Orodja za Digitalni Marketing
Orodja za digitalni marketing nam pravzaprav sploh omogočajo, da digitalni marketing uporabljamo. Iz objave o tem, kaj je digitalni marketing in kaj v digitalnem marketingu najbolje deluje lahko povzamemo, da za učinkovit digitalni marketing potrebujemo poti, po katerih bodo uporabniki (ki so naši ciljni kupci) prišli na našo spletno stran.
V omenjeni objavi je sicer omenjen en, najbolj splošno učinkovit način za digitalni marketing.
Skratka, za digitalni marketing potrebujemo orodja, ki nam pomagajo, dajejo uvid v dogajanje in s pomočjo katerih lahko bolje analiziramo ciljne skupine in dogajanje, orodja s pomočjo katerih lahko bolje, točneje dosežemo uporabnike, od njih pridobivamo podatke, ki jih nato oblikujemo v tako obliko, da nam nekaj povedo.
Meri > analiziraj > izboljšaj > ponovi
Ničesar ne storimo brez meritev
Kakšen učinek bi imela sprememba, ki je ne bi merili? Kako bi vedli, ali je vplivala pozitivno ali negativno na stanje?
Orodja za digitalni marketing – merjenje
Za začetek vsaka stran potrebuje orodja, ki omogočajo merjenje. Kar nas zanima v osnovi je, kako obiskovalci prihajajo na našo spletno stran in kako se na njej vedejo.
Organski promet
Google Search Console (bivši Webmaster tools) nam omogoča merjenje organskega prometa z Googla. Kaže nam, kakšni so naši položaji na Google za ključne besede, ki jih uporabniki iščejo, koliko klikov preko njih pridobivamo, kakšen je CTR in koliko prikazov ter klikov preko teh prejemamo. S pomočjo tega orodja lahko spremljamo, kako naši organski položaji rastejo in padajo v povezavi s spremembami, ki jih izvajamo. Poleg tega pa vidimo, katere ključne besede nam prinašajo promet in kje imamo potencial za optimizacijo spletnih strani. Google Search Console nam omogoča tudi mnoge druge posege in dejavnosti od katerih na tej točki velja omeniti le še možnost indeksiranja spletne strani. Vsako novo stran ali podstran lahko pošljemo Googlu v analizo in spremembe bodo vidne na Googlu že v nekaj trenutkih.
100% optimizirane spletne strani, ki jih izdelujemo imajo nameščen in nastavljen Google Search Console. Vse podstrani in strani pa ob zaključku z delom nemudoma pošljemo v indeksiranje. Enako storimo ob vsaki naknadni spremembi vsebine strani.
Hitrost spletne strani
Google Pagespeed nam omogoča merjenje ene izmed najbolj pomembnih metrik kar se tiče optimizacije spletnih strani, to je hitrost spletne strani. Hitrost spletne strani namreč močno vpliva ne le na uporabniško izkušnjo temveč tudi na stopnjo konverzij posledično pa na položaje, ki jih na Google dosegamo. S pomočjo Pagespeed orodja lahko torej dobimo vpogled v hitrost in predloge za izboljšave.
Pagespeed morda ni najbolj merodajen, saj ne daje podatkov o tem, koliko časa se stran nalaga, temveč bolj predloge in popravke ter napake, ki jih v zvezi s hitrostjo najde na naši spletni strani. Za podatke o dejanski hitrosti preizkusite https://gtmetrix.com/ in pa https://tools.pingdom.com/. Ne boste razočarani!
Optimizirane spletne strani dosegajo minimalno 85/100 za namizne računalnike in min. 70/100 za mobilne naprave, kar je čisto nadpovprečje za vse na novo izdelane strani.
Prijaznost mobilnim napravam je bila ključna že pred desetletjem. Če še vedno niste prepričani o tem, ali je vaša spletna stran optimizirana za mobilne naprave to lahko preverite z orodjem Search Console na: https://search.google.com/test/mobile-friendly
Izdelava spletnih strani, ki jo izvajamo prinaša le “100% mobile friendly” spletne strani.
