orodja za SEO optimizacijo strani

SEO Orodja – Orodja za optimizacijo spletnih strani

Katera so najboljša orodja za SEO optimizacijo spletnih strani za iskalnike. Pomembno je, kako dobimo tiste podatke, ki jih potrebujemo in jih dobimo dovolj. Katero SEO orodoje potrebujemo za SEO / optimizacijo strani na določene ključne besede, je odvisno od tega, na kateri stopnji optimizacije spletnih strani se nahajamo, kaj je že bilo storjeno, kaj še ne in seveda, kakšni so rezultati. Zato vam tukaj serviramo najboljša orodja za SEO optimizacijo strani za iskalnike razvrščena kronološko:

SEO orodja za analizo iskanj

Za analizo iskanj v iskalnikih (Google, Bing, Yahoo, … ) priporočamo lastna orodja, kot je Google KW tool (del Google Ads), Bing KW tool, Yahoo KW tool, in Ahrefs. Namen teh SEO orodij je, da vam povedo, koliko se katera beseda išče v teh iskalnikih in na katerih lokacijah. Slednji (Ahrefs) vam poleg omenjenega pove še to, koliko klikov na določeno ključno besedo “pade” na določen položaj, koliko na organske rezultate in koliko na plačane.

SEO orodja za optimizacijo hitrosti

Optimizacija hitrosti je pomembna z vidika uvrstitev na iskalnikih. Google upošteva hitrost spletnega mesta in kot merilo jemlje hitrost na mobilnih napravah. Pri optimizaciji hitrosti se je potrebno zavedati da lahko oddaljenost od strežnika, ki testira vašo spletno stran, vpliva na rezultate, zato je hitrost smiselno testirati pri ponudnikih, ki omogočajo testiranje iz čim bližjih lokacij.

Verjetno je eno izmed najboljših orodij za optimizacijo hitrosti na webpagetest.org.

Med najbolj znanimi (in dobrimi) sta Pingdom in GT Metrics, slednji vam zelo natančno pojasni pomanjkljivosti in navodila ….

Kako hitra je spletna stran po Google-ovih merilih lahko preverite na: developers.google.com/speed/

Pri hitrosti spletne strani pa je seveda pomembna tudi hitrost strežnika. To preverite na: websitepulse.com

SEO orodja za optimizacijo vsebine spletne strani

Od več kot 200 dejavnikov, ki jih Google upošteva pri optimizaciji spletnih strani je najbolj pomembna vsebina. Tudi če vse ostalo “škriplje”, bo vsebina držala položaje. Za optimizacijo vsebine so potrebne razširitve znotraj CMS-jev spletnih strani. (ta tema je preveč obsežna za to objavo). Vsekakor priporočamo tole orodje. Poleg omenjenega ima tudi SemRush dobro izdelano orodje za analizo in primerjavo vsebine.

SEO orodja za gradnjo in analizo zunanjih povezav

Pridobivanje dobrih zunanjih povezav je zamuden in drag proces, ki zahteva veliko branja, primerjav, preizkušanja in iskanja … Vsekakor ni dovolj (niti dobro), da le dodajamo kakršnekoli povezave na spletno mesto. Pri gradnji zunanjih povezav je pomembno, da so povezave relevantne in kakovostne. Kakor ni dovolj, da na spletno stran zgolj vržemo nek tekst, ki nima smisla a vsebuje ključne besede, enako je s povezavami. Kakovost in tematika spletnih mest, kamor vstavljamo “backlink-e”, je ključnega pomena.

Za gradnjo in analizo zunanjih povezav priporočamo:

Katera orodja izbrati?

Pri tem je treba razumeti, da si (vsaj mi) zgolj z enim orodjem ne bi mogli pomagati, ker vsako od omenjenih pogosto prikazuje drugačne podatke. Bodisi da dve orodji isto kategorijo podatkov zaznata drugače, vsekakor pa v tem smislu, da je vsako od orodij v nečem boljše.

Vprašanje se tako pojavi pri gradnji povezav, katere povezave so dobre? Tu vam bo Moz kakovost povezave ocenil npr. bolj na osnovi zgodovine, Ahrefs bolj na podlagi uvrstitev in prometa spletne strani, Majestic pa bolj tematsko, glede na nišo iz katere linki kažejo na stran.

Gledano iz vidika optimizacije vsebine, lahko govorimo o Semrush in Ahrefs orodjih. Tudi tu ima vsako izmed njih svoje prednosti.

Tako je zagotovo smiselno izbirati orodja, glede na to, kakšno optimizacijo trenutno izvajate. Ko določeno področje optimizacije končate, pa preidete na orodja, ki so primerna za drugo fazo, na primer:

  1. Tehnična on site optimizacija (Ahrefs in Semrush)
  2. Optimizacija vsebine (Ahrefs)
  3. Optimizacija hitrosti (Pingdom, GT metrics in Pagespeed)
  4. Gradnja povezav (Moz in Ahrefs)

Kako uporabljati orodja za SEO

Vsakega izmed orodij se je potrebno naučiti in ga osvojiti. Z uporabo več orodij dlje časa, se uporabnik nauči in spozna, katere so pomanjkljivosti in šibkosti določenega – ustvari neko zdravo distanco do podatkov, ki jih določeno orodje za SEO prikazuje. Za uporabo orodij pa v grobem lahko serviramo zgolj naslednji nasvet:

Pomembno je, da se zavedamo naših ciljev. Ti so (po vrsti):

  • Berljivost in dostopnost strani
  • Vsebinska vrednost
  • Avtoritativnost

Za optimizacijo Berljivosti in dostopnosti so odlične SEO analize vseh orodij, ki nam pomagajo najti tehnične napake. Za optimizacijo vsebine lahko uporabimo “content gap” v Ahrefs-u in kakšno zunanje orodje, ki nam kaže t.i. “readability score”.

V smislu avtoritativnosti pa je vsekakor faktor količina in kakovost zunanjih povratnih povezav. S pomočjo orodij za SEO lahko najdemo, katere povezave ima naša konkurenca in jih sami prav tako pridobimo oz. kupimo, poleg tega pa lahko najdemo strani v isti niši.

Kdaj najeti strokovnjake

Kot smo ugotovili, je za izvedbo optimizacije potrebno kar nekaj orodij, ki pomenijo finančni vložek in znanja, ki zahteva čas, da ga pridobimo. Za mnoge je bolj kot samostojna optimizacija strani tako smiseln najem strokovnjakov. Mi vam lahko pomagamo z vpogledi v omenjena SEO orodja in razlago podatkov ter z izvedbo optimizacije.

V skladu z najboljšimi postopki in praksami izvajamo tehnične optimizacije strani, optimizacije hitrosti strani ter gradnjo povezav in pisanje besedil. Stopite v stik z nami in se posvetujte o možnostih sodelovanja.

Stopite v stik
Miklavčič
Marketing d.o.o.
Učinkovite rešitve za digitalni marketing.

NASLOV

Zgornji Brnik 130H, 4210 Zgornji Brnik