo in izboljša vaše možnosti za uspeh. To je eden od dejavnikov, ki dobro  spletno stran ločuje od ostalih. Zgoraj je navedenih 11 uporabnostnih značilnosti, ki jih mora prikazati vsako spletno mesto. Pomaga vam lahko, da bo vaša spletna stran dobra.

Stopite v stik
Miklavčič
Marketing d.o.o.
Učinkovite rešitve za digitalni marketing.

NASLOV

Zgornji Brnik 130H, 4210 Zgornji Brnik