
Umetna inteligenca spreminja nakupno vedenje – ste pripravljeni?
Trgovina prihodnosti ni več le digitalna – je tudi pametna. Spoznajte, kako AI prepleta navdih, personalizacijo in fizične zaloge ter ustvarja neprekinjeno nakupno izkušnjo.
Danes je vsak kupec lahko potencialna stranka kadarkoli in kjerkoli. Zato postaja vloga oglaševalcev zahtevnejša in hkrati bolj strateška kot kdaj koli prej. Digitalna trgovina ne pozna več klasične linearne poti od potrebe do nakupa – sodobna potrošniška izkušnja je razdrobljena, impulzivna in podprta z algoritmi. V ospredje stopa umetna inteligenca (UI), ki korenito spreminja vse: od navdiha in raziskovanja do dejanskega nakupa – tako na spletu kot v fizični trgovini.
Nakupovanje ni več trenutek – je stanje
Zdi se, da je danes vsak uporabnik v t. i. “ambientnem stanju nakupovanja”. V brskalniku primerja cene, med gledanjem videa na YouTubu naleti na zanimiv izdelek, nato ga preveri še v fizični trgovini, kjer se na koncu odloči za nakup.
To nelinearno vedenje je postalo novo pravilo igre. In prav tu imajo tržniki največjo priložnost – če znajo v pravem trenutku prepoznati namero in nanjo tudi pravilno reagirati.
“Trgovci in blagovne znamke morajo s pomočjo UI preseči zgolj odzivanje na potrebe kupca – in začeti proaktivno oblikovati njegovo nakupno pot.“
Eden od zanimivejših vpogledov v to tematiko je bil predstavljen na dogodku Shoptalk 2025, kjer je Sean Scott, podpredsednik Googla in vodja področja potrošniškega nakupovanja, izpostavil ključne trende, ki oblikujejo prihodnost trgovine. Njegovo osrednje sporočilo je bilo jasno: “Trgovci in blagovne znamke morajo s pomočjo UI preseči zgolj odzivanje na potrebe kupca – in začeti proaktivno oblikovati njegovo nakupno pot.“
Kako UI že danes spreminja nakupno vedenje
Uporaba umetne inteligence v trgovini se ne odvija le v laboratorijih. Praktične rešitve so že tukaj:
- Personalizirana priporočila: algoritmi, ki razumejo okus, pretekle nakupe in celo sezonske vzorce kupca.
- Prediktivna analitika: razumevanje, kaj bo kupec iskal naslednjič – še preden on sam to ve.
- Vizualno iskanje (npr. Google Lens): kupci poslikajo izdelek in takoj dobijo informacije o trgovinah, cenah, zalogi ali alternativah.
Google je razkril, da kar 1 od 4 vizualnih iskanj nosi nakupno namero, Lens pa je njihov najhitreje rastoči način iskanja s kar 20 milijardami mesečnih iskanj. Trgovci, ki znajo izkoristiti to funkcionalnost, že danes dosegajo bistveno boljše rezultate.
Zaupanje v vsebino prekaša oglas
Še ena pomembna točka iz Googlove raziskave: kupci bolj zaupajo priporočilom ustvarjalcev na YouTubu kot vplivnežem na drugih platformah. Natančneje: 98 % bolj.
To zaupanje se neposredno odraža v rezultatih. Primer podjetja Sephora, ki je za praznično kampanjo sodelovalo z ustvarjalci videov v YouTube Shorts, kaže naslednje:
- 82 % povečanje iskanj za ključno frazo »Sephora holiday«
- bistveno višji obisk spletne trgovine
- konkretno povečanje prepoznavnosti blagovne znamke
Prav vse to pa je posledica kombinacije kakovostne vsebine, zaupanja vrednih ustvarjalcev in pametne uporabe UI za ciljanje prave publike.
Ključ do uspeha: kakovostni podatki
Največjo napako, ki jo danes opažamo pri slovenskih spletnih trgovcih, je zanemarjanje osnov: slabo strukturirani opisi izdelkov, pomanjkanje kakovostnih fotografij, neaktualne zaloge.
Umetna inteligenca je namreč učinkovita le toliko, kolikor kakovostne podatke ima na voljo.
Umetna inteligenca je namreč učinkovita le toliko, kolikor kakovostne podatke ima na voljo. Če trgovci želijo izkoristiti prednosti orodij, kot so Google Merchant Center, Performance Max, Demand Gen, Shopping in Lens, morajo najprej investirati v ažurne in natančne podatke o izdelkih.
Zakaj to zadeva prav vsakega slovenskega trgovca?
Ne gre več za vprašanje, ali bo umetna inteligenca vplivala na maloprodajo – ampak koliko bo vaše podjetje pripravljeno to prednost izkoristiti.
Podjetja, ki UI že danes vključujejo v svojo strategijo, ne zgolj povečujejo prodajo, ampak tudi krajšajo nakupne poti, bolje razumejo potrebe svojih strank in dosegajo višjo lojalnost. V naslednjih letih bodo ta podjetja postavljala standarde – ostali pa bodo sledili.
Povzetek: Kaj lahko naredite že danes?
Osvežite in optimizirajte svojo bazo izdelkov – tako v spletni trgovini kot v oglaševalskih orodjih.
Uporabljajte video vsebine in YouTube kot vir zaupanja in raziskovanja.
Razmislite o uporabi vizualnega iskanja in UI-rešitev, kot so Google Lens, AI Overviews in Personalizirana priporočila.
Testirajte oglaševanje z visoko namero – s kampanjami, usmerjenimi v dejanski zaključek nakupa.
Umetna inteligenca ni prihodnost – je sedanjost. In podjetja, ki jo obvladajo, bodo tista, ki bodo v naslednjih letih vodila igro.
Viri: