
Kako prilagoditi marketing vašega podjetja novim pravilom
Nova realnost sodobnega digitalnega sveta je tudi ta, da velika in uspešna dobesedno čez noč izginejo. Hkrati nastajajoča tehnologija in spremembe omogočajo hitre vzpone novih podjetij. Hitrejše spremembe pomenijo več priložnosti. In več tveganja.
Omenjeno se še posebej občuti na področju digitalnega marketinga. Njegova ustaljena pravila in prakse je najprej močno zamajala sprememba (sicer postopna) vedenja potrošnika, ki je na hitro postal izobražen in “omni-kanalen” (omnichannel), zatem preboj ali bolje rečeno močno povečanje vplivnosti družbenih omrežij. Za češnjico na vrhu torte sprememb je poskrbel prihod umetne inteligence.
O tem, kako koristna ali nekoristna je, v tem članku ne bomo razpredali, ker nas bolj zanima dejstvo, kako je UI v povezavi z ostalimi spremembami spremenila internetno infrastrukturo, eliminirala procese (in ponudnike) in spremenila način, kako na spletu ravna in se obnaša uporabnik, torej potrošnik, ki ga določeni viri po novem namesto “consumer” imenujejo “prosumer”, saj posamezniki, ki so tudi potrošniki danes aktivno sodelujejo in soustvarjajo tudi izdelke in storitve. Omenjeno spoznanje Nike, LEGO in Tiktok že aktivno implementirajo v svoje strategije in tako omogočajo uporabnikom, da so del zgodbe, del blagovne znamke.
Kako se ruši sodobna digitalna realnost
Dolga leta (od samega začetka interneta) so se mnoga uspešna podjetja držala preverjenih receptov, kako ohranjati prisotnost in pridobivati pozornost kupcev. Med temi je Google s svojimi PPC oglasi in iskalniki (spet Google) z veliko količino prometa, zagotavljal eno izmed glavnih priložnosti za uveljavljena in nova podjetja. Posledično so podjetja vlagala v oglase in optimizacijo spletnih strani. Google se z oglasi premika iz iskalnega koncepta k bolj intuitivnemu (Discover ipd). Del velike pogače oglaševalskih proračunov je Googlu najprej “odtujil” Facebook, ostali so sledili. Naslednji del pa mu sedaj “reže” umetna inteligenca.
Kako je UI prevzela vlogo iskalnikov
Dejstvo je , da število klikov v Google iskanem omrežju strmo pada, uporabniki se za mnoge odgovore zatekajo k UI, prav tako pa iskalniki vključno z Googlom zagotavljajo odgovore umetne inteligence v okviru svoje funkcije.
Oglaševalci in iskalniki se soočajo s skupnim problemom. Kako nadomestiti klike, ki jih sedaj nagovori (in zadovolji) umetna inteligenca?
Slednja oglaševanja še ne omogoča. Zato so vsa vprašanja, ki jih zastavljamo UI za sedaj ne-unovčena. Vprašanje je, kaj sledi? Kako bi lahko monetizirali odgovorjalnike? Bi ChatGPT lahko vseboval oglase?
Skratka, podjetja postopno spoznavajo, da ima visoka uvrstitev v iskalnikih precej manj vrednosti, kot doslej, hkrati pa se sprašujejo, kako lahko pridobijo več prisotnosti v t.i. UI odgovarjalnikih (v to kategorijo zaenkrat lahko prištevamo iskalnike z vgrajenimi funkcijami UI in tipična orodja UI, kot je ChatGPT).
Vzpon AEO – nova logika optimizacije
Vedno bolj se uveljavlja pojem oz. proces imenovan AEO (answer engine optimization). Vse kaže, da je ta ena od rešitev, ki “stare” SEO procese posodablja in jih umešča v nov aktualen produkt, ki pa ima nekoliko drugačno logiko in pravila.
Hkrati v zatonu klasičnih iskalnikov (in rezultatov) vedno bolj in pogosteje posegajo po socialnih omrežjih in se ukvarjajo z vprašanjem uvedbe video produkcije. Zasledimo že lahko, kako so mnoga celo tehnična podjetja pričela s snemanjem “skečov” za Tiktok.
Poleg naštetega, pa se mnoge klasične marketinške storitve s poklici vred umikajo z obzorja. Vedno manj je potrebe po prevajalcih, piscih besedil, programerjih, …
Vloga družbenih omrežij in videa
Vprašanje vsakega podjetnika je, kaj storiti na tej točki, kako zapustiti svet, ki izginja in vstopiti v svet ki prihaja.
Odgovor na to je zaenkrat lahko le idejni ali bolje rečeno filozofski. Določena pravila pa držijo:
S spremembami se pojavljajo nove / dobre priložnosti, ki jih bodo določeni znali izkoristiti. Te priložnosti seveda ne ležijo v snemanju skečov za Tiktok, ampak v prilagoditvi pristopa in nastopa, da bo ta nagovarjal potencialne kupce na vseh področjih in v vseh fazah nakupnega procesa.
Kaj to pomeni za podjetja danes
Podjetjem se bo izplačal zadržan vstop v proces AEO oz v proces optimizacije za odgovarjalnike v kombinaciji z ohranjanjem prisotnosti na področju klasičnih (aktualnih) načinov oglaševanja, kot so Google oglasi in oglasi v socialnih omrežjih.
Ko uporabnik postaja hitrejši in pametnejši z UI bo namreč svoje odločitve sprejemal z manj osebnega premisleka in več zaupanja v tehnologijo in vplivneže.
Rešitev ni v tem, da podjetja začnejo uporabljati UI, ampak ta, da ostanejo zanimiva in koristna za uporabnike, posledično pa bodo to postala tudi za UI.
V kolikor vas zanimajo napredne rešitve na področju AEO, stopite v stik z nami in se dogovorite za posvet.


