Kako EAT, EEAT in YMYL vplivajo na optimizacijo spletnih strani
Optimizacija spletnih strani je danes ključnega pomena za vsako podjetje ali organizacijo, ki želi izstopati na spletu. Kaj pa pomeni EAT, EEAT in YMYL? V tem prispevku si bomo ogledali, kaj te kratice pomenijo in kako vplivajo na optimizacijo spletnih strani.
Kaj je EAT
EAT, ki je kratica za Expertise, Authority in Trustworthiness, pomeni strokovnost, avtoriteto in zaupanja vrednost in je ena ključnih značilnosti za uspešno optimizacijo spletnih strani. Vsebina, ki jo objavljate na svoji spletni strani, mora biti kakovostna, relevantna in strokovno podprta. Pri ustvarjanju vsebine na spletni strani morate dokazati, da imate potrebno znanje in izkušnje za določeno področje ter da ste avtoriteta na svojem področju. To lahko dosežete v obliki objave strokovnih člankov, navodil in različnih priročnikov.
Kaj je EEAT
EEAT je nadgradnja EAT-a in dodaja še značilnosti, kot so izvrstnost, izjemnost in avtoritativnost. EEAT vključuje kvaliteto informacij, ki jih zagotavljate na svoji spletni strani. Vsebina mora biti edinstvena, relevantna in izjemna. Pomembno je, da vaša vsebina izstopa od konkurence in da je prepoznana kot vir edinstvenega znanja. To lahko dosežete z nenehnim izboljševanjem vaše vsebine, vključevanjem uporabnih informacij in rednim posodabljanjem.
Kaj je YMYL
YMYL, ki je kratica za Your Money or Your Life, torej vaš denar ali vaše življenje, je izraz, ki označuje vsebino, ki ima lahko pomemben vpliv na življenje uporabnikov. To so lahko vsebine, kot so zdravstveni nasveti, finančni nasveti in različna druga navodila. Takšne vsebine morajo biti izredno zanesljive in strokovne. Uporabniška izkušnja je pri takšni vsebini še posebej pomembna, da se uporabniki počutijo varne in zaupajo viru.
Povezovanje med EAT, EEAT in YMYL je ključno za dolgoročni uspeh pri optimizaciji spletnih strani. Za izboljšanje vašega EAT-a in EEAT-a morate izboljšati kakovost vsebine, ki jo objavljate. To lahko dosežete z zapletenimi in natančnimi raziskavami, z uporabo različnih virov in s sposobnostjo kritičnega razmišljanja. Prav tako pomembna je skrb za uporabniško izkušnjo, kot so hitrost nalaganja, dostopnost, preprosta navigacija in smiselna organizacija. Za izboljšanje vašega YMYL-a pa morate zagotoviti, da so vaše vsebine zanesljive, strokovne in natančne.
Podrobno si Googlove smernice pogledate na tej povezavi.
Pogosta vprašanja
EAT (ang. Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) pomeni strokovnost, avtoriteto in zaupanja vrednost. Gre za ključne dejavnike, ki jih uporablja Google pri določanju kakovosti spletne strani. Če je vaša spletna stran strokovna, avtoritativna in zaupanja vredna, se bo tudi uvrstila višje na Googlovih rezultatih iskanja.
EEAT (ang. Everyday Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) je nov koncept, ki ga je Googlov algoritem začel uporabljati leta 2019. Gre za razširitev EAT, ki poudarja, kako pomembno je, da ima spletna stran kakovostne in relevantne vsebine, ki ustrezajo vsakodnevnim potrebam uporabnikov. Poleg tega se EEAT osredotoča tudi na avtorje vsebin in njihovo strokovnost ter verodostojnost.
YMYL (ang. Your Money or Your Life) je kategorija spletnih strani, ki so lahko ključne za zdravje, varnost ali finančno stabilnost uporabnikov. Sem spadajo na primer strani, ki nudijo zdravstvene informacije, finance, pravne nasvete ipd. Za te strani veljajo še strožja pravila glede EAT in EEAT, saj lahko napačne informacije na teh področjih resno ogrozijo uporabnikovo življenje ali premoženje.
Če želite izboljšati EAT svoje spletne strani, morate poskrbeti za strokovne, avtoritativne in zaupanja vredne vsebine, ki jih podpirajo kakovostni viri. Vključite tudi reference in citate drugih strokovnjakov ter objavljajte nove vsebine redno.
Za izboljšanje EEAT pa je pomembno, da vsebine usmerite k vsakodnevnim potrebam uporabnikov in jih napišete s strokovnim in verodostojnim tonom. Poskrbite tudi za avtoritativna imena avtorjev in navedite njihove reference.
YMYL strani so ključne pri zagotavljanju kakovostnih informacij o zdravju, varnosti in financah uporabnikov. Če so te informacije napačne ali nezanesljive, lahko resno ogrozijo uporabnikovo življenje ali premoženje. Zato Google uporablja še strožja pravila glede EAT in EEAT za te strani, da bi zagotovil najboljše možno uporabniško izkušnjo.
Zaključek
EAT, EEAT in YMYL so izrazi, ki odražajo pomembne značilnosti, ki jih morate upoštevati pri optimizaciji spletnih strani. Kvaliteta vsebine, zanesljivost in strokovnost so ključni dejavniki, ki vplivajo na uspeh vaše spletne strani. Z upoštevanjem teh izrazov se boste izognili neuspešni optimizaciji in zagotovili dolgoročni uspeh. Zato pri ustvarjanju vsebine nujno zagotovite, da je izjemna, strokovna in vredna zaupanja. Če pri vzpostavitvi ali izvedbi takega načina potrebujete pomoč, stopite v stik z nami.