Kako slediti uspešnosti in napredku procesa SEO – optimizacije spletnih strani?
Spletna optimizacija je ključni proces za doseganje vidnosti vaših spletnih strani in posledično povečanje obiska. Večina podjetij se zato odloča za vlaganje v SEO. Kljub temu pa lahko velikokrat ugotovimo, da ne vedo, kako zares meriti uspeh in napredek optimizacije spletnih strani. V tej objavi bomo govorili o najboljših praksah za sledenje uspehu in napredku vaše spletne optimizacije.
Določite ključne kazalnike uspeha (KPI)
Za spremljanje uspeha optimizacije spletnih strani je bistveno, da določite ključne kazalnike uspeha (Key Performance Indicators oz. KPI). Ti KPI naj bi bili specifični in povezani z vašim poslovanjem. Na primer, če prodajate izdelke na svoji spletni strani, je vaš KPI lahko povečanje števila nakupov. Če je glavni cilj vaših spletnih strani zbiranje informacij o strankah, pa je KPI povečanje števila vnosov. Z določitvijo KPI boste lažje sledili napredku in uspehu svoje spletne optimizacije.
V primeru optimizacije strani za iskalnike je potrebno definirati ključne besede na katerih rast se osredotočamo in ugotoviti povprečne pozicije naše strani na te besede. Dvig pozicij v času procesa SEO je tako pozitiven KPI.
Analizirajte organski promet
Organski promet je promet, ki ga prejmete preko iskalnikov in hkrati ni plačan. S presojo organskega prometa lahko ocenjujete napredek svoje spletne optimizacije. Zato priporočamo uporabo orodij za analizo organskega prometa (v naslednjih poglavjih), ki vam omogočajo, da spremljate število obiskov, ključne besede, ki jih uporabljajo obiskovalci, in število strani, ki so jih obiskali.
Za ta namen priporočamo brezplačno orodje Google Search Console. To vam zagotavlja vpogled v zgodovino pozicij (do 16 mesecev v preteklost) in hkrati omogoča, da spremljate nihanje pozicij strani in/ali uvrstitev na ključne besede.
Namestite si Google Search Console
Spremljajte položaj svoje spletne strani na iskalnikih
Za spremljanje napredka in uspeha vaše spletne optimizacije je treba spremljati položaj vaše spletne strani na iskalnikih. Položaj je pomemben, saj prva stran iskalnih rezultatov prejme več obiskov kot druga in naprej. S pomočjo orodij, kot so SEMRush ali Ahrefs (priporočamo), lahko spremljate gibanje položaja vaše spletne strani in odkrivate ključne besede, na katere se je potrebno osredotočati.
Ahrefs je še posebej koristen pri iskanju novih ključnih besed, odkrivanju povratnih povezav in analizi vsebine vaše spletne strani in konkurenčnih.
Z uporabo orodij preverite učinkovitost vaših ključnih besed
Ključne besede igrajo ključno vlogo pri optimizaciji spletnih strani. Z uporabo orodij, kot so Google Analytics in Google Search Console, lahko spremljate, kako vaše ključne besede uspevajo v iskalniku. Orodja za analizo ključnih besed vam omogočajo, da preverite, kako dobro se vaše spletne strani uvrščajo glede na ključne besede, ki jih uporabljate na spletnih straneh.
Ocenite učinkovitost svoje vsebine
Kot spletni trgovci dobro vemo, da je vsebina kralj. Zato vedno poskrbite, da je vaša vsebina kakovostna, privlačna in izsiljujoča. Z naprednim analitičnim orodjem, kot so Heatmapsi in Crazy Egg, lahko analizirate, kako vaši obiskovalci berejo in preučijo vašo vsebino. S tem boste lahko hitro ocenili, kaj deluje in kaj ne deluje na vaši spletni strani.
Kaj je pomembno
Spremljanje uspeha in napredka procesov optimizacije spletnih strani je zelo pomembno pri doseganju uspeha vašega spletnega poslovanja. Pri merjenju uspešnosti ni dovolj, da opazite in prepoznate dvig ali padec pozicij. Pomembno je, da poleg opažanja trenda ugotovite oz. povežete tudi razloge, zakaj je do tega prišlo. Tako boste lahko v prihodnosti več sredstev namenili tistemu, kar deluje in opustili tisto, kar ne deluje.