Optimizacija spletnih strani
Za optimizacijo spletnih strani, se uporabljajo orodja, ki nam omogočajo vpoglede, napake in prednosti naše spletne strani, predvsem pa nam kažejo priložnosti, ki jih ne smemo zamuditi. Pri nas za optimizacijo uporabljamo SEMRush, ki je eno izmed najbolj zmogljivih in naprednih orodij za optimizacijo. Cena je sicer visoka, a so informacije, ki jih s pomočjo orodja pridobivamo, zlata vredne. Preizkusite ga brezplačno:
Orodja za digitalni marketing – Analiza
Analiza pa je več kot merjenje. Tu gre že za sintezo podatkov. Za analitiko pa najprej potrebujete namestiti dve kodi (morda še kakšno, a dve za začetek) in sicer:
- Google Tag Manager
- Facebook Pixel
- Google Analytics
Namestitev kode Google Tag Manager vam omogoča uporabo vseh orodij Google Suite, to so Analytics, Optimize, Data Studio, … Obenem lahko s pomočjo Tag Manager-ja dodajate tudi vse ostale kode (npr. Facebook Pixel).
Druga možnost je namestitev kode (ločeno) za Facebook in Analytics.
Za analizo spletnih strani in vedenja na strani so na voljo tudi druga orodja, kot so Adobe Analytics, Kissmetrics, ipd.
Orodja za digitalni marketing – Izboljšave in A/B testiranje
Google Optimize je eno izmed najbolj preprostih a učinkovitih orodij za testiranje. S pomočjo Google Optimize lahko namreč izdelate več verzij pristajalne strani, določite, katerim uporabnikom se bo katera od njih prikazovala in merite uspešnost. Za merodajne podatke pa seveda potrebujete dovolj prometa, saj na podlagi 100 ali 1000 uporabnikov ne boste dobili realne slike.
Orodja in plačljivi kanali za digitalni marketing
Vse se začne in konča pri prometu. Brez prometa ni niti kaj meriti, niti kaj izboljšati. Pridobivamo tako nov promet, kot delamo na tem, da se obstoječi uporabniki vračajo na naše spletno mesto. Ravno v segmentu obstoječih uporabnikov se navadno skrivajo najbolj donosne priložnosti. Najbolj učinkovita orodja za “customer retention” t.j. da obdržimo stranke, pa je e-poštni marketing.
Orodja za e-poštni marketing
O tem, kako uporabljati e-poštni marketing smo že pisali, preberite si objavo E-poštni marketing: Kako in kaj deluje? v kateri najdete nekaj nasvetov za učinkovito uporabo in avtomatizacijo e-potšnega marketinga. Tudi za e-poštni marketing obstajajo različna orodja, preglejte objavo Najboljša orodja za e-poštni marketing.
Orodja za obdelavo podatkov in vodenje kupcev – CRM sistemi
CRM sistemi omogočajo podjetjem, da zbirajo podatke o svojih kupcih in potencialnih kupcih, o priložnostih in da te podatke učinkovito uporabljajo in vodijo. S pomočjo CRM sistema pa lahko tudi delo (procese v podjetju) bolje razporedijo med zaposlene in obenem omogočijo zaposlenim, da imajo prave in ažurne podatke o kupcih vedno na dosegu. Najboljša orodja za obdelavo podatkov o kupcih oz CRM sistemih najdete v objavi CRM sistemi; Kaj je CRM | Kako CRM povečuje prodajo | Najboljši CRM sistemi.
Povzetek
Orodja za digitalni marketing, ki smo jih navedli seveda ne predstavljajo 100% celote in vsekakor ne trdimo, da je to vse, kar za digitalni marketing potrebujete. Drži pa, da so omenjena orodja zelo dobra zasnova, temelj na osnovi katerega zbirate praktično vse podatke, ki pa jih na koncu lahko tako ali drugače obdelujete. Z uporabo teh orodij bo imelo vsako malo in srednje-veliko podjetje v Sloveniji podatkov več kot na pretek in bo obenem lahko učinkovito izvajalo spremembe in spremljalo, katere so dobre in katere ne.
Vsekakor pa za uporabo orodij za digitalni marketing potrebuje vsako podjetje spletno stran, ki nima napak, kar se tiče hitrosti, uporabniške izkušnje in obenem omogoča enostavno uporabo in nameščanje teh orodij. 100% optimizirane spletne strani izdelujemo ravno z namenom, da bi naše stranke lahko tudi plačljivi promet in Google optimizacijo položajev bolje unovčile. Da se ne ukvarjamo vedno z napakami, ki so vgrajene v spletne strani, temveč da začnemo izvajati digitalni marketing na 100% optimiziranih spletnih straneh, ki imajo za digitalni marketing dober potencial.